Birch-Reichenwalds gate 14Sagene - Torshov
- Sagene - Torshov
- Birch-Reichenwalds gate 14
- Prisantydning
- 5 200 000,-
- Felleskost/mnd
- 3 267,-
- BRA-i
- 55 m2
STORO/SANDAKER
Lys, attraktiv og delikat 3-roms. Sydvestvendt balkong med gode solforhold. Parkeringsmulighet*. Attraktiv beliggenhet!
Velkommen til Birch-Reichenwalds gate 14! En lys og stilren 3-roms leilighet med sentral og attraktiv beliggenhet på Storo/Sandaker. Boligen ligger i et veldrevet borettslag med flotte fellesarealer. Her har du enkel adkomst til det meste av bymessige fasiliteter og gangavstand til dagligvarebutikker, restauranter, kafeer, treningssentre, kollektivtransport med mer. Til tross for den sentrale beliggenheten, ligger leiligheten skjermet og tilbaketrukket i en rolig gate. - 3-roms med god planløsning - Sydvestvendt balkong på ca. 6 m² - Bredbånd/tv inkl. i fk - Utleie av parkerings- og garasjeplass etter venteliste* - Gjennomgående planløsning - To tilhørende boder av god størrelse - God intern beliggenhet - Lave kjøpsomkostninger - Gangavstand til Storo, Nydalen, Torshov og Grünerløkka
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Andelsleilighet
- Byggeår:
- 1951
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 5 200 000,-
- Totalpris:
- 5 142 621,-
- Omkostninger:
- 19 621,-
- Fellesgjeld:
- 123 000,-
- Felleskost/mnd:
- 3 267,-
- Fellesformue:
- 43 029,-
- Totalt BRA:
- 66 m2
- Tomteareal:
- 18 297 m2 (eiet)
- Energimerking:
- D - rød
- Veranda:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
20-0332/24
Boligtype
Andelsleilighet
Adresse og betegnelse
Birch-Reichenwalds gate 14, 0483 Oslo
Gnr. 76, bnr. 182 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Andelsnr. 57 i Storo Borettslag, orgnr. 948546051
Selger(e)
Thea Cecilie Havn Skorge
Kjøpesum og omkostninger
5 200 000,00 (Prisantydning) 123 000,00 (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 5 323 000,00 (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 7 981,00 (Gebyr forkjøpsrett/forhåndsavklaring) 240,00 (Pantattest kjøper) 500,00 (Tinglyst hjemmelsoverføring) 500,00 (Tinglyst pantedokument) 10 400,00 (Trygghetspakke kjøper* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 9 221,00 (Omkostninger totalt (uten Trygghetspakke kjøper)) 19 621,00 (Omkostninger totalt (med Trygghetspakke kjøper)) -------------------------------------------------------- 5 332 221,00 (Totalpris inkl. omkostninger (uten Trygghetspakke kjøper)) 5 342 621,00 (Totalpris inkl. omkostninger (med Trygghetspakke kjøper)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1951
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 55 kvm
BRA-e: 11 kvm
Totalt BRA: 66 kvm
TBA: 6 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 5 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 5 kvm
2. etasje:
BRA-i: 55 kvm. Entré, 2 soverom, bad, kjøkken og stue.
Totalt BRA: 55 kvm
TBA: 6 kvm. Balkong.
5. etasje:
BRA-e: 6 kvm. Loftsbod.
Totalt BRA: 6 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som disponeres av denne andelen ligger på borettslagets fellesareal. Borettslaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken. Som følge av dette er bodens areal ikke medregnet i andelens BRA-e og totalt BRA.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Kjeller:
Bod på ca. 5 m², merket med 216.
Loft:
Bod på ca. 6 m², merket med 216. På grunn av skråtak er det reelle gulvarealet større enn det faktisk målbare og oppgitte areal. Gulvarealet ble målt til ca. 11,5 m².
