Ostadalsveien 81
Ullerntoppen / Røa
Innbydende 2-roms leilighet med stor balkong og fin utsikt | Garasjeplass m/ lader | Pusset opp 2018 | Nær marka og buss
Pent oppusset 2-roms leilighet med stor balkong og garasjeplass med lader. Usjenert beliggenhet i byggets 3. etasje med fin utsikt, samt gode lys- og solforhold. Leiligheten ble pusset opp i 2018 med bl.a. nye overflater, kjøkken og bad. Praktisk og lettstelt nær buss, T-bane og servicetilbud.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1974
- Etasje:
- 3
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 850 000,-
- Omkostninger:
- 122 600,-
- Totalpris:
- 5 422 600,-
- Felleskost/mnd:
- 3 576,-
- Fellesformue:
- 24 731,-
- Totalt BRA:
- 63 m2
- Tomteareal:
- 83 306,2 m2 (eiet)
- Energimerking:
- D - rød
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
22-0030/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Ostadalsveien 81, 0753 Oslo
Gnr. 28, bnr. 827, snr. 416 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
4 850 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 121 250,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 122 600,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 135 300,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 972 600,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 985 300,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Om boligen
Byggeår
1974
Etasje
3
Arealer
BRA-i: 57 kvm
BRA-e: 6 kvm
Totalt BRA: 63 kvm
TBA: 14 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 2 kvm. Bod i underetasje
Totalt BRA: 4 kvm
3. etasje:
BRA-i: 57 kvm. Entré, bad, soverom, stue/kjøkken og kontor
BRA-e: 2 kvm. Bod på balkong
Totalt BRA: 59 kvm
TBA: 14 kvm. Terrasse- og balkongareal
Fellearealer og rettigheter til bruk:
- Bod i underetasje på 2 kvm. Bod er merket med: 416
- Bod i kjeller (ved parkeringsplass) på 2 kvm. Bod er merket med: 53
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Leilighetens areal er beregnet med 3D-laserskanner fra Leica som gir en nøyaktighet innenfor 2% som er kravet i ny avhendingslov per 1. januar 2022.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten inneholder entré, bad, soverom, stue/kjøkken og kontor. Det medfølger i tillegg totalt tre boder.
Standard
Entré: Entreen skaper et godt førsteinntrykk med pene overflater. Laminatgulv og veggflater malt i tidsriktige fargetoner. Dørcalling og plassbygget garderobeskap. Entreen er romslig og har gode møbleringsmuligheter for ytterligere oppbevaringsmøblement. Fra entreen er det adkomst til bad, og stue/kjøkken. Stue: Leiligheten har en god, arealeffektiv planløsning med gode møbleringsmuligheter. Et lyst og luftig bomiljø med store vindusflater og gode lysforhold. Stuen ligger i åpen løsning mot kjøkken og sammen utgjør de et fint allrom. God plass til sofagruppe, spisebord, samt medie- og oppbevaringsmøblement. Stuen har laminatgulv og slette, malte veggflater. Alle overflater ble sist malt opp i 2022. Høyt og fritt i byggets 3. etasje med lite innsyn, vendt mot rolige og naturskjønne omgivelser. Vinduer og balkongdør er fra 2015. Fra stuen er det utgang til en østvendt balkong på ca. 14 kvm. med fin morgen- og formiddagssol. Fra balkongen har man flott utsikt, mot bl.a. Holmenkollen. Balkongen er overbygget og skjermet med lite innsyn. Rolig og tilbaketrukket med lite støy. Balkongen utgjør en fin forlengelse av rommet og blir nærmest som en ekstra stue i sommerhalvåret. God plass til utemøblement, grill og beplantning. Fra balkongen er det adkomst til en praktisk bod på ca. 2 kvm. Balkongen har rekkverk av blomsterkasse som kan prydes med fargerike sommerblomster og vintergrønt etter eget ønske. Kjøkken: Moderne og tidsriktig kjøkken fra 2018 i åpen løsning mot stue. Kjøkkeninnredningen har glatte fronter og foliert benkeplate med platetopp og nedfelt oppvaskkum med blandebatteri. Stekeovn, oppvaskmaskin og kombinert kjøl/- fryseskap er integrert i innredningen. Det er montert komfyrvakt og vannvakt. Ifølge eier bør komfyrvakt undersøkes ytterliggere. Bad: Pent, helfliset bad fra 2018 med varmekabler i gulv og downlights i himling. Badet er innredet med vegghengt toalett og en moderne baderomsinnredning med speilskap og belysning. Dusjhjørne med fast glassvegg og behagelig regnfallsdusj. På badet er det opplegg for vaskemaskin. Soverom og kontor: Lunt og fint soverom med gode lysforhold og fin romfølelse. Soverommet har gode møbleringsmuligheter for seng og nattbord på hver side. Oppbevaringsmuligheter i medfølgende garderobeskap. I tillegg inneholder leiligheten et stort og praktisk kontor med masse oppbevaringsplass. Kontoret var tidligere åpning kjøkkenløsning. Kjøkken er flyttet til stue og rommet ble innredet.
