Monrads gate 3AGamle Oslo
- Gamle Oslo
- Monrads gate 3A
- Prisantydning
- 4 680 000,-
- Felleskost/mnd
- 5 130,3,-
- BRA-i
- 51 m2
Tøyen ved Botanisk Hage
Lys og tiltalende 2-roms med etterspurt beliggenhet. God planløsning. Idyllisk bakgård. V.v, fyring og bredbånd inkl.
Øyvind Næss v/Nordvik Majorstuen har gleden av å presentere Monrads gate 3A! En moderne og arealeffektiv leilighet med flere attraktive egenskaper, beliggende i et rolig og tilbaketrukket område. Høydepunkter:
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Aksjeleilighet
- Byggeår:
- 1939
- Etasje:
- 3
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 680 000,-
- Omkostninger:
- 14 193,-
- Totalpris:
- 5 117 730,-
- Fellesgjeld:
- 303 537,-
- Felleskost/mnd:
- 5 130,-
- Fellesformue:
- 16 609,-
- Totalt BRA:
- 59 m2
- Tomteareal:
- 2 034 m2 (eiet)
- Energimerking:
- F - mørkegrønn
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
8-0089/25
Boligtype
Aksjeleilighet
Adresse og betegnelse
Monrads gate 3A, 0577 Oslo
Gnr. 229, bnr. 85 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Aksjenr. 82 i AS Tøyenparken Boligselskap, orgnr. 921580029
Part.obl. nr. 212 med pålydende verdi kr. 9 962,-
Kjøpesum og omkostninger
4 680 000,- (Prisantydning) 303 537,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 983 537,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 10 043,- (Eierskifte-/transportgebyr) 4 150,- (Noteringsgebyr) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 14 193,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 23 493,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 997 730,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 5 007 030,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1939
Etasje
3
Arealer
BRA-i: 51 kvm
BRA-e: 8 kvm
Totalt BRA: 59 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 6 kvm. Kjellerbod i fellesareal.
Totalt BRA: 6 kvm
3. etasje:
BRA-i: 51 kvm. Entré, stue, kjøkken, soverom og bad.
Totalt BRA: 51 kvm
5. etasje:
BRA-e: 2 kvm. Loftsbod.
Totalt BRA: 2 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på aksjelagets fellesareal, men disponeres av denne leiligheten. Aksjelaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten ligger i bygningens 3. etasje og inneholder: Entré, stue, kjøkken, bad og soverom. Takhøyden er målt til 259 cm i stuen. Utover ovennevnte areal disponerer leiligheten en kjellerbod på 6 m² og loftsbod på ca. 5 m² gulvareal.
Standard
Entré: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Porttelefon. Stue: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Radiator. Kjøkken: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Radiator. Innredning med kullfiltervifte over stekesonen og opplegg for oppvaskmaskin. Det er integrert kjøl/fryseskap, oppvaskmaskin, stekovn og platetopp. Bad: Flis på gulv og flis på vegger. Malt overflate i himling. Gulvvarme. Utstyrt med servant, servantskap, opplegg for vaskemaskin, dusjhjørne, innfellbare dusjdører, mekanisk avtrekk og veggmontert wc. Soverom: Tregulv og malt overflate på vegger. Malt overflate og downlights i himling. Radiator. Garderobeskap. Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Bygningsdeler som har fått TG2: ETASJESKILLE OG GULV PÅ GRUNN Oppsummering: Entrè: Lokal planhet målt med 50 cm avstand fra døren og mot midten av rommet: 0 mm (dør), 0 mm, 1 mm, 1 mm, 3 mm. Lokalt avvik: 3 mm. Total planhet målt ved veggene: 0 mm (dør), 3 mm (venstre), 10 mm (rett frem), 8 mm (høyre), 6 mm (midt på gulvet). Totalt avvik: 10 mm. Stue: Lokal planhet målt med 50 cm avstand fra døren og mot midten av rommet: 0 mm (dør), 1 mm, 2 mm, 6 mm, 11 mm. Lokalt avvik: 11 mm. Total planhet målt ved veggene: 0 mm (dør), 11 mm (venstre), 21 mm (rett frem), 18 mm (høyre), 15 mm (midt på gulvet). Avvik: 21 mm. Utførelse av kontrollen: Det kontrolleres 2 rom pr etasje og linjelaser anvendes for å måle høydeforskjellene. Lokal planhet måles med 5 punkter fra inngangen til rommet og 2 meter rett frem. Totalt planhet måles ca på midten av hver vegg og midt i rommet. Rutinemessig måles vegger fra venstre når man kommer inn i rommet. I tillegg måles midt på gulvet. Lasermåler plasseres i døråpningen og målinger høyere enn referansepunktet markeres med negativt fortegn. Målinger lavere enn referansepunktet har positivt fortegn. Vurderingskriterier: Følgende vurderingskriterier er hentet fra Norsk Standard for tilstandsvurdering av boliger (NS3600). Tilstandsgrad 2: Nivåforskjell mellom rommene observert. Lokalt avvik 10 til 20mm. Totalt avvik 15 til 30mm. Tilstandsgrad 3: Sterke rystelser. Store sprekker mellom gulvlist og gulv. Lokalt avvik >20 mm. Totalt avvik >30 mm Anbefalte tiltak: Ikke behov for umiddelbare tiltak men ved evt. legging av nytt gulv som stiller krav til planhet av underlaget, må tiltak påregnes. KJØKKEN Kjøkkeninnredning med slette fronter og kompositt benkeplate med nedfelt koketopp og oppvaskkum av stål. TG2 settes pga manglende lekkasjesikring under kjøkkenbenken. Stekeovn, kjøleskap og oppvaskmaskin er integrert i innredningen. Anbefaler å installere magnetventil (waterguard e.l.) under kjøkkenbenken. Denne vil fungere som et forebyggende tiltak og kutte vanntilførselen dersom det oppstår vannlekkasje fra kjøkkenet. Oppsummering av avtrekk: TG2 settes pga kullfiltervifte. Når boligen har kun naturlig ventilasjon og ikke avtrekk over stekesonen til friskluft er dette et avvik. Konsekvens vil være utilstrekkelig luftutveksling. Ingen spesielle tiltak anbefales. Løsningen fungerer tilstrekkelig. ELEKTRISK TG2 settes ettersom det mangler samsvarserklæring (dokumentasjon) på deler av det elektriske anlegget. Sikringsskapet er plassert i gang/trapp utenfor leiligheten. Digital strømmåler og automatsikringer i sikringsskapet. Fremlagt dokumentasjon: -Samsvarserklæring for elektriske arbeider på bad fra 2013. Øvrig elektrisk anlegg er ikke dokumentert med samsvarserklæring. Årsak: Manglende dokumentasjon for deler av elektrisk arbeid (samsvarserklæring). Konsekvens: Ukjent Tiltak: Anbefaler å få gjennomført en el-kontroll av en eltakstmann eller el-installatør (elektriker) for å få oversikt over det elektriske anlegget. Bygningsdeler som har fått TG3: VÅTROM Oppsummering av overflater (TG3) SPREKK I FLIS: Det er registert sprekk i en flis i våtsonen. Det er ikke registrert lekkasjer i forbindelse med sprekken men eier må være oppmerksom på at lekkasjer kan oppstå over tid dersom sprekk utvikler seg. (TG1) FALL MOT SLUK: Målt fall utenfor dusjsonen: 1:200 (flatt) Målt fall i dusjsonen: 1:50 Målt høydeforskjell terskel/slukrist: 32 mm Eventuell nedsenket dusjnisje: 10 mm Eventuell membranoppkant ved døren: >15 mm Gulvet tilfredsstiller dagens krav om fall mot sluk. Anbefalte tiltak overflater: Sprekk i flis kan utbedres lokalt ved å ta opp løse fliser og reparere membranen. Det finnes firmaer som spesialiserer seg på dette og anslått pris vil være ca 50-60 000 for en utbedring at dette forholdet. Dersom avviket kan rettes uten skade på membran vil kostnaden ligge på ca 5000-10000 kr. Kostnadsoverslag på 50000-150000 tar utgangspunkt i utbedring av membran dersom den blir skadet. Årsak: Sprekk i flis. Konsekvens: Ukjent Tiltak: Anbefaler lokal utbedring. Utbedringskostnader overflater: 50 000 - 150 000 Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): Varmesentral: Sentralfyring fra anlegg i fellesareal. Ikke tilgang på befaringsdagen. Varmtvannsbereder: Det er felles varmtvann i bygget.
