Vestervei 8
- Vestervei 8
- Prisantydning
- 2 500 000,-
- Totalpris
- 2 563 850,-
- Kommunale avg.
- 19 821,- per år
- BRA-i
- 251 m2
Tvedestrand sentrum
Stort og fint kombinasjonslokale - Sentralt med god eksponering - Stort lager på ca 106m² - Parkering
Kristoffer Eastwood i Nordvik presenterer Vestervei 8! Stort og fint næringslokale med sentral og godt eksponert beliggenhet i Tvedestrand sentrum. Lokalet er innredet etter forrige leietaker som benyttet dette til bankformål med følgende fordeling: 1.etasje: inngang/ hall, nettsafe/ minibank, 3 kontor, spiserom, og lager/ kopirom. Lager: stort åpent lager, inngang fra lokale og utside og trapp til personallokale i 2.etasje. 2.etasje: Personalrom med bad og wc
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Kontor
- Byggeår:
- 1955
- Etasje:
- 1
- Prisantydning:
- 2 500 000,-
- Omkostninger:
- 63 850,-
- Totalpris:
- 2 563 850,-
- Kommunale avgifter:
- 19 821,- per år
- Totalt BRA:
- 251 m2
- Tomteareal:
- 356 m2 (eiet)
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
39-0011/25
Boligtype
Kontor
Adresse og betegnelse
Vestervei 8, 4900 Tvedestrand
Gnr. 74, bnr. 323, snr. 1 i Tvedestrand kommune.
Selger(e)
Christian Hua
Kjøpesum og omkostninger
2 500 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 62 500,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) -------------------------------------------------------- 63 850,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 2 563 850,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Om boligen
Byggeår
1955
Arealer
BRA-i: 251 kvm
Totalt BRA: 251 kvm
Beskrivelse:
1. etasje:
BRA-i: 105 kvm. Inngang/hall, nattsafe/minibank, 3 kontor, spiserom, garderobe, lager/ kopi
Totalt BRA: 223 kvm
2. etasje:
BRA-i: 28 kvm. Personalrom, bad, wc og trapp
Totalt BRA: 28 kvm
Innhold
1.etasje: inngang/ hall, nettsafe/ minibank, 3 kontor, spiserom, og lager/ kopirom. Lager: stort åpent lager, inngang fra lokale og utside og trapp til personallokale i 2.etasje. 2.etasje: Personalrom med bad og wc Oppgitt areal er hentet fra byggemeldte tegninger ifbm. seksjoneringen fra 16.01.2024. Det er ikke foretatt kontrollmåling i forbindelse med salget, og det tas forbehold om at avvik kan forekomme.
Standard
Det er ikke innhentet tilstandsrapport i forbindelse med dette salget. Det foreligger en tilstandsrapport for hele bygget datert 17.01.2022. Tilstandsrapporten er ikke lengre gyldig, men kan fås ved henvendelse til megler. Det tas forbehold om at det kan ha oppstått forhold etter utarbeidelse av tilstandsrapporten. Det forutsettes at interessenter gjennomgår alle opplysninger i salgsoppgaven grundig, foretar egne undersøkelser herunder besiktigelse av Eiendommen og-, dersom interessenten ikke anser seg selv som tilstrekkelig bygningskyndig, undersøker eiendommen nøye sammen med egen bygningskyndig representant.
Parkering
Det følger 1 stk parkeringsplass på siden av bygget som er tinglyst som tilleggsdel til seksjon nr. 1.
Byggemåte
Byggget har hovedkonstruksjon av betong.
Innbo og løsøre
Energi og oppvarming
Økonomi
Kommunale avgifter
Kr. 19 821,- pr. 2025
Kommunale avgifter inkluderer vann, avløp og renovasjon. Kommunen opplyser at det ikke er installert vannmåler.
Forsikring
Bygget er forsikret i IF bygningsforsikring
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 356 kvm (eiet)
Eiendommen har en relativt flat tomt. Asfalt og støpt platting.
