Sandakerveien 67CSagene - Torshov
- Sagene - Torshov
- Sandakerveien 67C
- Prisantydning
- 4 250 000,-
- Felleskost/mnd
- 4 578,-
- BRA-i
- 37 m2
Torshov/Sandaker
Solgt før visning - kontakt megler.
Nordvik v/Henrik Carlyle har gleden av å presentere Sandakerveien 67C - En lys og attraktiv 2-roms aksjeleilighet med sentral og attraktiv beliggenhet på Torshov/Sandaker. Leiligheten har en effektiv planløsning og består av en innbydende entré, hyggelig stue med åpen kjøkkenløsning, flislagt baderom og romslig soverom. Her bor du sentralt med kort vei til "alt" Oslo har å by på. Verdt å merke seg: - Hele leiligheten vender mot rolig bakgård - Sydøstvendt balkong på 3 kvm - Varmtvann, fyring og internett er inkludert - Svært lavt strømforbruk, 2 228 kWh i 2024 - Baderom oppgradert 2022 - HTH-kjøkken fra 2014 - 10 kvm bod - Mulighet for leie av parkeringsplass ved ledighet* - Perfekt førstegangskjøp - Felles vaskeri, sykkelbod og hobbyrom - Hyggelig bakgård med lounge og grillmuligheter
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Aksjeleilighet
- Byggeår:
- 1939
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 4 250 000,-
- Totalpris:
- 4 852 572,-
- Omkostninger:
- 22 593,-
- Fellesgjeld:
- 129 979,-
- Felleskost/mnd:
- 4 578,-
- Fellesformue:
- 5 468,-
- Totalt BRA:
- 41 m2
- Tomteareal:
- 4 203,3 m2 (festet)
- Energimerking:
- D - mørkegrønn
- Veranda:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
36-0001/25
Boligtype
Aksjeleilighet
Adresse og betegnelse
Sandakerveien 67C, 0477 Oslo
Gnr. 224, bnr. 349 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Aksjenr. 9 i As Sandakerveien 67, orgnr. 819.781.672
Selger(e)
Aleksander Dennè
Madeleine Olsen
Kjøpesum og omkostninger
4 250 000,- (Prisantydning) 129 979,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 379 979,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 8 400,- (Boligkjøperforsikring* (valgfritt)) 4 150,- (Noteringsgebyr forretningsfører) 10 043,- (Transportgebyr) -------------------------------------------------------- 14 193,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperforsikring)) 22 593,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperforsikring)) -------------------------------------------------------- 4 394 172,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperforsikring)) 4 402 572,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperforsikring)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1939
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 37 kvm
BRA-e: 4 kvm
Totalt BRA: 41 kvm
TBA: 3 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 4 kvm.
Totalt BRA: 4 kvm
2. etasje:
BRA-i: 37 kvm.
Totalt BRA: 37 kvm
TBA: 3 kvm.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Fellesareal:
- En loftsbod med gulvflate på ca. 6 m².
- En kjellerbod på ca. 4 m².
- Fellesvaskeri, samt felles sykkelbod og hobbyrom.
Boden har skråtak som begrenser målbarheten.