Parkering
Boligselskapet har ikke egne parkeringsplasser. Det er beboerparkering i Ringgata og Monrads gate hvor den enkelte beboer kan søke om parkeringstillatelse. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/. Det er ladestasjon for el-bil både i pararellgaten Ringgata og noen hundre meter lengre ned i Monrads gate.
Moderniseringer og påkostninger
2025: Malt enkelte flater, skiftet ut de fleste dimmere, montert friskluftsventil og renset ventilasjonsanlegg.
2024: Nye silikonfuger på bad. Nye vinduer, 3 lags glass. Nye brannvarslere.
2023: Det ble lagt fiber til leiligheten.
2019: Overflateoppusset (malt leiligheten og oljet gulv)
2016: Kjøkken pusset opp.
2016: Oppgradert sikringsskapet, i regi av aksjelaget. Utført av Norges Energisystemer AS.
2013: Bad pusset opp av AF-gruppen i regi av aksjelaget. Dokumentasjon: Våtromssertifikat, og bruksanvisning (fdv) er fremvist.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Boligselskapet gjennomførte i 2013 en omfattende rehabilitering av samtlige baderom i boligselskapet samtidig med utskiftning av røropplegg for vann og avløp. AF-Gruppen var entreprenør. Våtromsertifikat og bruksanvisning foreligger. Fornyet fugene på badet i 2024, utført av Profug AS. 1.1 Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: AF-Gruppen. Se (1). 1.2 Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: AF-Gruppen. Se (1). 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Borettslaget har mer utfylt vedlikeholdshistorikk på Vibbo. 2024: Utskiftninger av samtlige vindu fra tolags til trelagsglass - regi av borettslaget. Arbeidet ble utført av DVS. Kontroll og rens av ventilasjon i samtlige leiligheter, av Polygon. Utskiftning av friskluftsventil i alle leiligheter - Polygon. 2023: Utbedring av småskader på tak og spyling av nedløp på takrenner Sikring mot småfugl mellom takrenne og takstein 2008 - Murmester Nils Berg: Utskiftning av undertak samt legging av teglstein på tak (tidligere platetak) Utskiftning av takrenner og taknedløp samt nye varmekabler i takrenne Forskriftsmessige snøfangere på taket (to rader på hver side av takene) Vask og impregnering av fasaden Utskiftning av ødelagt tegl i fasaden samt nye vertikale fuger. 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Foreligger det en samsvarserklæring? Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: I 2013 ble det elektriske anlegget delvis oppgradert i forbindelse med baderomsrehabiliteringen. Arbeidet ble utført av E. Halvorsen Elektro. I 2025 byttet firmaet Tandberg Elektriske dimmere i gang, stue og soverom. 5. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: I nevnte baderomsoppgradering i 2013 gjorde AF-Gruppen utskiftning av røropplegg for varmt og kaldt vann samt avløpsrør både på kjøkken og bad. Det ble installert stoppekran i rørkasse i kasse på vegg på kjøkkenet. 11. Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Ja Beskriv: Det er en sprekk i flis på badet. Ikke sikker på hvor lenge den har vært der. Takstmann anslo på befaring at det nok hadde oppstått kort tid etter oppføring. Ikke noen lekkasjer oppdaget i relasjon til det. Viser til takstrapport. 16. Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Ja Beskriv: Noe skjeve gulv. Små sprekker i mur. Normalt for bygninger av denne alder. 18. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Nei Eventuell kommentar: Vi finner nå og da en majorstubille i vinduet på varme dager hvor vi har hatt vinduene åpne for å lufte. Det er så vidt jeg forstår ganske vanlig for Tøyen som område at de flyr i mellom åpne vinduer. Ikke noe vi har vært videre plaget av med helt vanlig ukentlig rengjøring, men greit å være obs på. 20. Vet du om det er eller har vært feil på tilbehøret som følger med eiendommen? Ja Beskriv: Koketoppen kan en sjelden gang avgi en feillyd - uklart hva grunnen er. Det er bare å slå av og på tilhørende sikring så fungerer alt som normalt igjen. 22. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja Oppgi type rapport og årstall: Tilstandsrapport 2025 av Garp eiendom 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Bl.a. tilstandsrapport 2025 av Garp eiendom. Målingen ble utført med laser.