Antall soverom
2
Innhold
Leilighet beliggende i byggets 2. etasje. Det er adkomst via felles trappeoppgang. Oppgangen har porttelefon. Leiligheten inneholder: Entré, 2 soverom, bad og stue med åpen kjøkkenløsning. ENTRÉ: Velkommen inn! Leiligheten har en innbydende entré som skaper et umiddelbart godt førsteinntrykk. Det er god plass til oppbevaring av yttertøy i det plassbygde garderobeskapet. LYS OG LUFTIG STUE M/UTGANG TIL BALKONG: Stuen er lys og luftig med store vindusflater som sørger for rikelig med innslipp av naturlig lys. Planløsningen åpner opp for flere møbleringsmuligheter med god plass til sofagruppe, TV-møbler og spisebord med tilhørende stoler. Gulvet er belagt med flott parkett, og overflatene er malt i delikate og moderne fargetoner. Et perfekt utgangspunkt for å innrede med egne møbler og gjenstander for å skape ditt drømmehjem. Fra stuen er det utgang til en herlig sydvestvendt balkong på ca. 6 m² med gode solforhold. På vår- og sommerhalvåret blir balkongen som en forlengelse av stuen og innbyr til mer samvær og fine stunder med familie og venner. Her kan du enkelt innrede med utemøbler, beplantning og gass-/elektrisk grill. Det ble montert markise på balkongen i 2023. ÅPEN KJØKKENLØSNING: Moderne IKEA-kjøkken med god skap- og benkeplass. Kjøkkenet har glatte fronter fra Superfront, heltre benkeplate med nedfelt kum i rustfritt stål, samt belysning under overskap som gir godt arbeidslys. Videre er det integrert induksjonstopp, stekeovn, oppvaskmaskin og kjøle-/fryseskap. Komfyrvakt er installert. Det er kjøkkenventilator med kullfilter over stekesonen. HOVEDSOVEROM: Soverommet er av god størrelse med plass til dobbeltseng, nattbord og tilhørende møbler. Blandingen av moderne fargevalg på veggene og store vindusflater gir rommet en behagelig følelse. De ter gode oppbevaringsmuligheter i romslig skyvedørsgarderobe. SOVEROM 2: Dette soverommet er også av god størrelse. Soverommet egner seg ypperlig som barnerom, gjesterom eller kontor - alt etter behov. Det er et veggskap på soverom for oppbevaring. BADEROM: Pent flislagt baderom med gulvvarme. Badet består av servantskap med høyglansfronter og heldekkende servant, speil og lysarmatur på vegg over servanten, samt gulvmontert klosett med utvendig sisterne. Videre er det dusjkabinett med skyvedører og dusjarmatur på vegg. OPPBEVARING: Leiligheten disponerer en kjellerbod på ca. 5 m², samt en loftsbod på ca. 6 m² med et gulvareal på 11,5 m². Begge bodene er merket med nr. 216. Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten. ØVRIG INFORMASJON: Entrédør: Brann- og lydklassifisert entrédør (B30/Db40) med malt innside. Vinduer: Vinduer og balkongdør med trerammer og isolerglass, merket med produksjonsår 1985. Ventilasjon: Boligen er basert på naturlig ventilasjon. Tilluft slippes inn via veggventiler og spalteventiler i vinduer. Elektrisk anlegg: Sikringsskap lokalisert i felles trappegang. Jordfeilautomater, hovedbryter, strømmåler og 7 fordelingskurser Oppvarming: Elektrisk oppvarming med panelovner, samt gulvvarme på baderom. Varmtvannsbereder lokalisert i plassbygdskap i entrè (rom uten sluk). 101 Liter, merket med produksjonsår 2016
Standard
I forbindelse med salget er det utarbeidet en tilstandsrapport for boligen som viser boligens tilstandsgrad fra TG1-TG3, hvor TG1 er velfungerende forhold, TG2 er forhold som må påregnes utbedret på sikt, og TG3 er forhold som må påregnes utbedret omgående. Følgende forhold er kommentert med TG3: - Våtrom > 2. etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt Følgende forhold er kommentert med TG2: - Innvendig > Innvendige dører - Utvendig > Vinduer - Utvendig > Balkongdør - Våtrom > 2. etasje > Bad > Overflater vegger og himling - Våtrom > 2. etasje > Bad > Overflater Gulv - Våtrom > 2. etasje > Bad > Ventilasjon - Kjøkken > 2. etasje > stue/kjøkken > Avtrekk - Tekniske installasjoner > Vannledninger - Tekniske installasjoner > Ventilasjon Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Storo borettslag har 55 parkeringsplasser ute og 46 garasjeplasser i P-huset under Hus 5 og 8 i Grefsen Stasjon. Disse plassene leies ut til andelseiere i Storo borettslag, og tildeles etter ansiennitet på venteliste. Ta kontakt med styret for å sette deg på venteliste. I tillegg har borettslaget 14 gjesteparkeringsplasser som kan benyttes av besøkende til borettslaget. Alle beboere som benytter parkeringsplassene selv eller til sine gjester plikter å gjøre seg kjent med parkeringsreglementet. Alle plasser i P-huset samt plass 27-41 ute er klargjort for lading av elbil. Leietaker som har behov for dette kan melde fra til styret som så vil montere ladeboks. Leie av plass og ladeboks faktureres månedlig via OBOS, mens strømforbruk betales via borettslagets samarbeidspartner Charge365. Leietakere som ønsker å lade må registrere seg hos Charge365 og kan starte lading via app eller ladebrikke. - Ordinær uteplass: kr 330,- pr mnd. - Uteplass med elbillading: kr 550,- pr mnd + strømforbruk. - Ordinær garasjeplass: kr 700,- pr mnd. - Garasjeplass med elbillading: kr 850,- pr mnd + strømforbruk. - Strømpris fra 01.02.2024: kr 1,00 pr kWh. - Engangsgebyr fra OBOS ved alle nye avtaler/endringer: kr 750,-. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5700 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 2850 kroner for ett år El-bil : 1920 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 960 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
- Innvendige dører, dørkarmer og dørlister ble malt i 2024.
