Martin Linges vei 24Bogerud
- Bogerud
- Martin Linges vei 24
- Prisantydning
- 4 290 000,-
- Totalpris
- 4 630 562,-
- Felleskost/mnd
- 6 998,-
- BRA-i
- 72 m2
Bogerud
Kjempefin og innflytningsklar 4-roms m/balkong på 15 m²! Kjøkken fra 2024 - Bad fra 2014 - Varmtvann og fyring inkl!
Velkommen til Martin Linges vei 24, presentert av Sebastian Chodkowski i Nordvik Bolig! Her bor du meget sentralt med gangavstand til både dagligvare, t-bane, buss og Østmarka med flotte turmuligheter året rundt. Verdt å merke seg: - Familievennlig planløsning - Lys og gjennomgående 4-roms andelsleilighet - Alle overflater pusset opp i 2024/2025 - Det elektriske anlegget oppgradert 20242 - 3 soverom - Herlig balkong på 15 m² og utsikt - Downlights i alle rom - Kjøkken oppusset 2024 - Tre gode soverom - Bad pusset opp i regi av brl. i 2014 - Varmtvann og fyring inkl. i felleskostnadene - Nærhet til marka med flotte turmuligheter - Kort vei til dagligvare og T-banen - Ingen dokumentavgift
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Andelsleilighet
- Byggeår:
- 1963
- Etasje:
- 3
- Soverom:
- 3
- Prisantydning:
- 4 290 000,-
- Omkostninger:
- 9 562,-
- Totalpris:
- 4 630 562,-
- Fellesgjeld:
- 331 000,-
- Felleskost/mnd:
- 6 998,-
- Fellesformue:
- 13 210,-
- Totalt BRA:
- 74 m2
- Energimerking:
- D - mørkegrønn
- Veranda:
- Ja
Visninger
Alle våre visninger har påmelding. Passer ikke tidspunktet, send megler en e-post og avtal tid for privatvisning.
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
65-0067/25
Boligtype
Andelsleilighet
Adresse og betegnelse
Martin Linges vei 24, 0692 Oslo
Gnr. 163, bnr. 74 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Andelsnr. 152 i Bogerud Borettslag, orgnr. 850186162
Selger(e)
Roland Jozef Stala
Ewelina Zofia Stala
Kjøpesum og omkostninger
4 290 000,- (Prisantydning) 331 000,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 621 000,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 8 212,- (Gebyr forkjøpsrett) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst hjemmelsoverføring) 545,- (Tinglyst pantedokument) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 9 562,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 18 862,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 630 562,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 639 862,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1963
Etasje
3
Arealer
BRA-i: 72 kvm
BRA-e: 2 kvm
Totalt BRA: 74 kvm
TBA: 15 kvm
Beskrivelse:
Underetasje:
BRA-e: 2 kvm. Bod
Totalt BRA: 2 kvm
3. etasje:
BRA-i: 72 kvm. Entré, Bad, Soverom, Soverom 2, Stue, Spisestue, Kjøkken, Bod, Kontor/soverom, Omkledningsrom
Totalt BRA: 72 kvm
TBA: 15 kvm. Balkong
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på borettslagets fellesareal, men disponeres av denne andelen. Borettslaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
3
Innhold
Boligen har alt på ett plan og inneholder: 3. etasje BRA-i 72 m²: Entré, bad, to soverom, kontor/soverom, stue, spisestue, kjøkken, bod, omkledningsrom I tillegg disponeres: - Kjellerbod på 2 m² - Fellesvaskeri - Sykkelparkering
Standard