Parkering
Til leiligheten medfølger garasjeplass med elbillader i felles innendørs garasjeanlegg. Garasjeplassen er merket nr. 53. Sameiet har i tillegg en stor gjesteparkering. Disse er gratis for beboere og gjester i sameiet. Det er ikke lov til å stå i over 72 timer, og man må ha gyldig oblat. Sameiet leier ut ekstra garasjeplasser og ekstra boder, ved ledig kapasitet.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? - Ja, både faglært og ufaglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: - Faglært og ufaglært/egeninnsats/dugnad - Totalrenovert i 2018 - Utført av Protan 1.1 Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? - Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: - Sveisememban Protan AS 1.2 Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? - Nei Eventuell kommentar: - Det var tidligere eier som pusset opp badet. 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? - Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: - Installasjon av nye El-bil ladere. Denne installasjonen gir alle beboere mulighet til å ta i bruk lading for el-bil på deres egen parkeringsplass. Leverandør Aneo. - Rehabilitering av inngangspartiene. Arbeidet inkluderer å fjerne råttent treverk, sikre god taktetting, hindre vannsig inn på elektriske ledninger eller mot vegg som bidrar råte på sikt. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? - Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? - Arealoppmåling blir utført av takstmann 17.03.2025. 25. Vet du om det er forslag eller vedtatte reguleringsplaner/andre planer, nabovarsler/byggegodkjenninger/byggeplaner eller andre offentlige vedtak som kan medføre endinger i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser/naboer? - Ja Beskriv: - Gangene vurderes å pusses opp til fordel for borettslaget og eier av de enkelte leilighetene. 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/festeavgiften/fellesutgiftene/fellesgjelden? - Ja Beskriv: - Det vurderes oppussing av gangene.
Bygningssakkyndig
Truls Herman Tofteng
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: Utvendig: - Grunnmur i betongkonstruksjoner - Yttervegger i mur/betong. Fasade med malt betong og panel - Flatt yttertak, tekket med papp/membran Innvendig: - Trapper i betong - Etasjeskiller i betong - Dørcalling - Felles varmtvann Lovlighet: Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men det er avvik fra disse. Kontor var tidligere åpen kjøkkenløsning. Kjøkken flyttet til stue. Rom er innredet. (I bruk som kontor) Bod/garderobe er innlemmet i entré og soverom. Det er ikke innhentet eller fremlagt eventuelle søknader/ferdigattester på endringer. Bruksendringer i dette tilfellet krever søknad om bruksendring. Bygningsdeler som har fått TG2: Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger: • Åpninger i rekkverk er ikke i henhold til krav i dagens forskrifter. Gjelder åpning under blomsterkasse på over 10 cm. Tekniske installasjoner > Vannledninger: • Arbeid på vannledninger er utført uten bruk av rørlegger. Eier opplyser at vannvakt er montert av ufaglært • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige kobberrør Tekniske installasjoner > Avløpsrør: • Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på eldre innvendige avløpsledninger Tekniske installasjoner > Ventilasjon: • Det er påvist mangelfull ventilasjon på ett eller flere rom i boligen Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg: Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet. Tilstandsgrad 2: Det foreligger ikke samsvarserklæringer for anlegget/deler eller rapporter for hele det innvendige elektriske anlegget leiligheten og tilstandsgrad settes grunnet NS 3600 krav til dette. Det er ukjent hva tidligere eiere har gjort og det er ukjent