- Gulv og himling på bad ble malt i 2024.
- Vegger på hovedsoverom ble malt i 2022.
- Vegg- og himlingsflater i stue/kjøkken ble malt i 2021.
- Det ble montert markise på balkongen i 2023.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: 1 Kjenner du til om det er/har vært feil tilknyttet våtrommene, f.eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? - Sprekk i en flis som beskrevet i tilstandsrapporten. 2 Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? - Ja, av faglært og ufaglært/egeninnsats/dugnad. Alt tilknyttet opplegg av vaskemaskin og ny termostat er utført av faglært. Maling av gulv og tak er gjort ved egeninnsats. Arbeid utført av Elektrosivert 11 Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? - Ja, kun av faglært. Borettslaget beskriver i sin årsprotokoll at alle sikringsskap i trappeoppgang, hovedinntaksskap og garasje fikk nye automatiske strømmålere/avlesere i 2018. Antar at borettslaget har samsvarserklæring for dette. Arbeid utført av Via borettslaget 13 Har du ladeanlegg/ladeboks for elbil i dag? - Borettslaget etablerte i 2021 elbilladere på uteparkeringen: Plass 27-41 på uteparkeringen ble klargjort for lading av elbil med Zaptec sitt ladesystem. Total kapasitet er ca 20 kW, og strømmen hentes fra GV41-45. 23 Kjenner du til om det foreligger skaderapporter/ tilstandsvurderinger eller utførte målinger? - Tilstandsrapport fra takstmann. 26 Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedr. eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld? - Det har i flere år vært diskutert om borettslaget skal kjøpe nye vinduer, men dette er ikke vedtatt etter min kjennskap.
Bygningssakkyndig
Lars Jørgen Fjeldet Westheim
Byggemåte
Bygningssakkyndig opplyser følgende om byggemåte: Boligblokk med bærende konstruksjoner, etasjeskillere og leilighetsskillende vegger i betong/mur. Yttervegger i betong, utvendig forblendet med pussede og malte flater, samt liggende kledning. Saltak i trekonstruksjoner, antatt tekket med betongstein. Tilstandsrapport følger vedlagt salgsoppgaven.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
D - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Selger har fylt ut fullstendig energiattest som er lagt ved salgsoppgaven. Megler har ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Elektrisk oppvarming med panelovner, samt gulvvarme på baderom.
Informasjon om strømforbruk
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 267,- pr. mnd
Inkluderer: Totale felleskostnader pr. d.d. kr 3.267,– pr. md.
Herav:
Felleskostnader 3.109,-
Trappevask 158,-
Felleskostnadene inkluderer blant annet kabel-tv og bredbånd fra Telia, renhold i trappeoppgang, vedlikehold av grøntarealer, vaktmestertjenester, felles bygningsforsikring, drift og vedlikehold, forretningsførsel, kommunale avgifter og renter på andel fellesgjeld.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnadene.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 280 360,- pr. 2022
Sekundærbolig: Kr. 4 865 368,- pr. 2022
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
TV og internett er inkludert i felleskostnadene. Telia er leverandøren. Borettslagets nettsider informere om at avtalen inkluderer TV-pakken "Start" og 200/200 Mbps bredbånd. Beboere kan individuelt velge bort TV og få 750/350 Mbps hastighet i stedet, eller velge bort bredbånd og få den største TV-pakken med 110 poeng. I tillegg kan beboere individuelt oppgradere sin bredbåndsforbindelse etter følgende prisliste: For beboere med TV og bredbånd: - 500 Mbps, kr 149,- pr mnd. - 750 Mbps, kr 179,- pr mnd. - 1250 Mbps, kr 229,- pr mnd. For beboere med kun bredbånd: - 1250 Mbps, kr 179,- pr mnd.