Bygningssakkyndig
Garp Eiendom v/Erik Iversen
Byggemåte
Leilighet er oppført i én etasje. Grunnmur er oppført i støpt betong. Veggkonstruksjon er oppført i betong og er utvendig pusset. Taket er et saltak og er tekket med betongstein. Etasjeskille er et betongdekke. Vinduer med 3-lags isolerglass.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med:
- Taklamper i stue.
- Vaskemaskin på badet.
For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i boligaksjeselskap. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Aksjeeier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
F - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har følgende oppvarmingskilder: - Fjernvarme. - Gulvvarme på bad. Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 1503 kWh (2024), 1409 kWh (2023), 1522 kWh (2022). Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 5 130,3,- pr. mnd
Inkluderer: Varmtvann og oppvarming (fjernvarme), internett, vaktmestertjeneste, vektertjeneste, gartnertjeneste, trappevask, generelle driftskostnader, felles byggforsikring og kommunale avgifter.
Selskapet har ikke akonto avregning av varmtvann og oppvarming.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 221 671,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 4 886 685,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
Boligselskapets har en avtale med OBOS Opennet som inkluderer bredbånd på 1000/1000 Mbps som inngår i fellesutgiftene. TV-pakke er ikke inkludert i fellesutgiftene, men den enkelte kan bestille TV-pakke for RiksTV, Allente eller Strim.
Aksjeselskapet
Om aksjeselskapet
Generalforsamling/årsmøte er planlagt til 23.04.2025, innkalling til årsmøtet er vedlagt salgsoppgaven. A/S Tøyenparken Boligselskap ble stiftet 19. april 1939 og består av 75 stk 1-romsleiligheter, 160 stk 2-romsleiligheter og 12 stk 3-romsleiligheter. Byggene ble ferdigstilt ved årsskiftet 1939/40. Aksjelaget har egen nettside, se: https://vibbo.no/toyenparken-boligselskap/om Boligselskapets har en avtale med OBOS Opennet som inkluderer bredbånd på 1000/1000 Mbps som inngår i fellesutgiftene. TV-pakke er ikke inkludert i fellesutgiftene, men den enkelte kan bestille TV-pakke for RiksTV, Allente eller Strim. Selskapet har på ekstraordinær generalforsamling 31.01.2024 vedtatt å skifte samtlige vinduer og balkongdører. Oppstart på prosjektet var i mai 2024, og ble ferdigstilt høsten 2024. Selskapet har tatt opp et byggelån i forbindelse med dette prosjektet. Det er forventet at prosjektet medfører vesentlig mindre energiutgifter for selskapet. Styret har fått innvilget prosjektstøtte for prosjektet fra ENOVA. Det er også behov for å skifte ut radiatoranlegget i et lengre perspektiv, men etter råd fra selskapets bygningsingeniører, er det besluttet at dette gjennomføres etter at utskiftning av vinduer og balkongdører er gjennomført på grunn av vesentlig bedre isolasjonsgrad som har innvirkning på det totale behovet for oppvarming. I forbindelse med utskifting av vinduer og balkongdører vil fellesutgiftene økes. Det gjøres løpende vurderinger ut fra den økonomiske situasjonen til selskapet. Selskapet har solid økonomi. Eventuelle endringer vil kommuniseres til eiere i god tid. Styret har vedtatt en første økning på fellesutgifter på 2,5% gjeldende fra oktober 2024 og har også gjennomført en generell økning på 5% gjeldende fra 1. januar 2025. Vedlikeholdshistorikk: 2024 -Utskiftning av samtlige vinduer og balkongdører. -Kontroll og rens av ventilasjon i samtlige leiligheter -Utskiftning av friskluftsventil i alle leiligheter -Utdelt nye røykvarslere i alle leiligheter 2023 -Bytte fra mekanisk til elektronisk nøkkelsystem på kjellerdører, vaskeri, sykkelrom og søppelrom. -Utbedring av småskader på tak og spyling av nedløp på takrenner -Sikring mot småfugl mellom takrenne og takstein -Installasjon av fiber i samtlige leiligheter 2022 -Utskiftning av belysning i samtlige oppganger -Rehabilitering av fontenen -Rehabilitering av gangveier -Oppussing av styrerommet (fullført i 2023) -Installasjon av elektroniske nøkler på inngangsdørene 2020 -Installasjon av nye sirkulasjonspumper for radiatoranlegget -Rens av takrenner -Utskiftning av ventilasjonsanlegg, utbedret elektrisk anlegg og installert fettutskiller tilknyttet restaurant i Monrads Gate 1A -Utbedring av varme på bad -Installert nye vannmålere på alle hovedinntak. 