Entré: Velkommen inn! Leiligheten har en lys og innbydende entré, med plass til å henge fra seg yttertøy og sette fra seg sko. I gangen er det inngang til en praktisk innvendig bod med mye oppbevaringsplass. Det disponeres en kjellerbod på 2 m² for ekstra lagringsplass. Stue: Stuen er av fin størrelse, med mange innredningsmuligheter. Rommet er i åpen løsning mot spisestuen, og videre mot kjøkkenet. I stuen er det plass til sofaseksjon og tv-møbel. Fra stuen er det utgang til en herlig balkong på 15 m². Her ute er det god plass til utemøbler, samt fint utsyn. Kjøkken og spisestue: Spisebordet har sin naturlige plass mot kjøkkenet. Kjøkkenet ble oppusset i 2024, og har en moderne innredning. Kjøkkeninnredningen har skap med glatte fronter, samt en laminert benkeplate med oppvaskkum. Det er satt opp moderne fliser på veggen over benkeplaten. Videre har kjøkkenet integrerte hvitevarer som induksjonstopp, stekeovn, kjøle-/fryseskap og oppvaskmaskin. Over platetoppen er det montert en ventilator. I tillegg er det satt inn komfyrvakt. Bad: Badet er pusset opp i regi av borettslaget i 2014. Rommet har flislagte overflater, samt downlights i himlingen. Det er videre utstyrt med glatt baderomsinnredning med heldekkende servant, underskap, speilskap m/lys, veggmontert toalett, dusjhjørne med glassdører og opplegg for vaskemaskin. Tre soverom: Boligen har tre soverom. Hovedsoverommet har plass til dobbeltseng med tilhørende nattbord. Videre er det plass til garderobeløsning. I tillegg er det fra hovedsoverommet inngang til en bod innredet som omkledningsrom. Soverom nr. 2 og 3 fungerer ypperlig som barnerom, gjesterom eller kontor - her er mulighetene mange. Rommene har plass til seng, nattbord, garderobeløsning og evt. skrivebord. Innvendige overflater: Gulv: Parkett og fliser. Vegger: Malte flater og fliser. Himling: Malte flater. For full oversikt over tilstandsgrader, se punktet Byggemåte eller se vedlagt tilstandsrapport.
Parkering
Leiligheten disponerer ikke egen parkeringsplass. Borettslaget har parkeringsplasser til utleie, plasser tildeles av styret etter venteliste. Det er også mulighet for å leie/kjøpe garasjeplass i Bogerud Garasjesameie, ta kontakt med styreleder i garasjelaget for nærmere informasjon.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
- Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Borettslaget hyret inn et firma for våtromsrehabilitering i alle leiligheter i borettslaget. Arbeid utført i 2014. Arbeid ble utført av Bogerud Borettslag. - Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Våtrom og rør ble fornyet i 2014. - Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Bogerud Borettslag skal ha dokumentasjon. - Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Rehabilitering av betongdekke på balkongen i 2023. Arbeid ble utført av Bogerud Borettslag. - Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Foreligger det en samsvarserklæring? Ja. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Nye elektrisk anlegg i hele leiligheten. Downlights i hele leiligheten. Ny sikringsskap. Arbeid ble utført av Kvant Elektro Adam Kruczyk. Arbeid ble utført i 2023 og 2024. - Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja. Når ble kontrollen utført? 08.02.2025 - Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Borettslaget hyret inn et firma for våtromsrehabilitering i alle leiligheter i borettslaget. Arbeid utført i 2014. Arbeid ble utført av Bogerud Borettslag. - Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Ja. Beskriv: - Misfarging på flisene i dusjen.