om arbeider er utført i tråd med regler. Det anbefales derfor en utvidet el-kontroll. El-kontrollen kan påvise feil/mangler på anlegget takstingeniøren ikke kan ha funnet ved visuell besiktigelse. Våtrom > 3 etasje > Bad > Overflater Gulv: • Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. • Det er påvist stedvis bomlyd i fliser Våtrom > 3 etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt: • Ukjent membranløsning på vegger. Ukjente løsninger ved gjennomføringer. Det foreligger ikke dokumentasjon på utførelse, noe som er påkrevd i teknisk forskrift 2010 eller senere forskrift Kjøkken > 3 etasje > Stue/kjøkken > Avtrekk: • Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen I henhold til krav på byggetidspunktet må det etableres mekanisk avtrekk fra kjøkkenet. Vær klar over at sameiet kan ha egne retningslinjer.
Innbo og løsøre
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med: - Vaskemaskin Følgende løsøre og tilbehør medfølger: - Hvite skapene som er skrudd fast på «kontoret» - Hvite skap på soverom - Alle hvitevarer på kjøkken For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt. Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Sameiets styre skal underrettes skriftlig om alle overdragelser og leieforhold Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. I sameiets vedtekter er grensen satt til 90 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
D - rød
Se fullstendig energiattest som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har følgende oppvarmingskilder: - Panelovn - Varmekabler på bad Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 5785 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 576,- pr. mnd
Inkluderer: Kommunale avgifter, kabel-TV/internett, varmtvann, garasjeplass, trappevask, felles bygningsforsikring, vaktmestertjenester, samt drift og vedlikehold mm.
Det foreligger planer om å rehabilitere oppgangene innvendig. Informasjonsmøter vil bli avholdt, og beslutning tas ila våren 2025. Finansieringsplaner vil bli utarbeidet. Dette kan påvirke felleskostnadene.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter betales gjennom felleskostnadene til sameiet.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 308 225,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 5 232 900,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
- Sameiet består av 425 seksjoner - Sameiet har egen barnehage - Ullernåsen Boligsameie har en ansatt. Daglig leder (DL), Arne Jensen, er fast ansatt i full stilling på drift og administrasjon - Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS og sameiets revisor er PWC - Skaaret Landskap AS, har hovedansvaret for sommer- og vinter-vedlikehold på uteområdet - Bentes Renhold AS har ansvaret for renhold - Bygårdsservice AS står for vaktmestertjenesten. Jan Leo Braathen er vaktmester Ullernåsen Boligsameie er et velstyrt sameie med et engasjert og kompetanserikt styre som tar ansvar for bygningsmassene, fellesområder, samt naboers vell og ve. Hyggelige sosiale arrangement med 17.mai feiring med mannskor og flaggheising om morgenen og aktiviteter med grilling på ettermiddagen. St.hans eller høst grilling, årlig dugnad, julegrantenning med nydelig julesang og korps. Av større prosjekter som er gjennomført i de 10 siste årene kan nevnes: - Rehabilitering av tak - bytte av vinduer - Terrasser - Oppgradering av uteområdene og lekeplasser Tv og internett: TV og internett er en del av felleskostnadene, sameiet har nettopp landet en avtale med Telia Norge AS. De abonnerer på en grunnpakke, og tillegg, blir fakturert til den enkelte seksjonseier. Høyspentlinjene: Saken rundt høyspentlinjene gjennom sameiet nærmer seg en endelig avklaring. OED har bestilt og fått gjennomført en ekstern samfunnsøkonomisk analyse. Analysen ble gjennomført av Oslo Economics og viser en større samfunnsøkonomisk gevinst ved å legge kabel i bakken enn det som tidligere har vært beregnet av Statnett. Det har her blitt bestemt at det skal legges kabler i bakken og dermed fjerne de gamle mastene. