Teglverksgata 9BGrünerløkka - Sofienberg
- Grünerløkka - Sofienberg
- Teglverksgata 9B
- Prisantydning
- 5 550 000,-
- Totalpris
- 6 284 878,35,-
- Felleskost/mnd
- 11 980,44,-
- BRA-i
- 60 m2
Råkul leilighet over 2 plan på Grünerløkka I Townhouse følelse I Felles takterrasse I Vv/fyring inkl i fk. I IN-ordning
Truls Martin Nygaard v/Nordvik Majorstuen har gleden av å presentere Teglverksgata 9B! Dette er en unik mulighet til å sikre seg en New York inspirert leilighet med generøs takhøyde og en praktisk planløsning over 2.etasjer. Leiligheten har en attraktiv beliggenhet med idylliske omgivelser og likevel nærhet til alt av nødvendige fasiliteter. Rett i nærheten finner du Sofienbergparken. Følgende er verdt å fremheve: - Varmtvann, fyring og tv/internett inkl i felleskostnader - Solrik felles takterrasse med fantastisk utsikt - God takhøyde og store vindusflater - Designkjøkken fra italienske Varenna - Ekstern bod på 6 kvm - Mulighet for parkering* - Ingen dok.avg eller forkjøpsrett - Ca 5 min til buss og trikk
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Andelsleilighet
- Byggeår:
- 1891
- Etasje:
- 1
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 5 550 000,-
- Omkostninger:
- 1 350,-
- Totalpris:
- 6 284 878,35,-
- Fellesgjeld:
- 733 528,35,-
- Felleskost/mnd:
- 11 980,-
- Totalt BRA:
- 66 m2
- Energimerking:
- E - mørkegrønn
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
8-0088/25
Boligtype
Andelsleilighet
Adresse og betegnelse
Teglverksgata 9B, 0553 Oslo
Gnr. 227, bnr. 564 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Andelsnr. 1 i Baandfabrikken Brl, orgnr. 988237108
Selger(e)
Kristian Millstein
Kjøpesum og omkostninger
5 550 000,- (Prisantydning) 733 528,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 6 283 528,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst hjemmelsoverføring) 545,- (Tinglyst pantedokument) 9 300,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 1 350,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 10 650,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 6 284 878,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 6 294 178,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1891
Etasje
1
Arealer
BRA-i: 60 kvm
BRA-e: 6 kvm
Totalt BRA: 66 kvm
Beskrivelse:
1. etasje:
BRA-i: 29 kvm. Stue/kjøkken
BRA-e: 6 kvm. Ekstern bod
Totalt BRA: 35 kvm
2. etasje:
BRA-i: 31 kvm. Bad og stue
Totalt BRA: 31 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på borettslagets fellesareal, men disponeres av denne andelen. Borettslaget kan på et senere tidspunkt omdisponere denne bruken.