Borettslaget
Om borettslaget
Borettslaget består av 185 andelsleiligheter. I tillegg kommer 1 tjenesteleilighet. Storo Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 948546051, og ligger i bydel Sagene i Oslo kommune med følgende adresse: Birch-Reichenwalds Gt 6-34 Grefsenveien 35-45 Gnr.: 76. Bnr.: 182 RELEVANT KONTAKTINFORMASJON Henvendelser til styret skjer enklest ved e-post til storo@styrerommet.net, evt. kan det legges brev i styrets postkasse, men dette kan ta noe lenger behandlingstid. Se borettslagets hjemmeside på www.vibbo.no/storo for ytterligere informasjon. På Vibbo finner du også informasjon om boligselskapet og ditt boforhold. Her finner du oversikt over din bolig, felleskostnader og annen nyttig informasjon. I tillegg er det en enkel kanal for å kunne kommunisere med styret. Vaktmester Kai Henning Nymoen ivaretar den daglige drift og det løpende vedlikeholdet i henhold til stillingsbeskrivelse. Vaktmesterkontoret har adresse B2 24 og kan kontaktes hverdager mellom kl. 08 og kl. 16. Vaktmester kan også kontaktes på telefon 918 64 374 eller e-post vaktmesterstoro@gmail.com. Nøkler/rekvisisjon kan kjøpes/bestilles via vaktmester. Skilt til ringeklokke bestilles hos vaktmester. Alle hoveddører i BR 24-28 fikk nye systemnøkler. FORSIKRING Borettslagets eiendommer er forsikret i Gjensidige Forsikring med polisenummer 86197317. Forsikringen dekker bygningene og fellesareal. Forsikringen dekker også veggfast utstyr, bygningsmessige tilleggsinnretninger og forbedringer i den enkelte bolig. Oppstår det skade i leiligheten, skal andelseier sørge for å begrense skadeomfanget mest mulig og prøve å kartlegge årsaken til skaden. Skaden meldes til forsikringsavdelingen i OBOS Eiendomsforvaltning AS på telefon 22868398, eller e-post forsikring@obos.no. Forsikringsavdelingen melder skaden til forsikringsselskapet, bestiller om ønskelig håndverker for reparasjon og sørger for at kostnader knyttet til skaden blir refundert eller betalt av forsikringsselskapet. Selv om borettslagets forsikring brukes, kan andelseier belastes hele eller deler av egenandelen dersom forholdet ligger innenfor andelseiers ansvar. Den enkelte andelseier må selv sørge for å ha hjemforsikring som dekker innbo og løsøre. STØRRE VEDLIKEHOLD OG REHABILITERING Se vedlagt årsrapport fra 2022 for en utfyllende oversikt over borettslagets gjennomførte vedlikehold og rehabilitering. MARKISER OG SCREENS Det er tillatt med balkongmarkise ikke terrassemarkise. De gamle stripete dukene leveres ikke lenger og derfor har styret besluttet å bytte til moderne grå akrylduk som skal være av typen Sandtex H407/151 eller H407/94 . I tillegg er det tillatt med Hvite Screenline 60 screens på vinduene med duk 96-8450. Det er tillatt med Hvite Screenline 60 screens på vinduene med duk 96-8450. Beboere står fritt til å velge leverandør bare man holder seg til de 2 gjeldende fargekodene. Borettslagets nettside har kontaktinformasjon til leverandører de tidligere har hatt god erfaring med. ANNET Det er montert 2 røykvarslere og utlevert ett pulverapparat til hver leilighet. Det er borettslagets ansvar å anskaffe og montere utstyret, mens det er andelseiers ansvar å sørge for tilsyn og kontrollere at utstyret er i orden. Dersom utstyret er defekt, meldes dette til styret. Røykvarslere og pulverapparat skal følge leiligheten og ikke demonteres/fjernes av beboer. Det kreves medlemskap i OBOS for å erverve/eie denne boligen. Andelstegning skjer ved signering av kjøpekontrakt for personer som ikke er medlem i OBOS. Dersom det er flere enn én som skal eie boligen sammen, må alle være medlem i OBOS og betale hver sin medlemskontingent. Det er borettslaget