Antall soverom
1
Innhold
Entré, baderom, soverom og stue/kjøkken. En loftsbod med gulvflate på ca. 6 kvm og en kjellerbod på ca. 4 kvm. Fellesvaskeri, samt felles sykkelbod og hobbyrom. Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Entré: Velkommen inn! En lys og innbydende entré som gir et godt førsteinntrykk av leiligheten. God plass til sko og yttertøy i garderobeløsning. Stue/kjøkken: Lys og hyggelig stue med god plass til sofaseksjon med tilhørende møblement, TV-benk og spisebord. Stuen har store vindusflater som gir rikelig med luft og lys i tillegg til utgang til sydøstvendt balkong på ca. 3 kvm. HTH-kjøkken fra 2014 med åpen løsning mot stuen. Kjøkkeninnredning med glatte fronter, benkeplate med komposittplate med nedfelt vaskekum, belysning over benkeplate og takhøye overskap. Av hvitevarer er det integrert induksjonstopp, stekeovn, oppvaskmaskin og kombinert kjøl- og frys. Kullfilterventilator over kokeplass. Soverom: Romslig soverom med god plass til dobbeltseng og masse oppbevaringsplass i skyvedørsgarderobe. Baderom: Flislagt baderom fra 2003 med varme i gulvet og downlights i himling. Baderommet er innredet med vegghengt klosett, servant nedfelt i flislagt benkeplate. Opplegg for vaskemaskin. Naturlig ventilasjon. Nytt flislagt gulv og varmekabler fra 2022. Nytt rør i sisterne, ny sisternekasse og knapp til toalett 2022. Bygningsdeler med TG2 Vinduer og dører Oppsummering Påregnelig med utskiftninger på sikt som følge av alder. Vanskelig å si når det er strakstiltak nødvendig, men de har oppnådd minste forventede brukstid, normal tid før utskifting av trevinduer er 20 - 60 år. Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må vinduer skiftes ut. Kjøkken Oppsummering av avtrekk Kjøkken har ventilator med omluft ( kullfilter). NS3600 krever mekanisk for å kunne gi tg 0/1. Kjøkkenventilator med kullfilter er vanlig i blokkleiligheter, og det er normalt ikke tillat til felles kanaler for bygget. Avløpsrør Oppsummering Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger av støpejern. Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Ventilasjon Oppsummering Det bør etableres veggventiler/vindusventiler i alle oppholdsrom som ikke har det. Våtrom Oppsummering av overflater Dør er plassert i våtsone. Tilstandsgraden settes av hensyn til alder på overflater på vegger. Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk Vurdering basert på alder. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet brukstid for membran/tettesjikt er passert. Det anses ikke være noen strakstiltak nødvendig. Videre bruk av lukket dusjkabinett anbefales. Det kan også vurderes montering av waterguard/aquastop. Lovlighet Dagens bruk av boligen er ikke i samsvar med byggegodkjente tegninger. Kjøkkenet har blitt flyttet ut i stuen og det er etablert et soverom etter byggeår.
Parkering
Mulighet for leie av parkeringsplass ved ledighet* Aksjelaget har 33 parkeringsplasser til utleie for eierne i aksjeselskapet. Prisen er kr. 650,- per måned, ev. strøm til lading er ikke inkludert. Pt. har 20 av plassene tilgang på ladepunkt (det er 12 ladepunkter), installering av flere ladepunkter er under vurdering. Alle plasser er pt. utleid. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
- Flyttet kjøkken og montert nytt i 2014.
- Pusset opp baderom i 2002/03.
- Baderomsgulvet ble pigget opp og det ble lagt ny varmekabel i 2021/22.
- Fikset lekkasje fra innebygget sisterne i 2022.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Når ble boligen overtatt av nåværende eier(e)? 1. oktober 2022 Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: 2021/2022: Nye varmekabler og gulvfliser 2022: Sisterne knust og sprekk i rør reparert. Ny sisterne og trykkeknapp til toalett montert. Arbeid utført av M-Tek og Polygon. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Foreligger det en samsvarserklæring? Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Pettersson & Gjellesvik AS. Nye spotter på bad og nye brytere i alle rom. Flyttet stikkontakter inn i skap og flyttet lampe i stuen. November 2024 Vet du om det elektriske anlegget har blitt kontrollert? Ja Når ble kontrollen utført? Anlegget er kontrollert i januar 2025 Er det installert el-billader på eiendommen/boligen? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Dette er ikke i vår regi, men det finnes billader på parkeringsplassen. Vet du om boligen eller eiendommen har blitt endret eller bygget ut etter opprinnelig byggeår, enten av deg eller tidligere eiere, herunder bruksendringer kjeller/loft etc.? Nei Eventuell kommentar: Kjøkken er flyttet fra soverom til stue. Dette ble gjort i 2014. Vet du om eiendommen har privat vannforsyning, septik, pumpekum, avløpskvern eller liknende? Nei Eventuell kommentar: Fjernvarme og varmtvannsbereder i kjeller. Vet du om det er gjort arbeid på eiendommen som ikke er nevnt i de andre spørsmålene? Ja, ufaglært Arbeid som er utført: Malt alle vegger og tak. Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Ja Beskriv: Det har vært en minimal lekkasje grunnet en sprekk i rør i sisterne. Dette ble raskt fanget opp av innstallert fuktsensor, så ingen skade har oppstått på omliggende strukturer. Alt er nå reparert av fagfolk, og det foreligger dokumentasjon på arbeidet. 2021. Vet du om det er eller har vært feil med dreneringen? Eller om det er eller har vært fukt, sopp eller råteskader i underetasjen, kjeller eller krypkjeller? (herunder også sameiet/borettslagets fellesarealer) Ja Beskriv: Det har vært en vannlekkasje i kjelleren ved utgangen til bakgården. Dette skjedde etter at vann ble koblet til det nye hageanlegget. Ikke informert om skader eller andre problemet knyttet til dette. Vet du om det er eller har vært feil på vann/avløp herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller liknende? Ja Beskriv: Det har vært en minimal lekkasje grunnet en sprekk i rør i sisterne. Dette ble raskt fanget opp av innstallert fuktsensor, så ingen skade har oppstått på omliggende strukturer. Alt er nå reparert av fagfolk, og det foreligger dokumentasjon på arbeidet. 2021. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Ja Beskriv: Vi har observert sølvkre på badet tidligere, men dette begynner å bli en stund siden. Vet du om det foreligger skaderapporter eller tilstandsvurderinger etc. om boligen? Ja Oppgi type rapport og årstall: Tilstandsrapport fra januar 2025 medfølger. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Salgsrapport fra 2022. Vet du om det er forslag eller vedtatte reguleringsplaner/andre planer, nabovarsler/byggegodkjenninger /byggeplaner eller andre offentlige vedtak som kan medføre endinger i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser/naboer? Ja Beskriv: Det er påbegynt arbeid med sykkelvei fra Sandakerveien opp til Storo. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/festeavgiften /fellesutgiftene/fellesgjelden? Nei Eventuell kommentar: Vet det er satt i gang en prosess der man skal se på energikartlegging. dette kan medføre energieffektiviseringstiltak men hvordan dette skal finansieres er fortsatt ikke kartlag.
Bygningssakkyndig
Takstkonsulent1 Kenneth Pettersen
Byggemåte
Boligblokk bygget i 1939. Bygningen antas fundamentert med betong til stedlige masser. Grunnmur av betong. Etasjeskillere av betong. Yttervegger oppført med betong/murverk, utvendig pusset og malt. Takkonstruksjon med sperrer av tre, saltak takform, tekket med bertongtakstein e.l. (ikke besiktiget).
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Følgende løsøre og tilbehør følger ikke med:
- TV
- Sonos fastmontert på vegg
- Speil i stuen
- Bilder på veggene
For øvrig gjelder NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør" med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen er vedlagt.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Ved ønske om at vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper eller lignende lamper som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt skal følge med i handelen, må det tas forbehold om dette ved inngivelse av bud. Det samme gjelder brunevarer.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i boligaksjeselskap. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Aksjeeier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
D - mørkegrønn
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser at strømforbruk i 2024 var på 2 228 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 578,- pr. mnd
Inkluderer: Varmtvann, fyring, internett, trappevask, felles forsikring, kommunale avgifter, betjening andel fellesgjeld, drift og vedlikehold etc.