2018 – 2019 -Ferdigstillelse av fjernvarmeanlegget. Dette inkluderer fjerning og sanering av gammel oljefyr og oljetanker. -Maling av utvendig treverk i hagen. -Utbedre deler av gjerdet i Monrads gate -Utbedre uteområdet som ble skadet etter arbeid med fjernvarme i Monrads gate. -Postkasseanlegget ble endelig ferdigstiltUtskiftning av gammel oljefyr til ny fjernvarmeløsning. -Montering av isstoppere på samtlige tak. 2017 -Bytte av kjellerdører og ytterdører. Nytt låssystem. Nye postkasser. 2012 - 2013 - Våtromsrehabilitering vedtatt på generalforsamling 27.11.2012. Bad: -Membran på gulv og vegg samt flislegging/nanofugemasse -Nedsenket dusjsone på gulv for bedre avrenning etter dusjing/bruk -Montert dusjdører i glass og garnityr/dusjbatteri i samtlige leiligheter -Etablert vannbåren gulvvarme samt varme i håndkleholder på vegg -Nedforing av tak med gipshimling og innfelt belysning. -Montert inspeksjonsluke i tak for mulighet til kontroll -Utskiftning av røropplegg for varmt og kaldt vann samt avløpsrør -Installert stoppekraner i rørkasse bak toalett -Montert vegghengt toalett (Villeroy & Boch Subway 2.0) -Montert vask/servantskap (Villeroy & Boch Subway 2.0 – grunnpakke) -Montert speilskap med belysning (Hafa Moon - grunnpakke) -Montert opplegg for vaskemaskin (egen strømkurs) -Etablert separat strømkurs til bad -Byttet dør til bad inkludert karm Kjøkken: -Utskiftning av røropplegg for varmt og kaldt vann samt avløpsrør -Installert stoppekran i rørkasse i kasse på vegg -Montert brannslange under kjøkkenbenk Generelt for leiligheter: -Montert termostatventiler på samtlige radiatorer for bedre temperaturregulering -Etablert opplegg for ytterligere strømkurs i sikringsskap som beboer selv kan velge å få lagt inn senere (NB! Stigeledningene tåler ikke belastning utover denne ekstrakursen slik at man ikke får etablere flere kurser -utover denne) -Etablert ventilasjon med varmegjenvinning og aggregat på loft Vedlikehold utført i fellesarealer i 2013: -Maling av vegger i samtlige oppganger -Installert branndører mellom delte kjellere (krav etter brannettersyn i 2009) -Utskiftning av røropplegg for vann/varme/sanitæranlegg i fellesarealer i kjeller -Montert selvspylende vannfilter på vanninntak fra kommunalt ledningsnett i kjeller for å gi bedre vannkvalitet og lengre levetid på nytt utstyr som kraner mv. -Branntetting rørgjennomføringer (pålegg etter brannettersyn i 2009) Ringgata tas våren 2014 (ifb med rørarbeidene som ble utsatt). -Bunnledninger nedstøpt i kjellergulv ble etter rehabilitering i leiligheter vasket og inspisert med kamera. Ledningsnettet var i dårlig forfatning og ble rehabilitert med strømpeforing på innsiden av rørene. -Etablering av aggregat for ventilasjon med varmegjenvinning på loft. I tillegg installert varmepumper som sørger for oppvarming av varmtvann som sirkulerer hele året i baderomsgulv og håndkleholder på vegg på bad.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i aksjelaget.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever godkjennelse fra styret ihht. aksjeloven. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Frist for godkjennelse av nye aksjonærer er i boligselskapets vedtekter satt til 20 dager. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 303 537,- pr. 03.03.2025
Fellesformue
Kr. 16 609,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Fjorårets regnskap viste et underskudd på kr 17 873 282,-. I budsjett for inneværende år er det lagt til grunn at selskapet skal gå med kr 422 500,- i underskudd. Budsjettet er basert på 5 % økning av felleskostnadene fra 01.01.2025. Driftskostnadene er høyere enn budsjettert og skyldes i hovedsak at kostnadene til vindusrehabiliteringen ikke var inntatt i budsjettet for 2025.