Bygningssakkyndig
Tron Bentestuen
Byggemåte
Informasjon er hentet fra vedlagte tilstandsrapport, datert 18.03.2025 Bygning: Boligbygg oppført i 1963 med mur- og trekonstruksjon. Leiligheten fremstår med lite bruksslitasje og god standard på innredninger og utstyr. Eier har pusset opp hele leiligheten i 20223/2025 med blant annet kjøkken, el anlegg, overflater, m.m. Badet er pusset opp i regi av borettslaget i 2015. Vinduer: Vinduer med 2-lags glass med Pvc/plast rammer. Dører: Finert entrédør B30 - 40dB (brann- og lyddør). Terrassedør med 3-lags glass i trekarmer. Datert 2015. Malt profilerte innerdører. Balkong/terrasse: Overbygd balkong med betong og rekkverk. Størrelse 15 m². VVS-installasjoner: Innvendige vannledninger er av plast (rør i rør). Det er besiktiget i rørskap. Stoppekran i rørskap i bad. Utenpåliggende krommede kobberrør. Det er ingen synlig siklemikk fra rørskap, antatt koblet til toalett. Avløpsrør av plast, synlig. Mulig støpejern i etasjeskille. Stakemulighet i kjeller. Leiligheten er tilknyttet felles varmtvann. Fjernvarmeanlegg med radiatorer. Brannslukker apparat og flere røykvarslere. Luftbehandling: Mekanisk avtrekk på kjøkken(kullfilter) og bad. Ventiler i vinduskarm og yttervegg. Elkraft: Automatsikringer, skap er plassert i felles gang. Hele anlegget i leiligheten er skiftet ut 2025. Nedenfor gjengis en kort oppsummering der den bygningssakyndige har beskrevet avvik ved boligen som har fått tilstandsgrad 2 (TG2) eller 3 (TG3). TG2 med avvik som ikke krever umiddelbare tiltak: Utvendig - Dører: Balkongdøren har hard lukkemekanisme. Utvendig - Balkonger, terrasser og rom under balkonger: Åpninger i rekkverk er ikke i henhold til krav i dagens forskrifter. Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Rekkverket er målt til ca 91 cm. Åpninger øvre del er målt til ca 20 cm. Det er ikke krav om utbedring av rekkverkshøyde opp til dagens forskriftskrav. Det er ikke krav om utbedring av åpninger i rekkverk til dagens forskriftskrav. Tekniske installasjoner - Vannbåren varme: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på anlegg for vannbåren varme. Våtrom - 3 Etasje - Bad - Overflater vegger og himling: Det er missfarger på fliser i dusjsonen. En krakelert vegggflis. Våtrom - 3 Etasje - Bad - Sanitærutstyr og innredning: Det er påvist fuktskjolder/svelling i skapinnredning. Kjøkken - 3 Etasje - Kjøkken - Avtrekk: Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. TGIU - Konstruksjoner som ikke er undersøkt: Innvendig - Andre innvendige forhold: Det er montert rullgardiner på vinduer i soverom. Garderobe. Tekniske installasjoner - Varmtvannstank: Leiligheten er tilknyttet felles varmtvann. Våtrom - 3 Etasje - Bad - Tilliggende konstruksjoner våtrom: Hulltaking er ikke foretatt da det ikke er fysisk mulig pga tilliggende konstruksjoner. Det er utført fuktsjekk med fuktindikator, og det er ikke registrert fuktforskjeller på baderommet. Tilstandsrapport ligger vedlagt i salgsoppgaven. Interessenter anbefales å sette seg inn i denne.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
D - mørkegrønn
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Fjernvarmeanlegg med radiatorer.
Informasjon om strømforbruk
Selger har ikke opplyst om strømforbruk. Forbruk vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 6 998,- pr. mnd
Inkluderer: Felleskostnadene inkluderer varmtvann, fyring, kabel-tv, bredbånd fra Telenor, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, nedbetaling av andel fellesgjeld, drift og vedlikehold.
Borettslaget kan endre felleskostnadene med en månedes skriftlig varsel.
Styret besluttet å øke felleskostnadene med +3% fom 01.01.2025.
Kommunale avgifter
Inkl. i de månedlige felleskostnadene.
