Brageveien 7BTasta/Vardenes/ Dusavik
- Tasta/Vardenes/ Dusavik
- Brageveien 7B
- Prisantydning
- 3 450 000,-
- Totalpris
- 3 689 550,-
- Felleskost/mnd
- 3 574,-
- Kommunale avg.
- 10 513,- per år
- BRA-i
- 81 m2
Kampen/Byhaugen
Romslig og innbydende 3-roms selveierleilighet | Solrik balkong | Sentral beliggenhet | Fast p.plass i anlegg
Leiligheten ligger sentralt til på Bjergsted med ca 20-25 min gangavstand til Stavanger sentrum og alt av servicetilbud. Dagligvarebutikken Bunnpris ligger i underetasjen på sameiet og det er gode bussforbindelser både til sentrum og Tasta. En ypperlig leilighet for deg som ønsker å bo sentrumsnært, med kort avstand til alle sentrums fasiliteter. - Leiligheten har en god planløsning - Delikate farger på vegger og det er lagt nytt gulv i oppholdsrommene - Stuen er lys og luftig, med store vindusflater som slipper inn rikelig med lys - Kjøkken i lys utførelse med integrerte hvitevarer - Utgang til solrik balkong - To soverom - Flislagt bad - En innvendig bod i leiligheten i tillegg en bod i garasjeanlegget - Fast parkering i lukket anlegg (mulighet for elbil lader) - Velfungerende sameie
Solforhold
Balkongen ligger sørvendt med gode solforhold.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1997
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 3 450 000,-
- Totalpris:
- 3 689 550,-
- Omkostninger:
- 101 340,-
- Fellesgjeld:
- 138 210,-
- Felleskost/mnd:
- 3 574,-
- Kommunale avgifter:
- 10 513,- per år
- Fellesformue:
- 6 355,-
- Totalt BRA:
- 85 m2
- Energimerking:
- E - rød
- Garasje:
- Ja
- Veranda:
- Ja
Visninger
Alle våre visninger har påmelding. Passer ikke tidspunktet, send megler en e-post og avtal tid for privatvisning.
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
43-0095/24
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Brageveien 7B, 4026 Stavanger
Gnr. 59, bnr. 274, snr. 32 (ideell andel 1/1) i Stavanger kommune.
Selger(e)
Anne Jennison
Kjøpesum og omkostninger
3 450 000,- (Prisantydning) 138 210,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 3 588 210,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 89 700,- (Dokumentavgift) 240,- (Pantattest kjøper) 500,- (Tinglyst pantedokument) 500,- (Tinglyst skjøte) 10 400,- (Trygghetspakke kjøper* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 90 940,- (Omkostninger totalt (uten Trygghetspakke kjøper)) 101 340,- (Omkostninger totalt (med Trygghetspakke kjøper)) -------------------------------------------------------- 3 679 150,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Trygghetspakke kjøper)) 3 689 550,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Trygghetspakke kjøper)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1997
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 81 kvm
BRA-e: 4 kvm
Totalt BRA: 85 kvm
TBA: 11 kvm
Beskrivelse:
2. etasje:
BRA-i: 81 kvm. Entrè/gang, to soverom, bad/vaskerom, stue/kjøkken i åpen løsning.
BRA-e: 4 kvm. Bod
Totalt BRA: 85 kvm
TBA: 11 kvm. Balkong
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Arealmålingen er utført med laser. Det er bruken av rommene på befaringsdagen som definerer P-rom/S-rom, rommene kan likevel være i strid med gjeldene forskrift. Det gjøres oppmerksom på at areal til kanaler og rør-gjennomføringer er tatt med i arealet. Arealer målt til 81, 2 m3. Takhøyde målt i stue 2, 39 m. Innvendig bod 4,7 m2. Balkong 10, 8 m2. Bod i kjeller 4, 5 m2.
Antall soverom
2
Solforhold
Balkongen ligger sørvendt med gode solforhold.