Herav:
Internett: 149,00
Felleskostnader: 4 429,00
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 012 984,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 4 051 935,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Aksjeselskapet
Om aksjeselskapet
Aksjeselskapet består av 102 leiligheter knyttet til aksjer. AS Sandakerveien 67 er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 819781672, og ligger i bydel Sagene i Oslo kommune. - Informasjon fra styret - Er det planlagt å gjøre noe (vedlikehold, generell prisøkning etc.) i gården/aksjelaget som gjør at andel fellesgjeld/felleskostnader per mnd. øker? - Ingenting er planlagt, vi har imidlertid nylig gjennomført en energikartlegging (der vi ikke har konkludert ennå) som kan medføre tiltak i årene som kommer. Når, hva, hvordan eventuelle tiltak skal finansieres osv. er ikke bestemt.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i aksjeselskapet.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever godkjennelse fra styret ihht. aksjeloven. Eiendomsmegler bistår med innsending av styregodkjennelse, men det er kjøper som bærer risikoen for at overdragelsen godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Eventuelle merkostnader som pådras i forbindelse med styregodkjennelsen er kjøpers ansvar. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 129 979,- pr. 07.01.2025
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98207558079
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,40%
Restsaldo: 16 523 522,00
Innfrielsesdato: 30.03.2039
Type Rente: Flytende rente
Mulighet for individuell nedbetaling på hele eller deler av fellesgjeld (IN-lån): Nei
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98207558079
Restsaldo: 129 978,96
Kapitalkostnader: 1 161,09
Fellesformue
Kr. 5 468,- pr. 31.12.2023
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Regnskap for 2024 viste er overskudd på kroner 1 647 262. I 2024 var det budsjettert med et overskudd på kroner 1 087 000.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Dyrehold
Dyrehold til sjenanse for andre beboere er ikke tillatt. Ved lufting skal dyr holdes i bånd og avføring fjernes.
Aksjeselskapets forsikringsselskap
Gjensidige Forsikring
Polisenr. 82022092
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 4 203,3 kvm (festet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at aksjeselskapet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt leilighet en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Informasjon om festetomt
Festeavgift: Kr. 212 668,- pr. år
Festekontrakt datert: 09.10.1988
Festetid: Festekontrakten utløper den 31. oktober 2068.
Ifølge lov om tomtefeste av 20. desember 1996 nr. 106 § 33, jf. § 7, blir festekontrakten forlenget på samme kontraktsvilkår fra 1. november 2068 og vil gjelde til fester eventuelt skulle velge å si opp festet eller innløse festetomten, jf. tomtefesteloven § 36.
Regulering av festeavgift: Siste regulering var 1. januar 1999. Festekontrakten ble inngått med virkning fra 1. november
1988. Det er bestemt i tomtefesteloven at festeavgiften for boligfestekontrakter inngått mellom
26. mai 1983 og 1. januar 2002 kan reguleres i henhold til markedspris uten begrensning av
lovens «9 000-kronersregel» per dekar tomt eller konsumprisindeksen. Oslo kommune har per i
dag ikke tatt stilling til hvordan festeavgiften skal beregnes for kontrakter inngått mellom
26. mai 1983 og 1. januar 2002.