Andre utgifter
Forsikring og strøm kommer utenom faste kostnader.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 241 797,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 4 967 188,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Borettslaget
Om borettslaget
Diverse opplysninger om borettslaget: - Borettslaget består av 206 andelsleiligheter. - Bogerud Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 850186162, og ligger i bydel Østensjø i Oslo kommune. - Første innflytting skjedde i 1966. Tomten ble kjøpt i 1986. - Borettslaget har avtale med Absolutt Rent AS om renhold av fellesarealene. - Postkasseskilt bestilles av beboer selv hos Posten. - Det er fellesvaskerier i borettslaget. Betalingskort til vaskeriet kjøpes i Hobbyrommet på mandager, klokken 17:00-18:00. Hentet fra innkalling til generalforsamling 2025: Styrets årsrapport STYRETS ARBEID 2024 Noe av det vi har jobbet mye med i år er følgende: 1) KOSTNADER Vi har jobbet mye med å få ned kostnadene i borettslaget, og har deriblant byttet vaskefirma, sagt opp avtalen med Norsk Brannvern, vi har endret vask i søppelsjakt fra 3 til 2 ganger i året samt at vi har gått ned til en henting i året med avfall fra Bentzen transport. Disse grepene her gjør at vi kommer til å spare rundt kr 340.000 i året. 2) SØPPEL Vi har i 2024 som i 2023 jobbet med søppel problematikken. Det er tidvis mye unødvendig søppel som har blitt plassert på bakken. Noen ganger rett ved siden av containere/beholdere selv om det har vært plass. Matavfall har blitt plassert i papirbeholdere, matavfall blitt satt rett på bakken. Det har også vært en god del avfall som bare blir satt rett i fellesområder. Noe har vi klart å finne ut hvem som eier, og noe har vi ikke klart å finne ut hvem eier er. Dette skaper unødvendige utgifter for borettslaget. 3) NYTT VASKEFIRMA – REN SERVICE AS Vi gikk over til nytt vaskefirma fra 01.10.24, vi sparer ca kr 80 000 kr på å gå over til ny avtale. 4) HMS Vi har utført en del vedlikehold på bygget. Vi har bland annet hatt befaring på tegelsteinene over alle inngangspartier i nr 1,3,5,7,9,11,13,15,17,19, 21 og 23, samt på baksiden av 4, 6, 8, 19, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26 og 28. Pr nå så er det ingen store skader på de. Vi har blitt anbefalt å ta vedlikehold av disse partiene innen 2 – 5 år. Det vil si fra enten 2026 til senest 2031. Vi har hatt tilsyn av lekeplassene, det ble høsten 24 funnet en gjenstand som gjorde at vi stengte begge lekeplassene. Sanden skal vekk og det skal erstattes med plater. Dette tiltaket hadde uansett kommet, da det nå er et krav fra EU. Det har blitt en del utskiftninger av gamle radiatorer som ikke lenger fungerer, noen vaskemaskiner har blitt byttet, det har vært mye fukt i en leilighet som vi har ordnet opp i. 5) NYE BRANNSLUKNINGSAPPARATER I og med at vi sa opp avtalen med Norsk Brannvern, så gikk vi til innkjøp av nye brannslukningsapparater til alle leilighetene. Disse skal ikke byttes før i 2034. 6) NYE ROTTEFELLER Vi har fått nytt system fra Anticimex i forhold til skadedyr. Vi har fått SmartBox, dette er en multigangstfelle som håndterer skadedyr over bakken. Den lokker skadedyret inn i boksen, hvor den tar livet av det effektivt uten å bruke gift. De gamle boksene vi hadde med gift er fjernet. 7) NABOKLAGER Vi har i år også hatt en del naboklager hvor OBOS har vært involvert. 8) VASKERIER Vi har hatt store utfordringer med vaskeriene, vaskemaskinene som har vært i enkelte vaskerier har blitt byttet ut. Det har vært en del feil med betalingsautomatene knyttet opp mot maskinene. Dette er nå endret. 9) SABOTASJE FYRROM Vi hadde en stor jobb med å finne ut hvorfor det var kaldtvann i enkelte oppganger. Det viste seg etterhvert at det har vært sabotasje i to oppganger. Rørleggeren som hadde befaring hos oss sa at den som har utført dette skal være faglig dyktig på hvordan man endrer dette. Det har ikke vært problemer etter at dette ble oppdaget. 