Innhold
2. etasje: Entrè/gang, to soverom, bod, bad/vaskerom, stue/kjøkken i åpen løsning. Fast parkering i lukket anlegg samt en bod.
Standard
Fra felles utvendig trappeoppgang og svalgang kommer en inn i entréen. Innbydende gang med god plass til å henge fra seg yttertøy i skyvedørsgarderobe. Samtlige oppholdsrom er malt i lyse og tidsriktige fargevalg og det er lagt ny laminat på gulv i 2020/2021. Leiligheten har to soverom. Begge soverommene er av god størrelse og har garderobeskap som medfølger i handelen. Badet er helfliset med varmekabler i gulv. Det er av god størrelse, og har dusjnisje med glassvegger, toalett, høyskap og vask i seksjon, i tillegg til opplegg for vaskemaskin. Stuen har flere store vindusflater som slipper inn rikelig med naturlig dagslys. Her kan en enkelt møblere med både spisestue og sofagruppe. Fra stuen har en utgang til balkong med takoverbygg og fliser. Fra balkongen kan man nyte utsikt over fjorden og sameiets fellesområde. Kjøkkeninnredning med profilerte fronter og laminat benkeplate med nedfelt vask. Det er godt med skap- og benkeplass på kjøkkenet. Koketopp, steikeovn, oppvaskmaskin og kjøleskap er integrert. Det medfølger en fast parkeringsplass i lukket anlegg, samt en bod i parkeringsanlegget. I tillegg er det en innvendig bod med plass til ekstra oppbevaring i leiligheten. Innvendige overflater: Laminat på gulv. Malt vegg og tak.
Parkering
En fast parkering i lukket garasjeanlegg (mulighet for elbil lader). Samt gjesteparkering i lukket anlegg samt utvendig.
Moderniseringer og påkostninger
Nytt gulv (laminat) lagt i 2020/2021.
Helsparklet vegger og malt i 2020/2021
Skiftet ledning og termostat på badet, utført av Feltek AS
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: Når kjøpte du boligen? År 2020 Hvor lenge har du eid boligen? Antall år 4 Antall måneder 4 6. Kjenner du til om det er/har vært utettheter i terrasse/garasje/tak/fasade? Ja. Beskrivelse : Tak vedlikeholdt/reparert i 2020. 10 Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i boligen? Ja Beskrivelse : Oppdaget skreggkre når vi flyttet inn, har hatt to behandlinger via forsikringen. Har ikke hatt et problem eller sett noe skjeggkre de siste 2-3 årene. Har hatt feller med mat liggende, men ingen skjeggkre har kommet i fellene. 11. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? Svar Ja, kun av faglært Beskrivelse Byttet ut termostat på badet. Arbeid utført av Feltek AS. 14 Kjenner du til om ufaglærte har utført arbeid som normalt bør utføres av faglærte, utover det som er nevnt tidligere (f.eks. drenering, murerarbeid, tømrerarbeid etc)? Ja. Beskrivelse Byttet gulv i 2020. 16. Kjenner du til om det har vært utført arbeid på terrasse/garasje/tak/fasade? Svar Ja, kun av faglært. Beskrivelse : Vedlikehold/reparasjon på tak gjennomført via sameiet i 2020. Arbeid utført av Kontakt sameiet. 19. Kjenner du til forslag eller vedtatte reguleringsplaner, andre planer, nabovarsel eller offentlige vedtak som kan medføre endringer i bruken av eiendommen eller av dens omgivelser? Ja. Beskrivelse : Vedtatt ny politisk behandling plan 2678 - detaljregulering for Randabergveien 3 og 5 - Eiganes og Våland bydel. 28. Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (fellesareal eller i andre boliger)? Ja. Beskrivelse : Naboen.