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Sentral beliggenhet på Torshov/Sandaker, med kort vei til alt du trenger i hverdagen. Kort vei fra leiligheten finner du buss, t-bane og trikkeforbindelser, samt storokrysset med en rekke kollektivtilbud som buss, flybuss, trikk, T-bane og tog som tar deg dit du vil. Sandaker Senter er umiddelbar nærhet og tilbyr bredt utvalg av butikker, her er det blant annet Coop Mega, Vinmonopolet, frisører, apotek og spisesteder. Videre er det gangavstand til Torshovs rike utvalg av butikker og andre fasiliteter, som Soria Moria med konserter, bar/restaurant og teater. Kort gange fra boligen har man også tilgang på flere caféer, restauranter og treningssentre, med blant annet SATS og Evo. Handelshøyskolen BI ligger også innen kort rekkevidde fra boligen. Akerselva kan by på flere bademuligheter, med blant annet Nydalsdammen som et ypperlig tilfluktssted på varme dager. Det er flotte rekreasjonsmuligheter i de omkringliggende parker og langs idylliske Akerselva. Her er det mange turmuligheter både på sommeren og vinteren. Det er kort vei til ypperlige tur- og treningsfasiliteter, med blant annet Maridalen og Lillomarka som et naturlig valg dersom man ønsker rolige sykkelveier. Her har man også tilgang til et fantastisk utvalg av turstier, både til fots, på sykkel eller på ski. Kort vei også til Sognsvann og Nordmarka, med alle sine muligheter. Med Grefsenkollen like i nærheten kan man stå alpint på vinteren, med bakker både for barn, nybegynnere og viderekomne. Dagligvarehandelen kan gjøres ved bl.a. Meny, Coop Extra, Coop Mega og Rema 1000, samt Kiwi. For ytterligere servicetilbud har Torshov og Sandaker Senter et rikt og variert utvalg. Ikke langt unna leiligheten finner man Storo Storsenter, et av Norges største kjøpesentre med 130 butikker, spisesteder og tjenester. Like ved Storo Storsenter er Norges største og første IMAX-kino å finne. Kinoen stod klar i mars 2018 og huser hele 11 saler, hvor det tilrettelegges for en fantastisk filmopplevelse. Torgbygget i Nydalen, senter som åpnet i 2016 og har servicetilbud som vinmonopol. matvarebutikk, restauranter/cafeer, baker, apotek og blomsterbutikk. Du finner flere spisesteder i nærheten til leiligheten. Her finner du blant annet Jewel of India, Nydalen Bryggeri og Spiseri og Åpent bakeri/Lofthus Samvirkelag.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ekspedisjonsdokument datert 12.12.1939 for eiendommen. Ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest, men angir ikke noe om eiendommens tilstand og sier lite om de offentligrettslige vilkårene, som kjøpere bør sette seg inn i etter behov. Ekspedisjonsdokumentet er vedlagt salgsoppgaven. Leiligheten var tidligere en 1-roms som er omgjort til en 2-roms ved å flytte kjøkken ut i stue.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler boligaksjeselskapet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. - Plansaker - Hans Nielsen Hauges gate - Sykkeltilrettelegging - Detaljregulering Saksnummer 202214970 - Reguleringssak Mottatt sak 17.10.2022 I Oslo kommunes Plan for sykkelveinettet i Oslo vedtatt i 2018 er Hans Nielsen Hauges gate definert som en gate som skal inngå i det fremtidige sykkelveinettet med eget anlegg for syklende. Planen er en overordnet plan, som har som målsetting å bedre tilgjengelighet til og utvikle et sykkelveinett hvor det er trafikksikkert og attraktivt å sykle for alle. Planen er veiledende for all arealplanlegging i Oslo. BYM har tatt på seg gjennomføringsansvar for tilrettelegging for sykkel i Hans Nielsen Hauges gate, hvor hensikten med planarbeidet er å etablere sykkelfelt og tilpasse eksisterende infrastruktur i Hans Nielsen Hauges gate mellom Sandakerveien og Hans Nielsen Hauges plass ved Nordkappgata/Knud Graahs gate. For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202214970 Grefsenveien/Sandakerveien mellom Åsengata og Grefsenveien 48 - Detaljeregulering Saksnummer 202212601 - Reguleringssak Mottatt sak 10.02.2022 Prosjektet følger av bestilling fra Byrådsavdeling for Miljø og samferdsel (MOS), datert 23. april 2018, «Bestilling om utarbeidelse av reguleringsplan og forprosjektfase for Grefsenveien inkludert Storokrysset». Bymiljøetatens (BYM) prosjekt Sandaker-Storokrysset, gateopprustning startet i 2018 med en KVU for Storokrysset som ble ferdigstilt i 2019. Hensikten med prosjektet er å bedre fremkommelighet og trafikksikkerhet for syklister i Sandakerveien og Grefsenveien på strekningen mellom Åsengata og Disen vendesløyfe. Gående skal også oppleve bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet ved at gater og byrom rustes opp langs trikketraseen. I