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten ligger i byggets 1 og 2.etasje og har følgende romfordeling: Stue/kjøkken, bad og oppholdsrom. I tillegg har leiligheten en ekstern bod på ca. 6 kvm. Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Bygningen er oppført i 1891, men er ombygget i 2005. Referansenivået er derfor 2005. Bad Badet ifølge tidligere prospekt fra ombyggingen i 2005. Her er det lagt mikrosement og varmekabler i gulv. Det er innredet med benkeplate smurt med mikrosement, dusj med dører i herdet glass, servant i helstøpt plate og klosett. Det er også en egen praktisk nisje for vaskemaskin. Kjøkken Kjøkkeninnredning med glatte fronter, laminat benkeplate og nedfelt kum i rustfritt stål. Av integrerte hvitevarer er det stekeovn, platetopp og oppvaskmaskin. Kjøkkenet ble pusset opp i 2021, med unike håndlagde fliser (laget og montert av keramiker Ebbe Arneberg). Stue Leiligheten har en stue/kjøkken løsning i 1.etasje med generøs takhøyde og store vindusflater med dype karmer som slipper inn rikelig med naturlig lys. Stuens utforming byr på flere møbleringsmuligheter. Leiligheten er arealeffektiv og har praktiske løsninger som gir gode oppbevaringsmuligheter. Stuen fremstår som et sosialt og lyst allrom. I 2.etasje er det også innredet med en praktisk hems. På hemsen er det plass til dobbeltmadrass. Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Bygningsdeler som har fått TG2: - Utvendig > Vinduer: Tilstandsgrad 2 er gitt grunnet alder sett i lys av forventet levetid, ovennevnte avvik og normal slitasje. - Utvendig > Dører: Tilstandsgraden er satt på grunn av alder og normal slitasje. - Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn: Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. - Innvendig > Radon: Dokumentasjon på radonmåling foreligger ikke, som etter NS3600 utgjør et avvik. - Innvendig > Innvendige trapper: Det mangler håndløper på en av sidene i trappen. Dette bør etableres av sikkerhetsmessige årsaker, og avviker fra gjeldende forskriftskrav. - Våtrom > 2. Etasje > Bad > Overflater vegger og himling: TG 2 er gitt på grunn av alder sett i lys av forventet levetid og normal bruksslitasje. - Våtrom > 2. Etasje > Bad > Overflater Gulv: TG 2 er gitt på grunn av alder sett i lys av forventet levetid, ovennevnt avvik og normal bruksslitasje. - Våtrom > 2. Etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på slukløsningen. - Våtrom > 2. Etasje > Bad > Sanitærutstyr og innredning: Det er registrert avflasset mikrosement på benkeplaten. - Våtrom > 2. Etasje > Bad > Ventilasjon: Det etablerte avtrekkssystemet fungerer ikke tilfredsstillende. Rommet har kun naturlig ventilasjon. - Tekniske installasjoner > Ventilasjon: Det er påvist avvik i ventilasjonsløsning i forhold til gjeldende krav på oppføringstidspunktet. Det er påvist mangelfull ventilasjon på ett eller flere rom i boligen. - Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): - Utvendig > Andre utvendige forhold - Innvendig > Andre innvendige forhold Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Mulighet for leie av p-plass ved henvendelse til Rodeløkka Parkering AS. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil : 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: - 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, ufaglært Arbeid som er utført: 2018: Lagt microsement på vegger, gulv og plassbygget benkeplate og hylle, montert servant, armatur og dosete samt malt tak - 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Foreligger det en samsvarserklæring? Ja Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: ØS Elektro AS 28. februar 2021 Montert 3 stikk på kjøkken, tilkoblet eksisterende tilførsel og kurssikring. - 5. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Gravco AS 12.12.2017 Vedlikeholdsspylt avløpsrør kjøkken og bad samt kontroll av vannlås og slukplugg. Alt OK. -18. Vet du om det er, eller har vært, insekter eller skadedyr i boligen, eller i tilhørende bygninger? For eksempel skjeggkre, maur, biller, mus, rotter eller lignende. Ja Beskriv: Det har vært tilfeller av skjeggkre i borettslaget, dette ble det satt inn tiltak mot i august 2022. Etter dette har det ikke vært opplyst om nye tilfeller. -23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Tilstandsrapport fra 22.02.2025
Bygningssakkyndig
Daniel Snare
Byggemåte
Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Vedlagt salgsoppgaven følger tilstandsrapporten og selgers egenerklæring. Disse må leses nøye av interessenter før bud inngis. Opplysninger gitt i tilstandsrapporten anses å være kjent for kjøper, og det kan derfor ikke reklameres på forhold som fremkommer av tilstandsrapporten. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Beskrivelsen av boligen som følger er hentet fra tilstandsrapporten: UTVENDIG Felles bygningsdeler: - Bygningen er oppført med grunnmur i granitt. - Yttervegger i pusset og malt murverk. - Yttertak i trekonstruksjon. INNVENDIG Felles bygningsdeler: - Felles varmtvann. - Etasjeskiller i betong og trebjelkelag. - Sprinkelanlegg.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Taklampe over spisebord i 1. egt og lampe over sofa i 2. etg medfølger ikke handelen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Med styrets godkjenning og på visse vilkår kan boligen leies ut for inntil 3, år. jf. borettslagsloven § 5-3 til § 5-10. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Kortidsutleie er tillatt i opptil 30 døgn i året, uten samtykke fra styret.
