Fredensborgveien 6DSt.Hanshaugen - Ullevål
- St.Hanshaugen - Ullevål
- Fredensborgveien 6D
- Prisantydning
- 6 450 000,-
- Totalpris
- 6 612 600,-
- Felleskost/mnd
- 6 702,-
- BRA-i
- 76 m2
Fredensborg
Spennende 3-roms o/to plan - ombygget i 2014 - supersentralt - utleiemulighet - fibernett inkl. - populær beliggenhet
Nordvik eiendomsmegling har igjen gleden av å prentere en spennende tre-roms over to plan. Boligen ligger i 1.etg. og u.etg. og innholder følgende: - Entré - Stue/kjøkken - Gang - Soverom I - Soverom II - Bad/vaskerom/WC - Trapperom - Stue i u.etg. er opprinnelig bod. Høydepunkter med boligen og området: - praktisk planløsning - ingen avvik mellom byggemeldte tegninger og slik boligen fremstår i dag - ombygget i 2014 - utleiemulighet - noe oppgraderingsbehov - balansert ventilasjon - populær beliggenhet - nærhet til bl.a.: barnehager, skoler, butikker, spisesteder, offentlig kommunikasjon m.m. Velkommen til Fredensborgveien 6D.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1892
- Etasje:
- 1
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 6 450 000,-
- Totalpris:
- 6 612 600,-
- Omkostninger:
- 162 600,-
- Felleskost/mnd:
- 6 702,-
- Totalt BRA:
- 76 m2
- Energimerking:
- G - rød
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
5-0448/24
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Fredensborgveien 6D, 0177 Oslo
Gnr. 208, bnr. 204, snr. 3 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Selger(e)
Ibrar Malik
Kjøpesum og omkostninger
6 450 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 161 250,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 162 600,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 175 300,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 6 612 600,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 6 625 300,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) --------------------------------------------------------
Om boligen
Byggeår
1892
Etasje
1
Arealer
BRA-i: 76 kvm
Totalt BRA: 76 kvm
Beskrivelse:
1. etasje:
BRA-i: 76 kvm. Entré , stue/kjøkken , gang , to soverom , bad/vaskerom og trapperom
Totalt BRA: 76 kvm
Antall soverom
2
Innhold
Boligen ligger i 1.etg. og u.etg. og innholder følgende: - Entré - Stue/kjøkken - Gang - Soverom I - Soverom II - Bad/vaskerom/WC - Trapperom - Stue i u.etg. er opprinnelig bod.
Standard
Kjøkken: Innredning med glatte fronter. Laminat benkeplate med nedfelt kum i stål. Integrerte hvitevarer som: Platetopp, stekeovn, oppvaskmaskin, kjøl-/fryseskap Bad/WC/vaskerom: Vegghengt klosett. Servantinnredning med underskap. Dusjhjørne med veggmontert armatur og garnityr. Opplegg for vaskemaskin. Varmekabler. Fliser på gulv og vegger. Gulv: Parkett og fliser. Vegger: Malte flater. Himling: Malte flater. For ytterligere infomasjon, se tilstandsrapport uført av Stian Bagroen
Parkering
Gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
Moderniseringer og påkostninger
Omygget i 2014
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Se disse punktene i egenerklæringsskjema: 5.0 og 24.0. Til info har aldri bebodd boligen i sin tid som eier.
Bygningssakkyndig
Takstmann Stian Bagroen AS
Byggemåte
Materialet i veggene mot grunnen er ukjent, men på byggetidspunktet var teglstein, naturstein og betong vanlig. Fundamentene er også ukjent, i tillegg er de naturlig skjult og ikke tilgjengelige for inspeksjon. I områder med dårlige grunnforhold, som i Oslo, var tømmerflåtefundamenter ofte brukt. Disse besto av trestokker lagt i kryss for å fordele vekten og forhindre at bygningen sank. Tømmerflåtene har god levetid under konstant fukt, men kan råtne ved varierende vannstand. For ytterligere info., se tilstandsrapport utført av Stian Bagroen
Innbo og løsøre
Alt som er fastmontert og integrert følger boligen.
Alt som er fastmontert og integrert følger boligen.
Adgang til utleie
Kan leies ut i sin helhet
Energi og oppvarming
Energimerking
G - rød
Ligger vedlagt i salgsoppgaven
Oppvarming
Elektrisk
Informasjon om strømforbruk
Selger har aldri bebodd boligen, derfor ingen oversikt over strømforbruk. Dette vil variere fra husstand til husstand
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 6 702,- pr. mnd
Inkluderer: Fellesutgiftene inkl. bl.a.: Kommunale avgifter, byggforsikring, TV, bredbånd, forretningsførsel m.m. I tillegg kommer bl.a.: Strøm, innbo m.m.