Adkomst
Det vil bli skiltet med visningsskilt fra Nordvik under annonserte visninger. Åpner du annonsen på hjem.no eller nordvikbolig.no, finnes kartskisse. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til reiserute fra din starts destinasjon til boligen.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Vestervei 8 ligger fint til i Tvedestrand sentrum. Den sentrale beliggenheten gir en umiddelbar tilgang til byen med gangavstand til alle fasiliteter. I nærområdet finner du et godt utvalg av butikker, kaféer, restauranter og koselige bokantikvariater som byen er kjent for. Kort vei til Grenstøl og Grisen storsenter med et ytterligere tilbud av butikker og dagligvare. For de som liker å være aktive, er det flere turstier og sykkelruter i nærheten, samt muligheter for båtliv og bading i den vakre skjærgården. Vestervei 8 ligger også nær havnen, hvor du kan ta en båttur eller bare nyte utsikten over fjorden. Tvedestrand har også et variert kulturliv med konserter, teaterforestillinger og andre arrangementer gjennom året, ofte sentrert rundt byens historiske bygninger og vakre torg. Offentlige transportmidler er lett tilgjengelige, og byen har gode forbindelser til både Arendal og Kristiansand.
Offentlig kommunikasjon
Bussholdeplass linje F5, ca. 5 minutter med biltransport Tvedestrand øvre torv, totalt 8 ulike linjer. Ligger ca 0 km fra boligen Kristiansand Kjevik, ca 1 time og 4 minutter med biltransport.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 22.02.2007. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Kommuneplaner under arbeid: Navn: kommuneplan 2021-2033, planid: 181, Status: Planlegging igangsatt. Reguleringsplaner er følgende: Navn: Verneplan Tvedestrand, Planid: 048, status. Endelig vedtatt arealplan Navn: Rv 410 - Øvre torg, Planid: 035, Status: Endelig vedtatt arealplan Navn: Miljøgate Tvedestrand sentrum, Planid: 093, Status: Endelig vedtatt arealplan
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på eiendommen.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Eiendommen er nylig seksjonert og sameiet er under stiftelse. Felleskostnader er foreløpig ikke fastsatt da sameie er under stiftelse. Iflg. eier estimeres det felleskostnader for den aktuelle seksjonen på omkring 3.000,- pr måned. Felleskostnadene vil dekke bl.a. felles bygningsforsikring, trappevask, snømåking av parkeringsplass og strøm i fellesarealer. Hva felleskostnadene omfatter og størrelsen på disse kan avvike. Vedlagt salgsoppgaven følger vedtekter for Sameiet vestervei 8.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Ved salg vil standard kjøpekontrakt, basert på «Meglerstandard mars 2020» bli benyttet. Lov om avhending av fast eiendom vil bare i begrenset utstrekning kunne påberopes av Kjøper. Kontrakten kan gjennomgås etter nærmere avtale med megler. Dersom Kjøper ønsker å reservere seg mot noen av bestemmelsene i kjøpekontrakten må dette uttrykkelig fremkomme av budet. Det forutsettes at interessenter gjennomgår alle opplysninger i salgsoppgaven grundig, foretar egne undersøkelser herunder besiktigelse av Eiendommen og-, dersom interessenten ikke anser seg selv som tilstrekkelig bygningskyndig, undersøker eiendommen nøye sammen med egen bygningskyndig representant. Kjøper kan ikke fremme noen form for krav overfor Selger tilknyttet forhold Kjøper ble kjent med eller burde blitt kjent med i forbindelse med sin gjennomgåelse av Eiendommen. Kjøpekontrakten forutsetter at Eiendommen overtas i den stand som den var i ved Kjøpers forutgående besiktigelse/gjennomgåelse. Ved en eventuell mangelsvurdering fravikes avhendingsloven § 3-9, slik at det kun kan gjøres gjeldende at det foreligger mangel: -dersom Selger ikke oppfyller sine konkrete forpliktelser under denne kontrakt, -dersom Selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, jf. reguleringen i avhendingsloven § 3-7, eller -dersom Selger har gitt uriktige opplysninger, jf. reguleringen i avhendingsloven § 3-8. Risikoen for eventuelle skjulte feil som angitt i avhendingsloven § 3-9 siste punktum, tilligger etter dette Kjøper. For så vidt gjelder