10) SKADEDYR Vi har hatt skadedyr i noen oppganger, dette ble oppdaget tidlig slik at de ikke ble spredd til nærliggende leiligheter. 11) INNKJØP AV UTSTYR Vi har gått til innkjøp av ny feiemaskin, slik at det er enklere å få opp all grus som ligger på bakken. 12) GARASJETOMTA Har hatt en del utfordringer med søppel på garasjetomta, en bil har lempet av oppussingsavfall fra en leilighet, plassen ble brukt til å reparere biler osv. 13) RADIATORER Det har vært bytte av radiatorerer i enkelte leiligheter, det ble prøvd å bytte reparere de først, og luftet flere ganger, men varmen ville ikke komme. 14) FORSIKRINGSSAKER Vi har hatt en del forsikringssaker som omhandler vannskade. 15) AVLØPSRØR I KJELLERE Det var lekkasje i et søylerør i en kjeller, hvor det rant ut mengder med vann. Det viste seg at det var korrosjon etter endt levetid. Det ble besluttet å innhente tilbud for å bytte resterende rør for å unngå lekkasje i andre oppganger. Dette var en jobb som egentlig burde vært utført i 2015 når rehabilitering av badene ble utført. Det ble byttet 8 søylerør. 16) HÆRVERK Det har blitt gjort hærverk på en dør inn til leilighet, døren ble byttet og dette ble tatt på forsikringen. Dette skjer da dører står åpne, og beboere slipper ukjente mennesker inn i oppgangen. Det har også vært gjort hærverk på et vindu inn til beboer som ble delvis knust. Vindu måtte byttes. 17) OVERSVØMMELSE I GATA Vi hadde i oktober store vannmengder som kom, dette resulterte i at Martin Linges Vei ble oversvømt. Vi meldte ifra til Bymiljøetaten slik at de fikk renset kummer og rister. 18) MØTEVIRKSOMHET Vi har hatt møter 1 gang i måneden og vaskerivakt 1 gang i måneden. Vi har stort sett snakket sammen daglig i whatsapp gruppe som vi har opprettet. Samt at vi har besvart henvendelser på Vibbo, telefon og e-post. Beboere har hatt tilgang til å kontakte styret på styretelefonen hver ukedag mellom klokken 20.00-21.00. I helger og helligdager så har det vært anledning for beboere å sende sms dersom det har vært noe prekært. Under generalforsamling 2025 ble følgende saker behandlet: Utskifting av postkasser for bygget med oddetallsnummer: Det foreslås å skifte ut postkassene i bygget med oddetall (for eksempel leiligheter 1, 3, 5, osv.) med større postkasser. Nåværende postkasser er vurdert som for små for dagens behov, og flere beboere har uttrykt misnøye med størrelsen. Det er også lagt merke til at blokken med partall har fått installert nyere postkasser. Generalforsamlingen bes om å vurdere følgende alternativ: 1. Utskifting av postkasser: Borettslaget skifter ut de gamle postkassene i bygget med oddetall til nye, større postkasser som bedre imøtekommer beboernes behov. 2. Finansiering: Utskiftingen skal finansieres gjennom borettslagets fellesmidler. Økonomisk konsekvens: Kostnaden for utskifting av postkassene vil bli vurdert nærmere ved innhenting av tilbud fra leverandører. Det vil bli lagt opp til en løsning som er økonomisk forsvarlig for borettslaget. Styrets innstilling: Styret lar det være opp til generalforsamlingen å bestemme dette, men borettslaget har relativt presset økonomi, og ønsker i utgangspunktet ikke å bruke mer penger enn nødvendig. Forslag til vedtak: Postkassene i bygget med oddetall skal skiftes ut med nye postkasser. Fremtidig drift av vaskeriene i borettslaget: Vaskeriene i borettslaget har i lengre tid hatt tekniske problemer, og det er et økende behov for service og vedlikehold. Flere av maskinene er gamle og begynner å bli mindre pålitelige, noe som fører til hyppige reparasjoner og ekstra kostnader. Nåværende pris for vask (15 kr) og tørketrommel (15 kr) dekker ikke kostnadene