Bygningssakkyndig
Terje Tollefsen
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Boligblokk med grunnmur i sted-støpt betong. Yttervegger i betong og lett bindingsverk som utvendig er kledd trepanel. Betong mellom etasjene. Vindu med dobbelt glass. Flat tak tekket med papp/takmembran. Leiligheten fremstår i normalt god stand med normal slitasje. Det ble ikke registrert eller avdekket noen behov for bygningsmessige strakstiltak utover normalt vedlikehold. Forøvrig vises til beskrivelser og vurderinger for de enkelte bygningsdeler i rapporten. Bygningsdeler som har fått TG2: Balkong, terrasse, platting Innfesting er skjult i konstruksjon og er ikke tilgjengelig for kontroll. Balkong i betong med adkomst fra stue belagt med fliser. TG 2 balkong på grunn av bom (hulrom under) på noen fliser og riss i noen fuger. Fremstår ellers med normal slitasje. Ved dårlig vær kan det bli liggende igjen noe vann på gulv. Overflatevann er tilkoblet avløp Vinduer og dører Det gjøres oppmerksom på at punktere vindusglass tidvis kan være svært vanskelig å avdekke. Vinduer og dører har nådd over halvparten av forventet funksjonstid TG 2. Det vil være større risiko for punktering av glass og større behov for vedlikehold i tiden som kommer. Vinduer har en forventet tid for utskifting på 20 - 40 år. Tredører/aluminiumsdører har en forventet tid for utskifting på. Kort/middels/lang - 20/30/40 år. Normaltid for justering av vindu og dører 2 – 8 år. Sameiet organiserer normalt utvendig vedlikehold og eventuelt behov for tiltak. Etasjeskille og gulv på grunn Ved enkel nivellering er det registrert en høydeforskjell på 1, 2 cm. Ihht NS3600 «Teknisk tilstandsanalyse ved omsetning av boliger» skal minst to relevante rom i hver etasje kontrolleres. Det foretas en kontroll ca hver 2 m på 5 forskjellige steder. Tilstandsgrad for ulike avvik/ høydeforskjeller er definert i standarden. Målt avvik skal angis ved TG-2 og TG-3. Lokalt avvik 10 - 20 mm eller totalt avvik 15 - 30 mm gir TG 2. Lokalt avvik > 20 mm eller totalt avvik > 30 mm gir TG 3. Avvikene er likevel nødvendigvis ikke unaturlig for ulike boliger som vurderes, avhengig av alder, type etasjeskiller etc. Det ble ikke avdekket vesentlige skjevheter som kan ha konstruksjonsmessige negative konsekvenser. Avløpsrør Det er flere boenheter i bygget og kontroll om kloakk er luftet over tak er ikke foretatt. Lufting av kloakk over tak er ikke påvist. Det er foretatt en test med nedspyling i klosett samtidig med sjekk av vannstand i sluk og hvor ingen endring registreres. Lufting av kloakk vurderes med bakgrunn i dette å være ivaretatt. Det er ikke påvist noen stake-luke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med avløp. Avløpsrør har overgått over halvparten av sin forventet brukstid TG 2. Forventet levetid plast og kobberrør 25 - 75 år. Avløpsrør ligger skjult i konstruksjon og er ikke tilgjengelig for kontroll. Det forutsettes at avløpsrør er montert etter gjeldene anvisning. Det anbefales at alle vannlåser etter-trekkes og kontrollers jevnlig. Vannledninger Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt på vannkraner og vannrør TG 2. Forventet levetid armaturer 15 - 25 år. Forventet levetid plast og kobberrør 25 - 75 år. Forventet levetid plast-sluk 25 - 75 år. Vannrør er skjult i konstruksjon og eventuell isolasjon på rør er ikke tilgjengelig for kontroll. Det registreres normalt vanntrykk og god avrenning fra vannkran. Det gjøres oppmerksom på at vanntrykk og avrenning kun er visuelt undersøkt og ikke trykk-testet. Hovedstoppekran er plassert i seksjon under vask på kjøkken. Hovedstoppekran fungerer som tiltenkt. På generelt grunnlag anbefales det å etablere/montere automatisk stoppe-ventil på vannledninge Elektrisk Samsvarserklæring for el- installasjon foreligger ikke TG 