- Nordvik og Nordstrand er en perfekt match!

Nyheter

5. september 2024

Daglig leder Nina Fjellheim mener det er på høy tid at Nordvik åpner et kontor på Nordstrand i Oslo.

– Det er som om hele området har ventet på dette. Jeg har solgt boliger her i 18 år, og er sikker på at Nordvik vil gjøre det bra her, sier hun.

Et sterkt lag

Når Nina åpner dørene til Nordvik Nordstrand på Sæter den 1. september, er det sammen med fagansvarlig, Philip Magnussen og salgsleder Hanne Eika Klempe. De kommer alle tre fra Privatmegleren.

– Philip er typen som beholder roen uansett hva som skjer. Han blir en viktig støttespiller for oss.

Klempe har en Executive Master of Management fra BI, og vil være både markedsansvarlig og eiendomsmegler i Nordvik Nordstrand.

– Hanne er helt rå på sosiale medier og sørger alltid for at innholdet treffer når vi skal nå ut til kjøpere.

Både Fjellheim, Magnussen og Klempe har inngående kjennskap til barnehager, skoler og fritidsaktiviteter i området.

– Det er viktig som lokale meglere. Vi skal gjøre kunden trygg. Både på boligen og på nabolaget.

Mellom sjø og mark

Det nye kontoret på Nordstand i Oslo skal dekke Nordstrand, Ekeberg, Bekkelaget, Lambertseter og Søndre Nordstrand.

– Vi har alt fra villaer med prisantydning opp mot 30 millioner kroner på Bekkelaget/Nordstrand, til leiligheter på Lambertseter til 3 millioner. Vi følger førstegangskjøpere, de som har bodd noen år i sentrum og vil kjøpe seg opp i størrelse, og de som nedgraderer fra store eneboliger til praktiske leiligheter på grunn av alderdom. Finnes det et bedre område å jobbe i?

Nordstrand er for mange et attraktivt boligområde på grunn av tilgangen på skog og sjø og det brede spekteret av fritidstilbud.

– Turer langs Ljanselva eller rundt Østensjøvannet, frisbee-golf på Brannfjell og Ekeberg Rideklubb for å nevne noe. Man føler litt at man bor på landet, men så er det jo ikke så langt fra sentrum, sier Nina.

Den relevante boligsøkeren

Med lang fartstid på Nordstrand har Fjellheim ofte vært med på å selge samme bolig flere ganger.

– Jeg er engasjert og hundre prosent til stede i prosessen fra start til slutt. Det er det som gjør at kundene kommer tilbake til meg.

I tillegg er Nina opptatt av digital markedsføring. Hun har flere ganger vært vitne til at det å gå bredt ut kan skape høy verdi for selger.

– For eksempel var jeg i kontakt med et eldre par som var helt klare på at de skulle ha heis, peis og garasje. Men da de fikk opp en annonse med en leilighet med sjøutsikt, viste det seg at drømmeboligen så ganske så annerledes ut.

– Vi har ofte en idé om hvem selger og kjøper er, og hvor de befinner seg. Men jeg må alltid minne meg selv på at man kan bli overrasket. Det er det som gjør dette yrket så spennende, avslutter hun.