knyttet til vedlikehold og drift av vaskeriene. For å unngå underskudd på vaskeriene, foreslås det at prisene økes, eller at det tas en beslutning om å ikke investere i nye maskiner. Alternativ A: Borettslaget vedtar at det ikke lenger skal gjøres innkjøp av nye vaskemaskiner eller tørketromler, og at vi kun utfører nødvendig service og vedlikehold på eksisterende maskiner. Den dagen det ikke lenger er mulig å utføre service på maskinene, skal vaskeriet avvikles og ikke byttes ut. Alternativ B: Borettslaget vedtar at vaskeriene videreføres, men at prisene for vask og tørketrommel økes fra 15 kr til 60 kr per vask og 60 kr per tørketrommel for å dekke kostnader til service, vedlikehold og eventuelt utskifting av maskiner. Økonomisk konsekvens: Dagens pris på 15 kr for vask og tørk dekker ikke de faktiske kostnadene. Økning til 60 kr vil sikre at vaskeriene går i balanse og at eventuelle fremtidige servicekostnader kan håndteres uten at borettslaget må gå med underskudd på vaskeriene. Forslag til beslutning: Generalforsamlingen bes om å ta stilling til hvilken løsning som skal implementeres for videre drift av vaskeriene i borettslaget. Styrets innstilling: Styret lar det være opp til generalforsamlingen å bestemme. Forslag til vedtak 1: Borettslaget vedtar at det ikke lenger skal gjøres innkjøp av nye vaskemaskiner eller tørketromler, og at vi kun utfører nødvendig service og vedlikehold på eksisterende maskiner. Den dagen det ikke lenger er mulig å utføre service på maskinene, skal vaskeriet avvikles og ikke byttes ut. Forslag til vedtak 2: Borettslaget vedtar at vaskeriene videreføres, men at prisene for vask og tørketrommel økes fra 15 kr til 60 kr per vask og 60 kr per tørketrommel for å dekke kostnader til service, vedlikehold og eventuelt utskifting av maskiner. Leie av hobbyrom for borettslagets beboere: Hobbyrommet blir kun brukt til å fylle på vaskekort og står ellers ubrukt. For å utnytte dette rommet på best mulig måte for borettslagets beboere, foreslås det at hobbyrommet kan leies ut for en symbolsk sum. Dette vil gi beboerne muligheten til å benytte rommet til ulike aktiviteter på helgene, samtidig som vi får en ordning som er praktisk og ansvarlig. Forslag til vedtak: Generalforsamlingen bes om å godkjenne følgende ordning for leie av hobbyrommet: 1. Leieperioden: Hobbyrommet kan leies ut på lørdager og søndager fra kl. 10:00 til 17:00. 2. Leieavgift: Den som leier rommet betaler en symbolsk leie som styret til en hver tid fastsetter. 3. Ansvar: en som leier rommet er ansvarlig for å hente og levere nøklene til hobbyrommet. Ved utleie på helg skal rommet være vasket og i samme stand som ved utleie ved slutten av leieperioden. 4. Bruk: Hobbyrommet kan brukes til ulike aktiviteter av beboerne, men skal ikke benyttes til arrangementer som kan forstyrre naboskapet eller skape unødvendig støy. 5. Formål: Denne ordningen skal sikre at hobbyrommet kommer flere beboere til gode og gir en mulighet for sosialt og kreativt samvær. Økonomisk konsekvens: Leieinntektene vil bidra til vedlikehold av rommet og eventuelle nødvendige forbedringer, samtidig som det gir en rimelig kostnad for de som ønsker å bruke rommet. Forslag til beslutning: Generalforsamlingen bes om å godkjenne forslag til leieordning for hobbyrommet som beskrevet over. Forslag til vedtak: Leie av hobbyrom for borettslagets beboere Det er ikke blitt mottatt protokoll fra generalforsamlingen per 20. mars 2025, og utfallet fra møtet er ikke kjent. For nærmere informasjon om borettslagets vedlikeholdshistorikk, se vedlegg i salgsoppgaven.
Forretningsfører
Obos BBL
Forkjøpsrett
Borettslaget og OBOS sine medlemmer har forkjøpsrett. Forkjøpsretten utlyses parallelt med salget, og avklares etter budaksept. Ta kontakt med megler eller OBOS for mer informasjon.