rapporter fra tredjemenn som gjelder Eiendommen (tekniske rapporter, grunnanalyser, takster etc.), og som er vedlagt denne kontrakt og/eller fremlagt av Selger i forbindelse med transaksjonen, så er Selger ukjent med ufullstendigheter eller feil i dokumentene. Skulle dokumentene likevel vise seg å være ufullstendige eller inneholde feil, så fravikes prinsippene i avhendingsloven § 3-7 og § 3-8, slik at Selger bare svarer for eventuelle feil som Selger selv likevel hadde faktisk kunnskap om. Eventuelle uriktige angivelser av Eiendommens arealer (utvendige og innvendige) skal ikke under noen omstendighet kunne påberopes av Kjøper som grunnlag for mangelskrav. Reklamasjonsfristen etter Avhl. § 4-19 (2) settes til 18 månder etter overtagelse i tråd med den regulering som følger av vår standard kjøpekontrakt. Selger avgir de kontraktsgarantier som følger av vår standard kjøpekontrakt. Selger kan ikke gjøres erstatningsansvarlig for indirekte tap, jf. prinsippene i avhendingsloven § 7-1 (2). Selgers samlede ansvar til å betale erstatning og/eller prisavslag ved mangler er begrenset oppad til et beløp som utgjør 10 % av kjøpesummen. Dog slik at kjøper ikke kan fremme krav dersom det samlede kravet er mindre enn 3 % av kjøpesummen. I vurderingen av om det samlede krav overstiger dette minstebeløpet, skal det ses bort fra enkeltkrav under 1 % av kjøpesummen. Kjøper overtar Selgers justerings-/tilbakføringsforpliktelser og -rettigheter (m.h.t. merverdiavgift) tilknyttet Eiendommen dersom dette viser seg å være nødvendig. Det skal i så tilfelle inngås en egen avtale om kjøpers overtagelse av selgers justeringsforpliktelse. Interessenter oppfordres til å kontakte revisor/advokat i forhold til spørsmål vedrørende skatter og avgifter i forbindelse med kjøpet før bud inngis. Kjøper må selv vurdere om ervervet er meldepliktig etter konkurranselovens § 18 og i tilfelle inngi melding til Konkurransetilsynet. Risikoen for eventuelle konkurranserettslige beføyelser tilligger i sin helhet Kjøper og vil ikke begrense Kjøpers forpliktelser overfor Selger. Salgsbetingelsene for øvrig: Budgiver oppfordres til å benytte vedlagte budskjema. Budgiver er innforstått med at Selger når som helst kan avslå eller akseptere et hvilket som helst bud uten nærmere begrunnelse. Likeledes er bud bindende når det er kommet til Selgers kunnskap. Handelen er juridisk bindende for begge parter dersom budet aksepteres innen akseptfristen. Meglers kontraktsmal vil ligge til grunn for avtalen. Det gjøres spesielt oppmerksom på at eiendomsmeglingslovens § 6-7 er fraveket ved oppdraget, og det legges til grunn av Kjøper bør og vil gjennomføre egne grundige undersøkelser. Megler har benyttet sin rett til å fravike eiendomsmeglingslovens §§ 4-4, 6-2, 6-9 (2), 6-9 (3), 6-10, 7-1 og 8-8 samt forskriftens fravikelige regler i næringsmegling om budfrister, - skriftlighet, legitimasjon og innsyn i budjournal. Kjøper kan ved forespørsel få innsyn i budjournal i anonymisert form. Informasjon i dette prospekt er gitt av Selger, offentlige instanser eller Selgers rådgivere. Verken Selger eller Megler påtar seg noe ansvar for mulige feil eller mangler ved prospektet utover de som er konkret er nevnt ovenfor.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Det oppfordres til å legge inn bud som ikke har kortere frist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,50% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 37 500,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 23 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 0,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 90 190,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 625,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Kristoffer Eastwood, Daglig leder / Eiendomsmegler MNEF / Partner
485 02 050
k.eastwood@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Arendal Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 932433192
Kirkegaten 5, 4836 ARENDAL
Bilder
Kristoffer Eastwood
Daglig leder / Eiendomsmegler MNEF / Partner
Arendal
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?