2. Tilstandsgrad er vurdert ut fra den forenklede begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en forenklet kontroll ikke vil avdekke. Anlegget er utover dette ikke vurdert av bygnings-sakkyndig. På generelt grunnlag anbefales el-kontroll ved eierskifte. Varmtvannsbereder Bereder er plassert i tørt rom, overtrykk-ventil er tilkoblet avløp. Bereder er over 20 år gammel. TG 2 bereder på grunn av alder. Teknisk levetid bereder i rustfritt stål 15 - 30 år. Anbefalt brukstid 20 år. En utskifting av bereder som følge av oppnådd alder/over 20 år, er påregnelig i tiden som kommer. Varmtvannsberedere med effekt på 1500 W eller mer må være fast tilkoblet det elektriske anlegget. Det er ikke lenger tillatt å koble disse til vanlig stikkontakt. For beredere installert før 2010 og tilkoblet gjennom stikkontakt, er det ikke pålagt å bygge om anlegget, men det anbefales å gå over til fast tilkobling. Ventilasjon Mekanisk avtrekk fra kjøkken og bad. Avtrekk betjenes med kjøkken-hette. Ventilasjons-aggregat har en forventet levetid på ca 25 år. Med bakgrunn i alder er det økende risiko for feil som krever utbedring/utskifting. TG 2 settes med bakgrunn av at garantitid er overgått (5 år). Årlig bytte av filter og ventilasjons-rens/service hvert 5 år anbefales. Bad/vaskerom- overflate Del av gulv er flatt med delvis motfall, Registrert fall til sluk tilfredsstiller ikke anbefalte løsninger, men vurderes å være tilstrekkelig da vann ledes til sluk. Høydeforskjell fra topp sluk-rist til aluminiums-list ved terskel er målt til 3 cm. Det registreres "bom" i noen gulvfliser (mangelfull heft mot underlag). Sprekk/riss i flis og fuger er observert. Bad/vaskerom- Membran, tettesjikt og sluk Sluk er lett tilgjengelig for kontroll/rengjøring. Det registreres at membran ikke er ført inn under klemring. TG 2 membran på grunn av utførelse og alder. Membranen ligger skjult i konstruksjonen og kan ikke kontrolleres på samme måte som synlige bygningsdeler. Tilstanden til membranen vurderes etter alder og forventet gjenstående levetid. Ifølge NBI "Intervaller for vedlikehold og utskifting av bygningsdeler" blad 700.320 har: Gulv i våtrom med keramiske fliser direkte på membran en forventet tid for utskifting på: Kort/middels/lang - 10/20/30 år. Vegger i våt-rom med keramiske fliser direkte på membran, lettvegg, en forventet tid for utskifting på Kort/middels/lang - 10/15/20 år. Det anbefales regelmessig rengjøring av sluk for å forhindre at vannstand stiger opp til klemring. Dersom vannstand overstiger klemring kan vann ledes under klemring med risiko for lekkasje. Bad er slutten av forventet brukstid. Det anbefales installere tett dusjkabinett for å unngå fuktbelastning fra fritt vann på gulv og vegger. Bygningsdeler som har fått TG3: Ingen. Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): Ingen.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med:
- Lampen over spisebordet og sofabordet medfølger ikke i handelen.
- Garderobe løsning på badet med vaskemaskinen skal ikke medfølger i handelen.
For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. I henhold til sameiets vedtekter må leietaker godkjennes av styret ved utleie av boligen. Kjøper bærer risikoen for at ønsket leietaker godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - rød
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Elektrisk. Panelovn. Varmekabler på gulv bad/vaskerom. Dersom beboelsesrom ikke har vegg- eller fastmonterte varmekilder ved visning følger dette heller ikke med.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 574,- pr. mnd
Inkluderer: Vaktmester, bygningsforsikring, strøm fellesareal, brøyting, drift av heis, Altibox tv pakke/internett, renter og avdrag andel fellesgjeld, Verisure brannalarm samt diverse drift- og vedlikeholdskostnader.