som betaler medlemskontingenten for alle som har en eierandel i boligen, og kontingent innkreves derfor via felleskostnadene i borettslaget. Innmelding i OBOS koster 500 kr. Utskifting av vinduer, ref. protokoll til årsmøte 2023 for Storo Borettslag: Etter at vi flyttet inn i Storo Borettslag den 4. November 2022, har vi gjennom vinteren opplevd et stort energitap og kuldetrekk fra vinduene i leiligheten. Vinduene i borettslaget er datert til 1985 og har etter vanlige standarder passert anbefalt levetid på 30 år. Det er etter vår forståelse kommet anbefalinger på energisparende tiltak der borettslaget kan søke om økonomisk støtte fra Oslo kommune. Henviser da til informasjon som er delt på plattformen Vibbo. Et av de mest energisparende tiltakene styret kan gjøre er å investere i nye vinduer. De økonomiske kostnadene vedrørende dette må hentes inn via anbud slik at et nytt og gyldig tilbud kan legges til grunn. Dette er selvfølgelig med den visshet om at dette vil øke felleskostnadene for den enkelte boenhet i borettslaget. Likevel må det sees i sammenheng med dyre strømkostnader og at varme kommer fra elektriske varmekilder i våre leiligheter. Det anbefales derfor å hente inn et nytt anbud for 2023 som deretter stemmes over. Styrets innstilling: Styret er kjent med at det i mange leiligheter er problemer med trekk fra vinduene, disse ble sist skiftet i 1985 og har nådd sin tekniske levealder. Utskifting av alle vinduene i borettslaget er et stort prosjekt som har vært vurdert tidligere. I 2017 ble det innhentet tilbud som antydet en totalkostnad på 12-14 millioner kroner. Vi må i dag regne med en betydelig høyere kostnad. Dette, kombinert med store kostnader til rørfornying samt renteheving og økte kommunale avgifter, gjør at styret på det nåværende tidspunkt ikke ser at det er mulig å gjennomføre et prosjekt av denne størrelsen uten kraftig økning i felleskostnadene/husleien. Vi anbefaler derfor ikke dette tiltaket nå, og oppfordrer generalforsamlingen å stemme mot forslaget. Det er likevel styrets ønske at dette blir det neste store prosjektet for borettslaget. Forslag til vedtak: Forslaget falt
Forretningsfører
Obos BBL
Forkjøpsrett
Borettslaget [og boligbyggelagets medlemmer] har forkjøpsrett. Disse har en frist til 25.09.2024 for å gjøre forkjøpsretten gjeldende.
Kontakt megler for mer informasjon.
Frist: 25.09.2024
Gebyr forkjøpsrett: Kr. 7 981,-
Styregodkjennelse
Overdragelsen av borettslagsandelen til ny andelseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 123 000,- pr. 01.09.2024
Lånenr.: OBBK02-98207791938
Type: A
Restsaldo: 26.450.901,-
Restløpetid: 24 år 9 md.
Term pr. år: 12
Type rente: Flyt
Rente: 5,75%
Restsaldo andel: 122.866,-
Kapitalkostnader: 777,-
Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 – tolv– måneder regnet fra oppsigelsesdato.
Fellesformue
Kr. 43 029,- pr. 31.12.2023
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste er overskudd på kroner 484 908. I inneværende år er det budsjettert med et overskudd på kroner 528 506.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt med vilkår og tillatelse kan trekkes tilbake av styret. Det er kun tillatt med hund og katt så fremt beboeren innhenter skriftlig samtykke fra alle beboere i oppgangen og forelegger disse for styret for godkjenning før anskaffelse. Gitt at andre beboere ikke ønsker dyreholdet skal dette begrunnes. Allergi for hund/katt må dokumenteres med legeattest. Styret kan, dersom det ikke foreligger saklig grunner fra andre beboere for å nekte dyrehold, tillate dyreholdet. Videre kan styret, dersom dyreholdet er til sjenanse for andre beboere/naboer, trekke tilbake tillatelsen til dyrehold.
