En stol for familielivet
Nyheter
— 17. juli 2024
Megleryrket er til tider preget av høyt arbeidspress, og mange meglere opplever at kundene ønsker at de er tilgjengelig 24 timer i døgnet.
– Da kan det virke overveldende å skulle balansere karriere og foreldrerollen, sier Tom André Aas, kommunikasjons- og HR-direktør i Nordvik.
Han mener det er svært viktig å finne balansen mellom jobb og privatliv.
– I Nordvik ser vi på våre ansatte som en utvidet familie, og det er viktig at alle ansatte er orientert om hvilke ressurser vi har og tilbyr. Vi strekker oss langt for å være en støttespiller i alle livets faser, sier Aas.
For å markere dette, gir vi nybakte foreldre i Nordvik en Tripp Trapp stol fra Stokke. Stolen er ikke bare et møbel, den vil også være et vitne til utallige minner rundt bordet - fra de første måltidene, til lekser og kunstprosjekter, familiemiddager og høytider.
Flere av våre ansatte har blitt foreldre mens de har vært en del av Nordvik, og siden vi begynte å sende ut Stokke-stoler i 2021, har vi delt ut hele 70 stoler.
Christian Gjesdal Udgaard, partner og daglig leder ved Nordvik i Drammen, mottok nylig en Stokke-stol:
– Det er utrolig hyggelig å jobbe hos en arbeidsgiver som sender en slik gave. Ikke bare viser det at de bryr seg, men det er også en gjennomtenkt og varig gave som vil gi oss mange minner rundt bordet i årene som kommer, sier han.
Christian legger til at han også setter stor pris på samarbeidet i Nordvik. Sammen støtter og hjelper de hverandre. Til alle døgnets tider.
– Dette fellesskapet gjør det lettere å fokusere på andre aspekter av livet, samtidig som man føler seg trygg på at arbeidet blir gjort, og at vi leverer topp kvalitet, sier han.
Silje Heggø er partner og daglig leder ved Nordvik Torshov, et kontor der hele 12 av de 14 alle ansatte er kvinner, og hvor flere har vært ute i foreldrepermisjon.
Hun mener det tilrettelegges godt for familieliv:
– Eiendomsmegling er en svært fleksibel jobb, og i Nordvik er vi gode på å tilpasse oss familielivet.
Silje forteller at mange av de ansatte har gjort det enda bedre etter de kommer tilbake fra foreldrepermisjon.
– Nordvik ansetter folk med driv, og jo mer frihet de får, desto mer motivert blir de til å lykkes. Utover det, er det er svært lite skille mellom ledelsen og de ansatte, og det er alltid to meglere på hver sak for å avlaste arbeidsmengden.
En stol for familielivet
- Hos Nordvik er vi opptatt av å bygge en kultur hvor alle får støtte og føler seg verdsatt. Vi har utarbeidet en egen rutine for daglig ledere om hvordan ansatte som nylig er blitt foreldre skal følges opp. Dette er bare ett eksempel på hvordan vi viser omsorg for våre ansatte, sier Tom André.
Vi er stolte av å være en familievennlig arbeidsplass som alltid setter våre ansatte først.