tillegg skal fremkommelighet for kollektivtrafikk ivaretas. Det er ønskelig å utvikle Storokrysset til et mer attraktivt byrom og et effektivt trafikknutepunkt. Forslaget er delt inn i to delstrekninger, som vil reguleres hver for seg: Detaljregulering for Sandakerveien/Grefsenveien fra Åsengata til Grefsenveien 49 Detaljregulering for Grefsenveien fra Grefsenveien 49 til Disen vendesløyfe For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202212601 Sandakerveien 58 B-C, Bolig og næring, politisk behandling Saksnummer 201414656 - Reguleringssak Mottatt sak 29.10.2014 MAD arkitekter har vært engasjert av Tue Eiendom for å undersøke muligheten for å videreutvikle eiendommen Sandakerveien 58 b/ c. MAD har gjennomført en enkel mulighetsstudie som vi nå ønsker å bringe videre inn i en utviklingsprosess som kan innebære omregulering av eiendommen. Studien omhandler boligbebyggelse med butikklokaler i første etasje. Prosjektet tar utgangspunkt i at all eksisterende bebyggelse skal bestå, bortsett fra garasjeanlegget. Reguleringsplanen fra 2004 begrenser sterkt mulighetene for å videreutvikle eiendommen, men vi mener dette bør kunne vurderes på nytt, og at en reell fortetting og utvikling av eiendommen vil være positivt for nærmiljøet. Mulighetsstudien omfatter fortetting og utvikling av boliger langs eiendommens nordlige avgrensing som i dag er bebygd med et 1-etasjers garasjebygg, og hjørnet mot Sandakerveien hvor eksisterende bebyggelse er avsluttet med en gavlvegg, og som dermed fremstår som en ubebygd byggeluke. Tiltakshaver ønsker i tillegg til boliger også å utvikle utadrettet næring (butikk eller servering) mot Sandakerveien. MAD arkitekter har tatt utgangspunkt i å utvikle et «innfill-prosjekt» av høy kvalitet, som både tar vare på områdets og eiendommens egenart og kvalitet, og som samtidig gir rom for et antall nye boliger og næringsareal. For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201414656 Sandakerveien 56 - Oppdatering av planforslag etter offentlig ettersyn Saksnummer 202217080 - Reguleringssak Mottatt sak 21.11.2022 Ved regulering av Sandakerveien 56 ble det fra forslagstiller foreslått boligbebyggelse innenfor felt C. Forslaget innebar en høyere utnyttelse innenfor felt C enn det nå legges opp til. PBE sitt alternativ som innebar barnehage og ingen ny bebyggelse innenfor felt C ble vedtatt. Kommunen har senere frasagt seg muligheten til å erverve bygget til barnehage. I brev fra Byrådsavdeling for oppvekst og kunnskap (OVK) til Oslobygg KF (OBF) datert 03.08.2022(sak.nr. 20/946 – 78) er det gitt en endelig vurdering hvor OVK uttaler «..(har) besluttet at vi ikke ønsker å gå videre med prosess for å erverve Laboremus-bygget». Videre uttales det at «OVK vil være behjelpelige ved behov for uttalelse til Plan- og bygningsetaten i sammenheng med en eventuell omregulering.» På denne bakgrunn har det blitt aktuelt å fremme et forslag med boliger innenfor felt C. Det legges opp til en lavere utnyttelse og lavere byggehøyde enn tidligere forslag innebar, ved at det nå blir rekkehus i 3 etasjer som ny bebyggelse, i stedet for blokkbebyggelse i 6 etasjer. For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202217080 Vogts gate - Toftes gate - Bestilling av oppstartsmøte - Fremkommelighetstiltak for trikk Saksnummer 202315257 - Reguleringssak Mottatt sak 16.10.2023 Hovedhensikten med tiltaket er fremkommelighetstiltak for trikk i Vogts gate-Toftes gate, på en ca. 1,2 km lang strekning. Vogts gate og Toftes gate er en tung kollektivtrasé for tre trikkelinjer og en viktig gangtrasé mellom Torshov og Grünerløkka. Det er behov for i større grad å legge til rette for gående samt sikre fremkommelighet for kollektivtrafikken. Fjerning av parkering i Vogts gate på delstrekningen mellom Biermanns gate og Torshovgata er oppfølging av et tiltak i tiltakspakke 6 i prosjektet «Kraftfulle fremkommelighetstiltak» (KFT), som er et samarbeid mellom Ruter og Bymiljøetaten. Utilstrekkelig avstand mellom trikkespor og parkeringsplasser skaper tidvis fremkommelighetsproblemer