Borettslagets forsikringsselskap
Gjensidige Forsikring
Polisenr. 86197317
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 18 297 kvm (eiet)
Arealbekreftelse fra Oslo er vedlagt salgsoppgaven.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at borettslaget eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt andel en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Se vedlagt kartskisse på høyre side i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra din startdestinasjon til boligen. På visningsdagen vil det bli skiltet med visningsskilt fra Nordvik.
Radonmåling
Det er ikke opplyst om utførte radonmålinger. I borettslag, sameier og aksjeselskap pleier dette å gjøres som et felles tiltak.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Leiligheten har en sentral og attraktiv beliggenhet på Storo/Sandaker. Her har du enkel adkomst til det meste av bymessige fasiliteter, samtidig som beliggenheten oppleves som tilbaketrukket i et grønt og frodig borettslag. Både Nydalen, Torshov, Sagene, Grünerløkka og Oslo sentrum ligger godt innen rekkevidde med alt det innebærer av fasiliteter og servicetilbud. Ikke langt fra leiligheten finner du Storo Storsenter som er ett av Norges største kjøpesenter med hele et rikt utvalg av forretninger, matbutikker, servicetilbud, vinmonopol, legesenter, tannlege m.m. Like ved Storo Storsenter ligger også Norges største og første IMAX-kino som åpnet våren 2018. Med 11 kinosaler, ligger alt til rette for en fantastisk filmopplevelse. For ytterligere servicetilbud byr Sandaker senter på forretninger, bibliotek, lege, apotek og vinmonopol. Nærområdet består av flere ypperlige tur- og treningsfasiliteter, med blant annet Torshovparken, Torshovdalen og turstiene langs Akerselva. Følger du Akerselva som strekker seg mer enn 8 km fra Maridalsvannet i Maridalen og videre ned gjennom Nydalen forbi Lillo og til slutt ut ved Paulsenkaia i Bjørvika, kan du kombinere markatur eller bytur langs en elv med historisk "brus". Akerselva har mange historiske minner og følger du den hele veien vil du møte 20 fosser, hele 45 bruer og flere badeplasser. Om man ikke ønsker en historisk elvevandring, kan det likevel anbefales å følge turstiene langs elva dersom formålet er en dypere tur inn i marka. I denne sammenheng vil Maridalsvannet være det perfektet utgangspunktet på alle årstider. Enten til fots, på sykkel eller på ski er man garantert en god opplevelse. Voldsløkka park ligger rett ved, og Bjølsenparken ligger også i nærheten. På Voldsløkka er det gratis tennisbaner, Volleyballbaner, fotballbaner, skøyteanlegg med kunstis om vinteren, Oslo skatehall med sitt flotte aktivitetstilbud finner du også rett ved. En kort gåtur vil ta deg til Handelshøyskolen BI. Ved bruk av offentlig kommunikasjon kommer man seg også enkelt til Universitetet i Oslo på Blindern, Tannlegehøyskolen og høyskolen i sentrum. Det er også flere skoler på alle trinn i området. Slik som blant annet Nydalen videregående skole, Nordpolen skole (1.-10. trinn), Bjølsen skole (1. - 10. trinn) og Fernanda Nissens skole (1. - 7. trinn). Av barnehager ligger Espira Grefsen stasjon, Nordpolen FUS barnehage og Bjølsen åpen barnehage innen rekkevidde. Offentlig kommunikasjon ligger i umiddelbar nærhet til boligen. Med hyppige avganger med både buss, trikk og t-bane kommer man seg raskt og enkelt dit man skal. Storo t-banestasjon ligger kun 5 minutters gange fra boligen. Like ved leiligheten, i Grefsenveien, er det også holdeplass for både buss og trikk.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for oppføring av boligblokken datert 24.11.1951. Det foreligger ferdigattest for balkonger datert 18.08.1992. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for at det ikke er utført arbeid på boligen som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det gjøres oppmerksom på at det ikke utstedes ferdigattest for ikke-avsluttede byggesaker/ byggemeldinger som er fra før 1998. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk. Opprinnelig kjøkken er flyttet inn i stue (åpen løsning). Det har blitt etablert soverom i opprinnelig kjøkkenrom.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler borettslaget. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til byggeområde for boliger med tilhørende reguleringsbestemmelser i S-2255, datert 28.07.77. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Pågående plansaker: Saksnummer: 202212601 Saken gjelder: Detaljregulering - Grefsenveien/Sandakerveien mellom Åsengata og Grefsenveien 48 Kommuneplanen har blant annet mål om en klimavennlig byutvikling der all transportvekst skal tas med kollektiv, sykkel eller gange og et mål om å styrke og videreutvikle byens blågrønne strukturer. Saksnummer: 202205180 Saken gjelder: Detaljregulering - Storokrysset fra Grefsenveien 48 til Disen Saksnummer: 202209898 Saken gjelder: Nycoveien 1 og 1 B - Kontorbygg - Tilbygg til næringsbygg Saksnummer 201816207 - Vitaminveien - Detaljregulering - Opparbeidelse av gate Bymiljøetaten foreslår å omregulere Vitaminveien og deler av det omkringliggende veinettet til bygater. Planen skal bedre forholdene for trafikanter og sikre fremkommelighet for kollektivtrafikk. Planforslaget legger til grunn for at Vitaminveien oppgraderes. Eksisterende kryss langs veien skal gjøres sikrere. Det etableres nytt offentlig torg ved Nycoveien 14-20. Saksnummer: 202017294 Saken gjelder: Vitaminveien 1 B - Kontorbygg Saksnummer: 202007151 Saken gjelder: Vitaminveien 5 B - Boliger og næring Pågående byggesaker: Sandakerveien og Nycoveien - Opparbeidelse av vei Saksnummer: 202300974 Nordlandsgata 11 - Kjerneboring i bærende dekke over kjeller Saksnummer: 202208002
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/76/182: 06.05.1950 - Dokumentnr: 5267 - Best. om vann/kloakkledn. Med flere bestemmelser 30.05.1968 - Dokumentnr: 7656 - Best. om adkomstrett Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:76 Bnr:217 Med flere bestemmelser 16.07.1986 - Dokumentnr: 42945 - Best. om vann/kloakkledn. 08.04.2013 - Dokumentnr: 272858 - Jordskifte Jordskiftesak 0200-2010-006 Grefsen Stasjonsby Gjelder denne registerenheten med flere 19.11.1946 - Dokumentnr: 11345 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:76 Bnr:104 29.12.1987 - Dokumentnr: 87520 - Registrering av grunn Utskilt fra denne matrikkelenhet: Knr:0301 Gnr:76 Bnr:277 EIENDOMMEN ER GATEGRUNN
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på andelen.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men andelseierne må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med IF tilbyr Nordvik Trygghetspakken til våre boligkjøpere. Trygghetspakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle forsikringene du trenger til den nye boligen i et helt år. Leilighetspakken inneholder Boligkjøperforsikring, Super Innboforsikring, Flytteforsikring og Renteforsikring. Super Innboforsikring er en av markedets beste innboforsikringer og med denne kan du være trygg på at alle tingene du eier er godt forsikret. Flytteforsikring dekker skader på tingene dine ved transport, ut- og innflytting. Renteforsikring kan hjelpe deg med rentekostnaden på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir deg hjelp til å avklare hva du kan ha rett på om du oppdager en mangel i den nye boligen din. Ved mangel etter reglene i avhendingslova, vil forsikringen også gi deg juridisk bistand til å rette kravet mot selger eller selgers forsikringsselskap. Boligkjøperforsikring er inkludert i Trygghetspakken, men kan også tegnes separat. Trygghetspakken/Boligkjøperforsikring må senest tegnes på kontraktsmøtet. Se produktark vedlagt i salgsoppgaven for mer informasjon om Trygghetspakken, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,90% av salgssum (min. 45 000,-) – estimert til kr. 47 907,- Tilrettelegging: 17 900,- Nordvik Grunnpakke: 19 900,- Visning /overtagelse pr. stk: 3 500,- Oppgjørshonorar: 7 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 26 693,- Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 123 801,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 500,-
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Sander O. Berntsen, Eiendomsmegler / Fagmedarbeider / Partner
480 79 642
s.berntsen@nordvikbolig.no
Megler
Sander O. Berntsen, Eiendomsmegler / Fagmedarbeider / Partner
480 79 642
s.berntsen@nordvikbolig.no
Megler 2
Amalie Sofie von Ahnen, Eiendomsmegler / Partner
478 23 468
a.ahnen@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Nordre Aker Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 916491034
Nydalsveien 33, 0484 OSLO
Bilder
Sander O. Berntsen
Eiendomsmegler / Fagmedarbeider / Partner
Nydalen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Amalie Sofie von Ahnen
Eiendomsmegler / Partner
Nydalen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?