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-kraftledning-mellom-hamang-og-smestad-skal-legges-som-kabel-i-bakken/id3031947/ Solceller på tak | Oppgradering av rørsystem Installasjon av solcellepanel og oppgradering av rørsystemet er under planlegging, men ikke vedtatt av årsmøte. Oppgradering av terrasser er gjort i en rekke bygg, og fortsetter. Dette arbeidet følges nøye med av styret og vurderes også opp mot andre prosjekter. Alle oppgangene i UBS er kledt i betongplater som inneholder asbest. Styret har satt ned en gruppe som arbeider med denne problematikken. Status oppussing oppganger: Det foreligger planer om å rehabilitere oppgangene innvendig, men ingen ting er pr. d.d. vedtatt. Informasjonsmøter vil bli avholdt, og beslutning tas i løpet våren 2025 gjennom avstemning på ekstra ordinært årsmøte 26 mars. Finansieringsplaner vil bli utarbeidet, estimert pris er iht. daglig leder i sameiet kr. 62 000 000. Dette kan/vil påvirke felleskostnadene. Rehabilitering av fasade over inngangspartier Det er blitt rehabilitert en rekke fasader over inngangspartier i UBS i 2023. De veggene som nå ble tatt er de som har stått igjen etter tidligere utførte arbeider i andre oppganger. Front Entreprenør AS utførte oppdraget, med Øyvind Moen AS som byggeledelse for sameiet. Prosjektet ble gjennomført innenfor kostnadsrammen som var satt og kvaliteten som var bestilt. Det var en noe mangelfull dialog til berørte beboere rundt fremdriften, og dette vil styret og DL søke å forbedre i kommende prosjekter. Under dette arbeidet ble det avdekket vinduer med noe mangelfull faglig utførelse på isolasjon. Det er spesielt (tofløyede) vinduer fra 2008, som vi ser mangler i utførelsen med. Etter opptelling gjelder dette 70 vinduer. Styret har prioritert midler i 2024 til å få dette utredet og forhåpentligvis ordnet. Hva har skjedd: Som del av den tidligere rehabiliteringen av UBS gjennomført som Fase 1 i perioden 2014- 2016, ble det samtidig lagt planer for en Fase 2 der blant annet oppussing av sameiets 29 oppganger inngikk. Styret har våren 2022 satt ned en egen arbeidsgruppe (OPP-gruppen) med mandat om å forberede et slikt prosjekt gjennom en prosjektbeskrivelse med tiltak og kostander, foreslått i en samlet innstilling til sameierne. Gjennom prosessen med å kartlegge og forberede de ulike tiltakene for en slik oppussing, har det oppstått utfordringer som legger premisser for det videre arbeidet. Alvorlighetsgraden av de funnene som er gjort, tilsier også at flere av tiltakene kan vise seg helt nødvendige å gjennomføre dersom sameiet vedtar å gå videre med oppussing av oppganger. Ett viktig punkt i dette er asbest. Arbeidsgruppen vurderer ulike alternativer for oppussing. Fra det enkleste tiltaket der vi ikke sanerer asbesten, men forbedrer det estetiske inntrykket, samt reduserer faren for at asbeststøv frigjøres, og til tiltak som inkluderer full asbestsanering. Å utsette sanering av asbesten vurderes som en mulig løsning, men kan på den annen side vise seg å være mer kostnadskrevende over tid. I dette bildet er vi også usikre på hvorvidt kjennskap til asbest i luften i oppgangene kan påvirke verdivurdering av våre leiligheter negativt. Varmtvannsberedere Flere av varmtvannberederne våre er klare for utskifting. Dette arbeidet er startet og de vil bli skiftet blokk for blokk. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i dokumenter fra Årsmøte, samt sameiets vedtekter og husordensregler. Dokumentene er vedlagt salgsoppgaven.
Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i borettslaget.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse. Sameiets styre skal underrettes skriftlig om alle overdragelser og leieforhold.
Informasjon om fellesgjeld
Sameiet har ikke lån pr. 14.03.2025
Ingen lån registrert på selskapet pr. 14.03.2025.
Fellesformue
Kr. 24 731,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste et overskudd på kroner 3 417 242. For 2024 var det budsjettert med et underskudd på kroner 1 706 276,-. Megler har ikke mottatt regnskap for 2025. Økonomien i sameiet Økonomien til sameiet er god. Samtidig merker sameiet prisstigningen på lik linje med resten av samfunnet: Oslo kommune økte gebyrene for vann og avløp med 21% og renovasjon med 8% for 2024, strømkostnadene er fortsatt høye og uforutsigbare og alle våre leverandører har kommet med prisjusteringer. På bakgrunn av dette så styret seg nødt til å øke felleskostnadene med 6% fra 1. januar 2024. I 2023 har vi ferdigstilt rehabilitering av fasader over inngangspartiene. Samtidig som flere større prosjekter for fremtiden er utredet og vil bli satt i gang etter anbefaling. Dette er stigeledninger vann, avløpsrør og betongrehabilitering terrasser. Mange i sameiet har i tillegg et ønske om å pusse opp oppgangene våre og en egen arbeidsgruppe jobber spesielt med dette. Driftsresultat for 2023 er på kr 2 691 543 før finansposter. Vi har 20 772 641 kroner i disponible midler, og en egenkapital på 21 108 279 kroner. Styret besluttet i 2022 og opprette en NIBOR sparekonto, noe som gir oss høyere innskuddsrente enn på ordinær sparekonto. Per utgangen av året står det 14 695 947 kroner på denne kontoen. Rentene utgjorde kr 641 709,-. Den gjennomsnittlige renten på sparekontoen i 2023 var på 4,6 prosent. Fra og med september 2023 baseres strømstøtten på gjennomsnittlig markedspris (elspotpris) time for time i det lokale prisområdet sameiet tilhører. Når den overstiger 70 øre per kWh eks. Mva, vil staten betale 90 prosent av kraftprisen over dette nivået. Terskelen øker fra 70 øre/kWh til 73 øre/kWh for 2024. Dette vil gi mer forutsigbarhet i beregning av strømutgifter, men det er generelt vanskelig å budsjettere for strømutgifter både pga. lite forutberegnelighet i priser og forbruk, men også fordi kostnadene for det foregående året ikke er gjort opp ved budsjetteringstidspunktet.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt. - Sameiet har regler vedr. bygningsmessige forandringer, se vedlagte vedtekter og beboerregler. - Enkelte seksjoner har trukket kabelføringer fra fordelerskap i gang og inn i leiligheter. Dette er påpekt av styret som et ulovlig tiltak da det ikke er sørget for forutgående godkjenning fra styret på tiltak i sameiets fellesareal. - Grilling er tillatt, så fremt det skjer uten å være til sjenanse for naboene. Det oppfordres sterkt til bruk av gass- eller elektrisk grill.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Dugnad må påregnes.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt så fremt dette ikke medfører urimelig sjenanse for naboer. Slangehold tillates ikke, heller ikke arter unntatt fra forbudet mot å innføre, omsette eller holde eksotiske dyr. På sameiets fellesarealer gjelder båndtvang hele året. Beboere med ansvar for hund plikter å fjerne hundens ekskrementer fra sameiets fellesarealer umiddelbart, likeså spor etter sølete hundepoter m.v. i oppgangene. Lekeplasser skal skjermes spesielt av hensyn til hygiene og barnas miljø.
Sameiets forsikring
Tryg Forsikring
Polisenr. 3000973
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 83 306,2 kvm (eiet)
Fellesområdene er pent opparbeidet med velstelte grøntområder, beplantning og sittegrupper. Lekeareal med huskestativ, dukkestue og sandkasse. Ved siden av bygget er det en felles sykkelbod med lås.
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik Eiendomsmegling visningsskilt i forbindelse med fellesvisninger.