Felleskostnadene for denne leiligheten er fordelt slik:
Felleskostnader kr. 2 840,-
Altibox TV-pakke kr. 499,-
Verisure brannalarm kr. 235,-
Altibox basis TV-pakke og Internett er inkl i felleskostnadene - sameierne velger selv hvilket abonnement man vil ha i tillegg og bestiller dette selv. Avtale om Altibox fra Lyse med brannalarm knyttet pt trådløst til Verisure. Beboere som ønsker avtale om innbruddsalarm i tillegg til brannalarm må selv inngå avtale om dette.
Felleskostnadene er opplyst av forretningsfører. Sameiett står fritt til å fremforhandle andre avtaler og drift av sameiet til enhver tid. Kjøperen må være inneforstått med at fellesutgiftene kan variere over tid, også at den kan øke som følge av beslutninger i sameiets styre eller generalforsamlinger.
Kommunale avgifter
Kr. 10 513,- pr. 2024
Fastdel renovasjon: kr. 2 015,-
Trilletjenester- Spann: kr. 451,16,-
Restavfall 660 liter: kr. 2 424,2,-
Fastdel vann: kr. 1 004,5,-
Stipulert vann: kr. 1 168,50,-
Fastdel avløp: kr. 1 342,76,-
Stipulert avløp: kr. 1 614,38,-
Eiendomsskatt: kr. 493,-
Totalt kr. 10 513,-
Andre utgifter
Følgende kostnader knyttet til boligen: - Innboforsikring Det er opp til kjøper å evt. inngå nye avtaler med ønskede tjenesteytere.
Eiendomsskatt
Eiendomsskatt utgjør kr. 493,- for år 2024 som blir fakturert sammen med de kommunale avgiftene.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 956 328,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 3 825 312,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
Boligselskapet har kollektiv avtale med Lyse.
Sameiet
Om sameiet
- 3 bygninger med totalt 38 boligseskjoner og en næringsseksjon. - Har vaktmestertjenester. - Boligselskapet har kollektiv avtale med Lyse. Kontakt selger for mer informasjon. - Avtale med Verisure for brannalarm i alle leiligheter. Beboere som ønsker avtale om innbruddsalarm i tillegg til brannalarm må selv inngå avtale om dette. Ny eier må kontakte verisure og melde deres kontaktinformasjon til dem. - Lading av elbil er mulig i egen ladestasjon. Kontakt styret for mer informasjon og gjeldende retningslinje. - Heis til leiligheter som har adresse Chr. Bjellandsgt. 6. Disse leilighetene betaler tillegg i fellesutgiftene for sevice/vedlikehold av heisen. - Avtale om garanterte felleskostnader via Klare Finans AS. - Eierseksjonsloven § 30: For felles ansvar og forpliktelser hefter den enkelte sameier i forhold til sin sameierbrøk. Dette innebærer at sameieren har såkalt proratarisk ansvar for sameiets forpliktelser. - Bate avregner og fordeler felleskostnadene mellom selger og kjøper ved eierskifter. Kjøper skal betale felleskostnader fra og med overtakelsesdato, og mottar faktura i eget navn. Endret seksjon: Snr: 32 Formål: Bolig Sameiebrøk: 81/3859 Bestemmelser om tilleggsdel, se under servitutter. Gjelder seksjon nr. 2 til og med seksjon nr. 39
Forretningsfører
Bate Boligbyggelag
Forkjøpsrett
Ingen forkjøpsrett.
Styregodkjennelse
Overdragelsen av boligen til ny seksjonseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 138 210,- pr. 10.12.2024
DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 10.12.2024: 6.85% pa.