for trikken, særlig vinterstid. Vinteren 2020 var det som et prøveprosjekt forbud mot parkering i Vogts gate. En evaluering fra Ruter, av dette og flere andre prøveprosjekt, viste positive effekter på både kjøretid og pålitelighet for kollektivtrafikken. For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202315257 - Byggesaker - Grefsenveien 9 A-B og Fredrik Glads gate 8 A-B - Oppføring av boligbygg og ombygging av eksisterende bolig Saksnummer 202456118 - Byggesak Mottatt sak 08.05.2024 Status Mottatt søknad om endring Utdrag fra søknad om rammetillatelse: To nye boligbygg i 4 etasjer på lokk over eksisterende parkeringskjeller. Tilbygg / ombygging av fasade i eksisterende sokkeletasje mot Breevilles gate. Etablering av takterrasse på eksisterende boligblokk og oppgradering av utearealer. Ombygging av trafo. For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202456118 Grefsenveien - Stoppested Grefsenveien - Oppføring av leskur - ID 188 Saksnummer 201712219 - Byggesak Mottatt sak 16.08.2017 Status Tillatelse gitt For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201712219
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/224/349: 13.09.1938 - Dokumentnr: 405411 - Festekontrakt - vilkår Gjelder feste Festetid: 50 år ÅRLIG AVGIFT NOK 164,800 ANFØRT PRIORITET: FOR BYGGELÅN OG SENERE FOR 1. OG 2. PRIORITETS PANTELÅN I CHRISTIANIA BANK OG KREDITKASSE PÅ INNTIL 80% AV SKATTETAKSTEN BESTEMMELSE OM BEBYGGELSE BESTEMMELSER OM GJERDEPLIKT KONTRAKTEN KAN IKKE OVREDRAS/UTLEIES UTEN SAMTYKKE FRA HJEMMELSHAVER/UTLEIER PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT ---------- Nye vilkår 13.09.1938 - Dokumentnr: 405411 - Festekontrakt - vilkår Festetid: 50 år ÅRLIG AVGIFT NOK 164,800 ANFØRT PRIORITET: FOR BYGGELÅN OG SENERE FOR 1. OG 2. PRIORITETS PANTELÅN I CHRISTIANIA BANK OG KREDITKASSE PÅ INNTIL 80% AV SKATTETAKSTEN BESTEMMELSE OM BEBYGGELSE BESTEMMELSER OM GJERDEPLIKT KONTRAKTEN KAN IKKE OVREDRAS/UTLEIES UTEN SAMTYKKE FRA HJEMMELSHAVER/UTLEIER PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT ---------- Nye vilkår 21.10.1938 - Dokumentnr: 406382 - Erklæring/avtale Bestemmelse om kloakkledning Med flere bestemmelser Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen 21.10.1938 - Dokumentnr: 406383 - Best. om vann/kloakkledn. Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen 18.03.1953 - Dokumentnr: 404634 - Erklæring/avtale Rett for kommunen til å anlegge og vedlikeholde ledninger m.m. 13.09.1938 - Dokumentnr: 905412 - Opprettelse av matrikkelenheten OPPRETTELSE - FRADELT FRA ÅSENGT 24 - UTGÅTT
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Aksjeboligmodellen innebærer at aksjeselskapet eier eiendommen, mens aksjeeierne eier aksjer i aksjeselskapet som gir aksjeeier leierett til en bestemt bolig. Aksjeeierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av aksjeeierne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre aksjeeieres mislighold, eller der boligaksjeselskapet sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Aksjeboligselskapet har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra selskapet på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Legalpanteretten følger av borettslagsloven § 5-20, da denne gjelder tilsvarende for boligaksjeselskaper, jf borettslagsloven §1-4. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Fast provisjon: kr. 40 000,- Gebyr utlegg faktura kr. 650,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Nordvik Ekstra (Valgfritt) kr. 11 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 15 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 21 750,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Henrik Carlyle, Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
468 56 489
h.carlyle@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Bislett Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 918146326
Thereses gate 14 B, 0452 OSLO
Bilder
Henrik Carlyle
Salgsleder / Eiendomsmegler / Partner
Bislett
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?