Kommunale avgifter
Inkl.i fellesutgiftene
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt Bunnfradraget i Oslo kommune er på inntil 4,7 millioner kroner i 2025.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 795 505,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 7 182 019,- pr. 2023
Ligger vedlagt i salgsoppgaven
TV/Internett/Bredbånd
Fibernett
Sameiet
Om sameiet
- Sameiet Fredensborgveien 6, Organisasjonsnummer 914812402, er et eierseksjonssameie med 18 boligseksjoner og har adressen Fredensborgveien 6, 0177 Oslo. - Sameiets bygningsmasse består av en bygård fra 1862, modernisert i 2014. Forslag om utbedring av gavlveggen mot Fredensborgveien 8 Vedtak: Årsmøtet i Sameiet FBVN6 2023 beslutter å gjennomføre nødvendig utbedring av gavlveggen mot Fredensborgveien 8. Styret gis fullmakt til å innhente tilbud og velge leverandør, basert på vurdering og forslag til tiltak fra OPAK. Forslaget ble enstemmig vedtatt. Forslag til finansiering av utbedring av gavlveggen mot Fredensborgveien 8 Vedtak: Årsmøtet i Sameiet FBVN6 2023 beslutter å finansiere nødvendig utbedring av gavlveggen mot Fredensborgveien 8 ved å oppta lån i DNB. Årsmøtet gir styret fullmakt til å oppta lån på inntil 918 680 kroner, hvorav 600 000 kroner skal gå til å gjennomføre utbedring av gavlveggen, og 318 680 kroner skal gå til innfrielse av det lånet sameiet allerede har. Lånet nedbetales over 20 år. Forslaget ble enstemmig vedtatt. Årsmøtet 2023 behandlet forslag om utbedring av mangler ved gavlveggen mot Fredensborgveien 8, det er ikke avgjort per dags dato om denne utbedringen skal bli gjennomført.
Forretningsfører
Agio Forvaltning AS
Forkjøpsrett
Ingen forkjøpsrett
Styregodkjennelse
Overdragelsen av boligen til ny seksjonseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Ingen fellesgjeld
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Ligger vedlagt i salgsoppgaven
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Dugnad må påregnes.
Dyrehold
Må godkjennes av styret
Sameiets forsikring
Protector forsikring
Polisenr. 322680
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 443,5 kvm (eiet)
Fellestomt.
Adkomst
Det vil bli skiltet med visningsbukker ved fellesvisning.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Populær beliggenhet. Kort vei til bl.a.: Barnehager, skoler, butikker, spisesteder, offentlig kommunikasjon m.m.
Bebyggelse
Området består vesentligst av blokkbebyggelse
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Ferdigattest foreligger. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Offentlig
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig og næringsformål. Til info har det vært og er; mye byggearbeid i og rundt området. Dette kan medføre byggestøy. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/208/204/3: 28.04.1862 - Dokumentnr: 917889 - Bestemmelse om gjerde Bestemmelse om adkomstrett Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 09.11.1863 - Dokumentnr: 900157 - Bestemmelse om gjerde Bestemmelse om adkomstrett Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 19.06.1918 - Dokumentnr: 912611 - Bestemmelse om bebyggelse Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 12.08.1940 - Dokumentnr: 909432 - Bestemmelse om bebyggelse Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 10.07.1941 - Dokumentnr: 302741 - Bestemmelse om bebyggelse Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 06.09.1962 - Dokumentnr: 513256 - Bestemmelse om bebyggelse Midlertidig dispensasjon fra Bygningsloven vedr. påbygg for atelier Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 02.04.1964 - Dokumentnr: 504564 - Bestemmelse om bebyggelse Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 16.02.1981 - Dokumentnr: 501645 - Erklæring/avtale Best om isolering og pussing av mur Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 16.10.2014 - Dokumentnr: 890437 - Erklæring/avtale Bestemmelse om felles bakgård Overført fra: Knr:0301 Gnr:208 Bnr:204 Gjelder denne registerenheten med flere 05.12.2024 - Dokumentnr: 2335028 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 16.12.2014 - Dokumentnr: 1108978 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 3 Formål: Bolig Sameiebrøk: 74/770
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er registert i byantikvarens gule liste. Dette innebærer at eiendommen er helt eller delvis bevaringsverdig, og kan ha betydning for fremtidig ombygging/restaurering mv. Byantikvaren skal gi en rådgivende uttalelse i byggesaker som berører eiendommen. For en fullstendig oversikt over eiendommens status, se: http://riksantikvaren.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=545b8e996b6e4e1fbcb65f69299a7167
Øvrige kjøpsforhold
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,50% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 32 250,- Nordvik grunnpakke med digitale salgsoppgaver kr. 19 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar - ubegrenset kr. 7 500,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 26 739,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 111 279,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Haleem Wahid, Eiendomsmegler / Partner
951 15 235
h.wahid@nordvikbolig.no
Megler
Haleem Wahid, Eiendomsmegler / Partner
951 15 235
h.wahid@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Parken Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 913250575
Waldemar Thranes gate 6A, 0171 OSLO
Video og 3D
Bilder
Haleem Wahid
Eiendomsmegler / Partner
St. Hanshaugen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?