Antall terminer til innfrielse: 63
Saldo per 10.12.2024: 6 236 638
Andel av saldo: 138 211
Første termin: 28.09.2020Første avdrag: 28.06.2021 ( siste termin 28.06.2040 )
Pt.rente
Selskapet er tilknyttet en sikringsordning som gir en sikkerhet for manglende innbetaling av felleskostnader
Fellesformue
Kr. 6 355,- pr. 31.12.2023
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Boligselskapets budsjett og regnskap er tilgjengelig hos meglerforetaket. Ta kontakt med megleren for å få dette oversendt. Vi gjør oppmerksom på at beslutninger/ vedtak tatt i generalforsamling eller av styret kan medføre økning i felleskostnader og andel fellesgjeld som f.eks. fremtidige vedlikeholdsplaner, nye låneopptak og prisstigninger på f.eks. diverse avgifter (renovasjon, kommunale avgifter m.m.) som borettslaget er ansvarlig for. Hva skjer i sameiet / borettslaget: Styret har arbeidet med følgende viktige saker i perioden: HMS-arbeid: Lekeplassen har fått ny sand og nytt stort lekeapparat - rutsjebane m/diverse. Vi hadde kontainer i mai som beboere kunne kaste diverse i, garasjen er sopt og i hagen er mange hekker klippet og området ivaretatt av gartner. Murvegger i Chr. Bjellandsgt er malt, gesimser og svalganger er spylt og vasket. Info om brannsikkerhet/kontroll i egen leilighet er sendt til alle beboere. Nye lamper er satt opp i svalganger og trappenedganger - meget bra lys nå! Vi søkte om "Bates grønne kroner", men fikk heller ikke penger denne gang. Ellers har vi økt felleskostnadene litt i forbindelse med prisstigning og økte renter i nytt budsjett for 2024. Nye Husordensregler ble godkjent på årsmøtet, og vi har oppdatert Verisure sin brannalarm. Styrets planer fremover Det skal settes opp en ny vifte i bod i garasjen. Gulvet i 2 etasje garasjen må utbedres pga vannansamling om vinteren forårsaket av at snø som biler tar med inn smelter. Vannet trenger gjennom betongen og drypper ned i etasjen under. Pris er innhentet. Oppdatering av Vedlikeholdsplan og HMS-portalen som vi har i Bate. Et meget godt verktøy til bruk for styret når det gjelder driften av sameiet. Egenkontroller skal gjøres og energieffektivisering av bygningsmassen skal utføres gratis av Bate. Styret skal overholde lover og regler som er pålagt oss av myndighetene for å drive sameiet på en forsvarlig måte.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt så lenge det ikke medfører urimelig sjenanse for naboer. Det er ikke lov å lufte dyr i hageområdet. Husdyreiere må påse at dyrene ikke gjør fra seg på fellesarealene (i tilfelle må dette fjernes med det samme).
Sameiets forsikring
Gjensidige forsikring
Polisenr. 79279935
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 5 306 kvm (eiet)
Felles eiet tomt. Uteområde pent opparbeidet med felles tun.
Eiendomsgrensene er oppgitt å være nøyaktige og mindre nøyaktige, med en oppmålingsnøyaktighet mellom 10-200 cm. Informasjon om eiendomsgrenser og tomtens areal er hentet fra eiendomsmatrikkel, innhentet fra kommunen. Dette er ikke en sikker kilde. På bakgrunn av dette tas det forbehold om at arealets størrelse på eiendommen kan avvike ved en eventuell oppmåling. Kjøper aksepterer dette.
Adkomst
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt adgang til en spesifisert reiserute fra din startdestinasjon til boligen
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Sentral beliggenhet på Bjergsted / Byhaugen kun ca. 1,5 km fra Stavanger sentrum. For å komme til sentrum kan du spasere på ca. 20 minutter eller sykle på få minutter. Det er også bussholdeplass like i nærheten med hyppige avganger, det går også direkte buss til Forus. Den daglige handelen kan du ta på Bunnpris som ligger ca. 150 m unna. Ellers finner du også Kiwi, Coop Extra og Rema i nærområdet. Det er også kort vei til Tastasenteret som har flere butikker, kaféer, apotek, helsesenter og treningssenter. For den turglade er det fine turområder både ved Tastaveden og rundt Stokkavannet. Det er både barnehager, skoler og idrettsplasser i nærheten.