Frist: 26.03.2025
Gebyr forkjøpsrett: Kr. 8 212,-
Styregodkjennelse
Overdragelsen av borettslagsandelen til ny andelseier må godkjennes av styret. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 331 000,- pr. 01.03.2025
Borettslaget har fire felles lån:
Lånenummer: OBBK01-98207418986
Restsaldo: 35.699.615,-
Restløpetid: 19 år 8 md.
Renter: 5,59%
Andel fellesgjeld: 176.267,-
Andel kapitalkostnader: 1.236,-
IN-ordning: Nei
Lånenummer: OBBK02-98207618918
Restsaldo: 5.397.390,-
Restløpetid: 17 år 5 mnd.
Renter: 5,59%
Andel fellesgjeld: 26.652,-
Andel kapitalkostnader: 200,-
IN-ordning: Nei
Lånenummer: OBOS03-98207881163
Restsaldo: 3.277.173,-
Restløpetid: 15 år 4 mnd.
Renter: 5,59%
Andel fellesgjeld: 16.186,-
Andel kapitalkostnader: 132,-
IN-ordning: Nei
Lånenummer: OBOS04-98208038176
Restsaldo: 22.468.135,-
Restløpetid: 27 år 7 md.
Renter: 5,59%
Andel fellesgjeld: 110.928,-
Andel kapitalkostnader: 659,-
IN-ordning: Nei
Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene.
Fellesformue
Kr. 13 210,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste er overskudd på kroner 1 303 470,-. I 2025 er det budsjettert med et overskudd på kroner 1 772 500,-. Regnskap for 2024 og budsjett for 2025 ligger vedlagt i salgsoppgaven.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Dugnad må påberegnes.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt i henhold til husleieloven. Dyrehold (hund og utekatt) tillates kun hvis dette ikke er til ulempe for andre andelseiere. Det er ikke tillatt å la innekatter løpe fritt i oppgangen.
Borettslagets forsikringsselskap
Ly Forsikring AS
Polisenr. 24439
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 20 592,2 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at borettslaget eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt andel en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Se vedlagte kartskisse i annonsen. Det vil bli skiltet med Nordvik visningsskilt på fellesvisninger.
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Martin Linges vei 24 ligger i et solrikt og familievennlig område på Østensjø. Borettslagets tomt er pent opparbeidet med store grøntarealer og lekeplass. Bogerud er et lite område med mangfold. Nærhet til marka, t-bane og kveldsol for alle! Boligen ligger i et hyggelig og svært barnevennlig område, med kort vei til flotte rekreasjonsområder. Her har du blant annet naturskjønne Østensjøvannet med et rikt fugleliv, Østmarka med flotte ski-, tur- og sykkelstier, og bademuligheter ved Nøklevann. Dagligvarehandelen kan gjøres på Bøler senter. Dersom man ønsker flere alternativer er Kiwi på Bogerud også innen gangavstand. Ønsker du ytterligere servicetilbud har Bryn senter og Manglerud et godt og variert butikkutvalg, samt et bredt tilbud av diverse kafeer, restauranter, mangeartede forretninger og helsetjenester. Fra boligen er det nærhet til flere skoler og barnehager. De nærmeste er Bøler Menighets barnehage og Bogerud Gård barnehage, og Bøler skole 1. - 10. kl., og Rustad skole 1.-7. Godt idrettsmiljø med en rekke organisert breddeidrett. Rustad IL har ca. 1400 medlemmer. Området har et godt kollektivtilbud med buss, T-bane og tog. Nærmeste holdeplass er Bøler T som ligger ca. 700 meter fra boligen. Med bil tar det ca. 20 min til Majorstuen, 15 min til Oslo S og 42 min til Oslo Lufthavn. Nærområdet byr også på mange aktiviteter og fritidstilbud som bl.a. Nøklevann ro & padleklubb (NRPK), Rustad idrettslag med tilbud innen fotball, friidrett, langrenn barneidrett og allidrett, samt populære Oslo Klatresenter. Dette er ikke bare et tradisjonelt klatresenter, her finnes et stort tilbud på opplevelser til deg som aldri har klatret før. Det er også kort vei til lekeplass, ballfelt på Rustad, idrettshall, golfbane (Grønmo golfklubb), ridesenter, tennisanlegg, alpinanlegg, treningssenter og Bøler Bad med ekstra oppvarmet vann. Det er ca. 7 minutters gange til Skullerud sportssenter.