Vedtekter og husordensregler
Vedtektene og husordensreglene følger som vedlegg.
Dyrehold
Hundehold er ikke tillatt, med unntak av førerhund for blinde. I spesielle tilfeller kan man imidlertid søke styret om tillatelse til hundehold, der det kreves dokumentasjon for hundeholdets berettigelse. Det vil i hvert enkelt tilfelle bli løpende vurdert om hundeholdet er til ulempe for andre aksjonærer eller beboere. Berørte naboer skal ha rett til å uttale seg, før styret fatter vedtak. Det er ikke tillatt å lufte hund på boligselskapets område. Hunder skal holdes i bånd på selskapets eiendom. At man allerede har hund er ikke særskilt grunn, og man kan ikke flytte inn i selskapet uten at tillatelse er gitt.
Aksjeselskapets forsikringsselskap
Gjensidige Forsikring
Polisenr. 79519925
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 2 034 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at aksjeselskapet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt leilighet en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik visningsskilt under fellesvisninger.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Velkommen til Monrads gate 3A! Leiligheten ligger i en av Tøyens mest populære gårder, midt i hjertet av en spennende og livlig bydel. Her bor du i et nabolag som kombinerer urbant mangfold med grønne oaser, kultur, fellesskap og et rikt utvalg av kaféer, restauranter og aktiviteter – rett utenfor døren. Bare et steinkast unna finner du den vakre Botanisk hage – en grønn perle i byen, perfekt for rolige morgener, ettermiddagsturer eller en kaffe på hagekaféen. I umiddelbar nærhet ligger også Tøyenbadet og Tøyenparken, kjent for sine store grøntområder, joggeløyper og som årlig vertskap for Øyafestivalen – en av Norges største musikkfestivaler. Området byr på et pulserende byliv med populære steder som Postkontoret, Skatten og Pillefyken, og med kort vei til Tøyen Torg er du aldri langt unna et hyggelig måltid, god kaffe eller spennende kulturarrangementer. Deichman Tøyen, Interkulturelt Museum og Gamle Munch gir området et mangfoldig og levende kulturliv. Transportmulighetene er i særklasse med T-bane, buss og trikk kun få minutter unna. Tøyen stasjon gir deg tilgang til alle T-banelinjer, og Oslo sentrum når du på få minutter. Her bor du midt i byen – men likevel rolig og skjermet for biltrafikk. Monrads gate tilbyr det beste av to verdener: et fredelig og grønt bomiljø – midt i storbyen. Aksjelaget er veldrevet og kan vise til en god vedlikeholdshistorikk. Fellesarealene ble tidligere kåret til Oslos beste hageanlegg, og hagen er virkelig et høydepunkt. Her blomstrer det gjennom hele sesongen – med magnolia og tulipaner om våren, grilling ved fontenen på sommeren, og høstlige frukter som epler, rips, pærer og plommer. Hvert år arrangeres det sommerfest med mat, drikke, quiz og live-musikk – et ekte høydepunkt for beboerne. Selve leiligheten har en svært gjennomtenkt planløsning med flere oppholdssoner, god takhøyde og store vindusflater som gir rikelig med naturlig lys. Her har du alt du trenger – i perfekt balanse mellom funksjonalitet, komfort og atmosfære. Dette er et sted man virkelig trives – og som det blir vanskelig å forlate.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest, men ekspedisjonsdokument datert 1947. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Ekspedisjonsdokumentet er ferdig attestert, og dokumenterer at bygget er registrert lovlig oppført. At ekspedisjonsdokument eksisterer, gir ingen garanti for at bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger også: - Ferdigattest for Monrads gate 3A-D - Modernisering av 48 bad, utskifting av innvendig røranlegg datert 02.09.2015. - Ferdigattest for Monrads gate 3A-D - Ny vannledning til bygg datert 17.11.2015.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler boligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til byggeområde for boliger. Reguleringsplanen som følger eiendommen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 Kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Se kommunens hjemmeside for ytterligere informasjon. Eiendommen er regulert til byggeområde for boliger. Plansaker: Ensjøveien 3-15 - NRK - Normannsløkka - planforslag til offentlig ettersyn Saksnummer 202202903 - Reguleringssak Mottatt sak: 22.02.2022 Åkebergveien 11 - Planforslag til politisk behandling - Nytt Oslo fengsel på Grønland Saksnummer 202305104 - Reguleringssak Mottatt sak: 31.03.2023 Bøgata 5 med flere - Bestilling av oppstartsmøte - Bolig og oppfølging av MFT