Offentlig kommunikasjon
God offentlig kommunikasjon.
Skoler og barnehager
Skolekrets: Ta kontakt med skolekontoret for nærmere informasjon.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 29.12.1998. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger godkjente byggetegninger av garasje og fasade datert 26.02.1997 som samstemmer med dagens situasjon. Det foreligger seksjoneringstegninger som stemmer med dagens sitasjon. Det gjøres oppmerksom på at seksjoneringstegninger ikke er godkjente byggetegninger.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Reguleringsplan for bomstasjon, Fv 446 Randabergveien. Tasta bydel med planid 2562, ikrafttredelse 31.08.2015 med arealfromål annen veigrunn, teknisk anlegg og gate med fortau. Detaljregulering for Randabergveien 5 med planid 2678, ikraftredelse 14.10.2024 med arealformål parkering og gangvei, gangareal og gågate. Bebyggelsesplan for gnr. 59 bnr. 1836, 1832, 1198 og 274 - Chr. Bjellandsgt. med planid 1095B1, ikraftredelse 14.12.1995 med arealformål annet kombinert formål. Christian Bjellands gate, Randabergveien og Solandsbakken 1. etappe med planid 1588, ikraftredelse 25.11.1996 med arealformål gangvei og kjørevei. I Kommuneplanens arealdel 2023-2040 (planid KP 2023-2040), ikrafttredelse 11.11.2022, er området avsatt hensynsone - Bevaring kulturmiljø Ved tiltak innenfor hensynssone kulturmiljø H570 skal en ta særlig hensyn til eksisterende kulturmiljø. Bygg og anlegg innenfor sonen skal bevares på en antikvarisk akseptabel måte. Retningslinjer for Trehusbyen: 2. Trehusbyen» er et geografisk avgrenset område med sammenhengende trehusbebyggelse fra ulike tider av Stavangers historie, fra de eldste delene av sentrum til etterkrigsårenes rekkehus-områder. Innenfor området finnes murhus, uthus, verksteder, butikklokaler og annet som inngår i den sammenhengende kvartalsbebyggelsen. Retningslinjene gjelder for all småhusbebyggelse innenfor avgrensingen Regulering under arbeid: 2682 Navn Detaljregulering for Christian Bjellands gate. Tasta bydel Plantype 35 - Detaljregulering Status 2 - Planforslag Tilrettelegging for sykkeltrase Id 2867 Navn Detaljregulering for Tanke Svilands gate 37 Plantype 35 - Detaljregulering Status 1 - Planlegging igangsatt Formålet med planen er å regulere til bolig. Planområdet ligger innenfor bysone A, det er derfor fra forslagstillers side ønskelig med et urbant boligprosjekt med relativt høy utnyttelse. Planprosessen vil benyttes til å finne hva som er riktig utnyttelse for området. Det vil bli vurdert saltak som takform siden det er den dominerende taktypen i området. Typologier og byggehøyder vil vurderes opp mot bl.a. hensynet til solforhold på egne uteområder, samt på nabobebyggelsen og grøntområdet i nordøst. Foreløpig ser man for seg leilighetsblokk i form av punkthus eller lameller. Id 2683 Navn Detaljregulering for sykkeltiltak langs fv. 414 Misjonsveien Plantype 35 - Detaljregulering Status 1 - Planlegging igangsatt Formålet med planen er detaljregulering for sykkeltiltak langs fv. 414 Misjonsveien. Eiganes og Våland bydel. Reguleringsbestemmelser for 14.10.2024 plan id 2678. Detaljregulering av Randabergveien 5 Vedtatt plan: Reguleringsplanen skal legge til rette for næringsbebyggelse i form av kontor samt sikre tilhørende funksjoner som vei, parkering, uteområder mm. Utsnitt av reguleringskart følger vedlagt. Reguleringsbestemmelser kan sendes forespørsel. Dersom det er ønskelig med ytterligere opplysninger knyttet til reguleringsforhold så oppfordrer vi interessenter til å kontakte Stavanger kommune.