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Ostadalsveien 81 har en sentral og attraktiv beliggenhet på Ullerntoppen/Røa. Et barne- og familievennlig bomiljø nær gode skoler, barnehager og fritidstilbud. Området er omgitt av vakker natur som gir gode muligheter for turgåing, syklig og skiturer. Med Mærradalen som nærmeste nabo, har du tilgang til et frodig og populært skogsområde som strekker seg fra Radiumhospitalet til Sørkedalsveien ved Huseby. Området har et godt kollektivtilbud, med både buss og T-bane lett tilgjengelig. Fra leiligheten er det ca. 200 meter til Ullerntoppen busstopp med buss nr. 46 som tar deg til Røa eller Majorstuen på kort tid. Alle avgangene korresponderer med t-banens avganger fra Røa. Fra Røa kan man også ta bussen inn til Sørkedalen og Wyllerløypa. Det er i tillegg ca. 15 minutters gange til både Åsjordet- og Ullernåsen T-bane stasjon (linje 3). Herfra kommer du deg enkelt til bl.a. Majorstuen på kun 11 minutter. Dagligvarehandelen kan gjøres hos nærbutikken Joker som ligger i samme bygg, og som holder søndagsåpent. Rema 1000 i Aslakveien, ligger ca. fire minutters gange fra leiligheten. For et større utvalg er det gangavstand til Røa sentrum med bl.a. to kjøpesentre, flere populære spisesteder, Sats treningssenter og Røa bad med 25-metersbasseng, spa, boblebad, barnebasseng og klatrevegg. Ønsker du flere shoppingmuligheter, er CC Vest, Majorstuen og de andre handlegatene i Oslo sentrum innen rekkevidde. Det er kort vei til Huseby barneskole og Hovseter ungdomsskole. Sistnevnte er nylig oppgradert med spesialutstyrte rom, bibliotek, ungdomsklubb og areal for skolehelsetjeneste. Utearealet ble utvidet med en ny skolepark som vil komme nærmiljøet til gode. Området har også et godt utvalg av barnehager og flere ligger i umiddelbar nærhet, bl.a.Montessoribarnehagen og Ullernkollen. Det er også kort vei til Rønningen Kanvas-barnehage og Slalåmveien barnehage. Et attraktivt valg for både barnefamilier og friluftsentusiaster som ønsker et aktivt liv i vakre omgivelser, og samtidig ønsker kort vei til byen. Med Mærradalen lett tilgjengelig har du tilgang til et frodig og populært skogsområde som strekker seg fra Radiumhospitalet til Sørkedalsveien ved Huseby. På vinterstid er området perfekt for ski-entusiaster med skiløyper tett på husveggen. Det er også kort vei til Bogstad med flotte muligheter for både ski- og gåturer videre innover i marka. Bogstadvannet gir mulighet for bading om sommeren og ski/skøyter om vinteren. Ved vannet ligger Bogstad gård med kafé, butikker, museum og flere hyggelige tilbud for de yngste. Her finner du også Oslo Golfklubb som kan tilby en av Europas beste golfbaner. Fra leiligheten er det en kort kjøretur på ca. 10 minutter opp til Nasjonalanlegget i Holmenkollen og ærverdige Frognerseteren, samt populære Tryvann sommer- og vinterpark. Sistnevnte er et unikt helårsanlegg med skibakker og terrengpark på vinterstid, og sykkel-/klatreanlegg sommerstid.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 18.10.1978 Det foreligger ferdigattest for rehabilitering av gavlfasade datert 01.09.2016 Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men det er avvik fra disse. Kontor var tidligere åpen kjøkkenløsning. Kjøkken flyttet til stue. Rom er innredet. (I bruk som kontor) Bod/garderobe er innlemmet i entré og soverom. Det er ikke innhentet eller fremlagt eventuelle søknader/ferdigattester på endringer. Bruksendringer i dette tilfellet krever søknad om bruksendring.