Saksnummer 202550988 - Reguleringssak Mottatt sak 03.02.2025 Pågående byggesaker: Tøyengata - Etablering av servicebygg Saksnummer 202203327 - Byggesak Mottatt sak 04.03.2022 Status: Rammetillatelse gitt Økernveien 7 - Bruksendring og etablering av teknisk rom for nytt signalutstyr til T-banen Saksnummer 202457156 - Byggesak Mottatt sak 10.06.2024 Status: Tillatelse gitt Økernveien - Opparbeidelse av sykkelvei langs Finnmarkgata, Kjølberggata og Økernveien Saksnummer 202316500 - Byggesak Mottatt sak 08.11.2023 Status: Igangsettingstillatelse gitt Finnmarkgata 3 - Oppføring av stasjonsbygg for Tøyen T-banestasjon Saksnummer 202310523 - Byggesak Mottatt sak 12.07.2023 Status: Venter på tilleggsdokumentasjon Tøyen Arena - Plassering av midlertidige basketbaner - Bilfritt Byliv Saksnummer 202303162 - Byggesak Mottatt sak 27.02.2023 Status: Tillatelse gitt For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside.
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/229/85: 19.01.1939 - Dokumentnr: 400547 - Bestemmelse om bebyggelse Bestemmelse om benyttelse Forbud mot generende bedrift Gjelder denne registerenheten med flere 02.05.1939 - Dokumentnr: 403354 - Best. om vann/kloakkledn. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Gjelder denne registerenheten med flere 24.06.1939 - Dokumentnr: 404565 - Erklæring/avtale Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Med flere bestemmelser Gjelder denne registerenheten med flere 11.11.1939 - Dokumentnr: 407494 - Best. om vann/kloakkledn. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Gjelder denne registerenheten med flere 26.03.1940 - Dokumentnr: 402131 - Best. om vann/kloakkledn. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Gjelder denne registerenheten med flere 26.09.1940 - Dokumentnr: 405918 - Erklæring/avtale Bestemmelse om kloakkledning Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Gjelder denne registerenheten med flere 24.10.1940 - Dokumentnr: 406821 - Erklæring/avtale Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Gjelder denne registerenheten med flere 17.06.1943 - Dokumentnr: 403263 - Erklæring/avtale Bestemmelser om brannvegg/-dør Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet Gjelder denne registerenheten med flere 10.06.2004 - Dokumentnr: 38801 - Erklæring/avtale Midlertidig dispensasjon fra Vegloven vedr. AVFALLSBOD Kan ikke slettes uten samtykke fra Direktøren for Plan- og Bygningsetaten i Oslo. 17.08.1940 - Dokumentnr: 405061 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:229 Bnr:84
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Aksjeboligmodellen innebærer at aksjeselskapet eier eiendommen, mens aksjeeierne eier aksjer i aksjeselskapet som gir aksjeeier leierett til en bestemt bolig. Aksjeeierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av aksjeeierne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre aksjeeieres mislighold, eller der boligaksjeselskapet sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Aksjeboligselskapet har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra selskapet på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Legalpanteretten følger av borettslagsloven § 5-20, da denne gjelder tilsvarende for boligaksjeselskaper, jf borettslagsloven §1-4. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Salg av aksjeleiligheter reguleres av kjøpsloven. Ved dette salget skal imidlertid avhendingslovens bestemmelser komme til anvendelse så langt de passer. Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Provisjon: 1,00% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 49 835,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Overtagelseshonorar kr. 3 900,- Tillegg Nordvik Ekstra Medium kr. 5 900,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar - 21.04 kr. 3 900,- Visningshonorar - 22.04 kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 9 298,- Samlet skal selger betale kr. 139 023,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Øyvind Næss, Eiendomsmegler MNEF
482 48 215
o.nass@nordvikbolig.no
Megler
Øyvind Næss, Eiendomsmegler MNEF
482 48 215
o.nass@nordvikbolig.no
Megler 2
Ida Basilier, Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
412 27 415
i.basilier@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Majorstuen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 914449936
Sørkedalsveien 8C, 0369 OSLO
Bilder
Øyvind Næss
Eiendomsmegler MNEF
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Ida Basilier
Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?