Storfornøyde franchisetakere: – Det har vært helt gull
Franchisetakere
Da Jeanette Hornsletten hørte om franchiseordningen til Nordvik ble hun overbevist om å bytte jobb og være med på å starte opp et nytt meglerkontor i Moss. Hennes kollega i Lillestrøm, Jonas André Winje, har vært franchisetaker hos Nordvik i flere år, og forteller at det har vært helt avgjørende for at kontoret har blitt blant landets beste.
– Det har vært helt gull å ha Nordvik i ryggen i etableringsfasen. De har satt opp det aller meste for oss, vi har bare måtte signere kundene selv, sier Jeanette Hornsletten.
I februar åpnet to bransjekolleger et nytt meglerkontor i Moss, og like etter ble Jeanette en del av laget. Hun hadde jobbet i DNB Eiendom i 16 år, men lot seg friste av tilbudet om å drive et nytt meglerkontor i samarbeid med Nordvik.
– Da jeg sa ja til å bli med på dette, var det helt avgjørende at det var Nordvik, og ikke noen andre. De er veldig konkurransedyktige og har et bra omdømme, sier Hornsletten.
Hun forteller at samarbeidet med Nordvik har gjort at de som nyoppstartet meglerkontor har fått tilgang til gode avtaler og hjelp med en rekke praktiske ting. Dette har gjort at de kan bruke tid på kundearbeid.
– Vi leide lokalet og måtte kjøpe møbler selv, mens Nordvik tok seg av alt det praktiske som det ofte knytter seg store kostnader til. Hadde vi startet opp helt alene, måtte vi for eksempel selv ha funnet ut hvem som skal trykke prospekter for oss, ta bilder, sette opp nettsiden osv. Men Nordvik har gjort klart alle disse avtalene for oss, slik at vi kan konsentrere oss om å selge boliger.
Blant Nordviks beste kontorer
En drøy time unna det nyoppstartede kontoret i Moss, befinner Jonas André Winje seg. Han er daglig leder for Nordvik-kontoret i Lillestrøm – et kontor som har vært en del av eiendomsmeglerkjeden siden 2017.
I likhet med kollega Hornsletten forteller også Winje at de har fått mye god bistand fra Nordvik.
– Vi har for eksempel fått god veiledning på hvordan vi kan øke resultat og inntjening. Nordvik har fokus både på topp- og bunnlinje, til forskjell fra en del andre kjeder, forklarer han.
Den erfarne megleren berømmer Nordvik for å være flinke til å følge opp sine kontorer.
– De ser hvert enkelt kontor, og er støttende i forhold til hvilke tiltak hvert kontor bør gjøre, sier han, og legger til:
– De er også flinke til å se enkeltprestasjoner. Det er veldig viktig.
Franchisetakere viktig for kjeden
Administrerende direktør i Nordvik, Martin Kiligitto, er godt fornøyd med tilbakemeldingene fra franchisetakerne, og bedyrer samtidig at franchisetakere er viktig for kjeden.
– Fornøyde franchisetakere er svært viktig for oss. De er et viktig fundament for en god delingsstruktur og samarbeid på tvers av kontorene, og de bidrar til å forsterke lagånden i Nordvik, sier han.
Kiligitto forteller at Nordvik hele tiden er på jakt etter dyktige samarbeidspartnere, og bekrefter at franchisetakerne spiller en viktig rolle i Nordviks vekstambisjoner fremover.
– Vi ønsker å samarbeide med enda flere franchisetakere, og forsøker å få frem at dette er en vinn-vinn-situasjon. Med Nordvik-kjeden i ryggen får franchisetakerne trygghet og bistand på relevante områder, samtidig som vi som kjede utvider vår virksomhet.
Ønsker du å vite mer om Nordvik sin franchiseordning? Les her.