Vei, vann og avløp
- Tilknyttet offentlig vann og avløp - Adkomstvei via offentlig vei
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til boligformål. Pågående plansaker i området: Ostadalsveien 75 - Fasadeendring - Bytte vinduer Saksnummer 202455417 - Byggesak https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202455417 Ostadalsveien 52 - Oppføring av basestasjon for mobil kommunikasjon Saksnummer202305333 - Byggesak https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202305333 Ullernkammen 16 - Riving av eksisterende bebyggelse og oppføring av tre eneboliger og en tomannsbolig Saksnummer202205539 - Byggesak https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202205539 Ullernkammen 16 - Flytting av avkjørsel og oppføring av parkeringsanlegg Saksnummer 202450079 - Byggesak https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202450079 Det er besluttet at den nye kraftledningen mellom Hamang i Bærum og Smestad i Oslo skal legges som kabel i bakken. Det betyr at høyspentlinjen som nå går igjennom sameiet, skal tas bort. Det er forventet en oppstart av anleggsarbeidene i 2025/26 og at forbindelsen spenningsettes i 2030. Det må forventes noe byggestøy i perioden. For mer informasjon se: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-kraftledning-mellom-hamang-og-smestad-skal-legges-som-kabel-i-bakken/id3031947/ Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For mer informasjon om reguleringsforhold og eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/28/827/416: 14.12.1971 - Dokumentnr: 21815 - Bestemmelse om bebyggelse Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:827 Gjelder denne registerenheten med flere 09.07.1974 - Dokumentnr: 13549 - Erklæring/avtale Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Overført fra: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:827 Gjelder denne registerenheten med flere 04.04.1975 - Dokumentnr: 5998 - Erklæring/avtale Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Overført fra: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:827 Gjelder denne registerenheten med flere 04.04.1975 - Dokumentnr: 5999 - Erklæring/avtale Bestemmelse om trafostasjon/kiosk Overført fra: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:827 Gjelder denne registerenheten med flere 26.05.1975 - Dokumentnr: 9351 - Erklæring/avtale Bestemmelse om tilfluktsrom Overført fra: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:827 Gjelder denne registerenheten med flere 13.08.1975 - Dokumentnr: 14797 - Erklæring/avtale RETT TIL GARASJEPLASS NR. 53 Gjelder denne registerenheten med flere 19.08.1975 - Dokumentnr: 15133 - Bestemmelse om bebyggelse Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:827 Gjelder denne registerenheten med flere 15.10.2004 - Dokumentnr: 70674 - Erklæring/avtale Reseksjonering uten endringer i grunnboken Gjelder denne registerenheten med flere 17.03.2025 - Dokumentnr: 298767 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 13.08.1975 - Dokumentnr: 14797 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 416 Formål: Bolig Sameiebrøk: 1/421 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 421 SEKSJONER 18.08.2006 - Dokumentnr: 388374 - Resek/tilleggssek Endret seksjon: Snr: 416 Formål: Bolig Sameiebrøk: 1/421 31.12.2009 - Dokumentnr: 1004934 - Resek/tilleggssek Endret seksjon: Snr: 416 Formål: Bolig Sameiebrøk: 1/422 24.06.2022 - Dokumentnr: 690530 - Reseksjonering Snr: 416 Formål: Bolig Sameiebrøk: 1/425 Vederlag: NOK 0 Omsetningstype: Uoppgitt Deling av seksjon Endring av formål Endring av tilleggsdel Endring av tegninger 13.12.2021 - Dokumentnr: 1565025 - Erklæring/avtale Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:28 Bnr:816 Kan ikke slettes uten samtykke fra: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om 8 stk. nedgravde søppelcontainere Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger Bestemmelse om adkomstrett
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,95% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 47 500,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 27 920,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 139 610,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 625,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Ole-Jørgen Jensen, Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
472 69 229
oj.jensen@nordvikbolig.no
Megler
Ole-Jørgen Jensen, Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
472 69 229
oj.jensen@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Oslo Vest Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 924873396
Tore Hals Mejdells vei 9C, 0751 OSLO
Bilder
Ole-Jørgen Jensen
Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
Røa
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?