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1103/59/274/32: 13.01.1995 - Dokumentnr: 648 - Bestemmelse iflg. skjøte Rett for kommunen til å anlegge og vedlikeholde ledninger m.m. Elektriske kraftlinjer Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Overført fra: Knr:1103 Gnr:59 Bnr:274 Gjelder denne registerenheten med flere 28.10.1997 - Dokumentnr: 15561 - Erklæring/avtale KOMMUNEN,TELEVERKET,EL.FORSYNING OG ANTENNESELSKAPET HAR RETT TIL Å HA LIGGENDE LEDN. AV ENHVER ART,KUMMER,STOLPER O.L. I ELER OVER DEN UBEBYGDE DEL AV EIEND.,SAMT RETT TIL ADKOMST FOR ANLEGG OG VEDLIKEHOLD. Med flere bestemmelser Gjelder denne registerenheten med flere Forklaring: kommunen, televerket, el.forsyning og antenneselskapet har rett til å ha liggende ledninger av enhver art, kummer, stopler o.l. I eller over den ubebygde del av eiendommen, samt rett til adkomst for anlegg og vedlikehold. Hvor slikt anleggsarbeid har skadet del av eiendommen, skal den bringes til tidligere stand for etatens regning. 11.10.2000 - Dokumentnr: 15712 - Erklæring/avtale Denne seksjon har tilleggsdel - bygning. Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand. Selger har observert skjeggkre i boligen. Skjeggkre er et beslektet insekt av sølvkre. Det lever kun innendørs og trives best ved høy fuktighet, men sammenlignet med sølvkre kan de klare seg også i tørrere miljøer. Skjeggkre er observert i bygg over hele landet, og mange av funnene er fra nyere og moderne boliger. Bekjempelse av skjeggkre med forgiftet åte har vist seg å være svært effektivt. Skadedyrfirmaer som benytter denne strategien, tilbyr en god og sikker sanering.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med IF tilbyr Nordvik Trygghetspakken til våre boligkjøpere. Trygghetspakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle forsikringene du trenger til den nye boligen i et helt år. Leilighetspakken inneholder Boligkjøperforsikring, Super Innboforsikring, Flytteforsikring og Renteforsikring. Super Innboforsikring er en av markedets beste innboforsikringer og med denne kan du være trygg på at alle tingene du eier er godt forsikret. Flytteforsikring dekker skader på tingene dine ved transport, ut- og innflytting. Renteforsikring kan hjelpe deg med rentekostnaden på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir deg hjelp til å avklare hva du kan ha rett på om du oppdager en mangel i den nye boligen din. Ved mangel etter reglene i avhendingslova, vil forsikringen også gi deg juridisk bistand til å rette kravet mot selger eller selgers forsikringsselskap. Boligkjøperforsikring er inkludert i Trygghetspakken, men kan også tegnes separat. Trygghetspakken/Boligkjøperforsikring må senest tegnes på kontraktsmøtet. Se produktark vedlagt i salgsoppgaven for mer informasjon om Trygghetspakken, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,40% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 48 300,- Nordvik grunnpakke med trykket salgsoppgave* kr. 21 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 2 500,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 16 463,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 114 053,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Carl-Åge Herrem, Daglig leder / Eiendomsmegler / Partner
917 46 616
c.herrem@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Sørvest Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 933480879
Lars Hertervigs gate 3, 4005 STAVANGER
Bilder
Carl-Åge Herrem
Daglig leder / Eiendomsmegler / Partner
Stavanger
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?