Bebyggelse
Blokkbebyggelse
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for nybygg boligblokk på eiendommen datert 26.11.1964. I tillegg er følgende dokumenter utstedt for eiendommen: - Ferdigattest for påbygg av balkonger, datert 20.05.1988 - Brukstillatelse for fasaderehabilitering og tak over øverste balkong, datert 12.09.1997 - Henleggelse, sluttnotat for fasaderehabilitering og tak over øverste balkong, datert 27.07.2015 - Ferdigattest for rehabilitering av bad, datert 12.10.2015 Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler borettslaget. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til boligbebyggelse. Området rundt er regulert til bolig, forretning, sporveisområde, friområde, undergang, kjørevei, garasjer, fellesareal, daghjem/barnehage mm. Reguleringsplaner: S-2285,S-866, 33061, S-431 Kommunedelplan: KDP-17 Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Pågående byggesaker i området: - Martin Linges vei 7 - Montering av trappeheis. Siste dok. 6.3.2025. Saksnr: 202551751 - ved Stallerudveien 95 - Heving av vei - Oppføring av mur - Riving av garasjeanlegg - Etablering av vendehammer. Saksnummer: 202308906. Siste dok. 21.09.2023 - Bogerudveien 56 - Tilbygg underetasje. Saksnummer: 202552043. Siste dok. 19.03.2025 Pågående reguleringssaker i området: - Saksnr. 202303164. Saken gjelder Rustadgrenda 2 - Boliger. Sakstype: Detaljregulering - Saksnr. 201413992. Saken gjelder Stallerudveien 61, 61C og 63. Regulering til hensynssone bevaring. Sakstype: Detaljregulering - Saksnr. 202462831. Saken gjelder Eterfabrikken. Sakstype: Detaljregulering Eiendommen ligger under marin grense.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende servitutter/rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 1986/81098-2/105 10.12.1986 ERKLÆRING/AVTALE Bestemmelse om benyttelse. Med flere bestemmelser
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på andelen.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men andelseierne må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få: • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 42 310,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 14 900,- Markedspakke Basis inkl. digital salgsoppgave kr. 21 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 25 128,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 133 028,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
- Selgers egenerklæring, datert 18.03.2025 - Tilstandsrapport, datert 18.03.2025 - Energiattest, datert 18.03.2025 - Brev fra forretningsfører, datert 18.03.2025 - Innkalling og protokoll fra årsmøte 2024, datert 20.03.2024 - Vedtekter og husordensregler - Reguleringsplankart, datert 17.03.2025 - Ferdigattest for boligblokk, datert 18.01.1965 - Ferdigattest for påbygg av balkonger, datert 20.05.1988 - Brukstillatelse for fasaderehabilitering og tak over øverste balkong, datert 12.09.1997 - Henleggelse, sluttnotat for fasaderehabilitering og tak over øverste balkong, datert 27.07.2015 - Ferdigattest for rehabilitering av bad, datert 12.10.2015 - Byggemeldte tegninger, datert 08.09.1964 - Servitutter Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Sebastian Chodkowski, Eiendomsmegler / Partner
412 34 540
s.chodkowski@nordvikbolig.no
Megler 2
Kordian Zuraw, Eiendomsmeglerfullmektig
463 49 101
k.zuraw@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: BG30 Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 919945958
Haneborgveien 103, 1463 FJELLHAMAR
Bilder
Sebastian Chodkowski
Eiendomsmegler / Partner
Lørenskog
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Kordian Zuraw
Eiendomsmeglerfullmektig
Lørenskog
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?