Energi og oppvarming
Energimerking
E - mørkegrønn
Se fullstendig energiattest fra selger som vedlegg til salgsoppgave. Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har følgende oppvarmingskilder: - Varmekabler i bad. - Oppvarming via radiatorer tilknyttet felles varmeanlegg. Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser å ha et årlig strømforbruk på ca. 1700 kWh. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 11 980,44,- pr. mnd
Inkluderer: Totale felleskostnader pr. Månedlig intervall: 11 980,44,-
Herav:
Lån nr: 11495396 1; IN lån 2 - Akonto renter 1 302,62
Lån nr: 11495396 1; IN lån 2 - Akonto avdrag 2 132,61
Lån nr: 11495396; IN lån 1 - Akonto renter 1 186,68
Lån nr: 11495396; IN lån 1 - Akonto avdrag 1 942,52
Internett 199,00
Felleskostnader 5 018,00
TV 199,00
De av andelseierne som skal betale eiendomsskatt til Oslo Kommune, vil bli innkrevd dette av borettslaget. Dette kommer i tillegg til ordinære felleskostnader. Eiendomsskatten kreves inn fire ganger årlig, og følger terminene til kommunale avgifter (mars, mai, august og oktober).
Kommunale avgifter
Fordeling fellesgjeld for leilighet: Bank: Husbanken Lånenummer: 11495396 Restsaldo: 314 397,67 Kapitalkostnader: 8 111,06 Bank: Husbanken Lånenummer: 11495396 1 Restsaldo: 345 452,16 Kapitalkostnader: 9 282,85 Bank: Obos-Banken AS Lånenummer: 98208392719 Restsaldo: 73 678,52 Kapitalkostnader: 483,93
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 344 637,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 5 378 547,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
Internett er inkludert i felleskostnadene (GlobalConnect).
Borettslaget
Om borettslaget
Borettslaget består av 40 andelsleiligheter. Baandfabriken Brl er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 988237108, og ligger i bydel Grunerløkka i Oslo kommune Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS i henhold til kontrakt. Autorisert regnskapsfører (oppdragsansvarlig) er Miglena Todorova. Borettslagets revisor er EY. Låser: Boligselskapet har digital adkomstløsning med OBOS Nøkkel på fellesdører/garasjeporter. Mer om OBOS Nøkkel her: obos.no/obos-nokkel/ Referat årsmøte 2024: Bæresystem og konstruksjoner Omfattende oppfølging ifm. råttent bjelkelag ved innkjørsel til p-kjeller over bodene våre inkludert skadeundersøkelse, midlertidig sikring og strakstiltak, oppfølging mot byggemyndigheter, ansvarlige konsulenter (statiker, brannkonsulent) og utførende (entreprenør) samt koordinering med Rodeløkka parkeringssameiet. Informering av beboere og p-plass-eiere. Arbeidene med den nye p-kjeller innkjørselen har vært til stor ulempe for av våre seksjonseiere som har bod i den nordlige enden av bodområdet. Noen har vært nødt til å flytte alt bodinnholdet til den ene enden av boden, noen har dekke til med presenning eller plast – og noen har vært nødt til å flytte tingene sine til eksternt lager. Utstrakte forsinkelser i arbeidet skyldes forsinkelser fra leverandør som gikk ut over utførende. Dårlig kommunikasjon rundt dette skyldes manglende og også til dels feilaktig informasjon til styret fra utførende. Ventilasjon Service av vifter ble gjennomført på taket (1 ny motor med ny styring og i tillegg service til alle takviftere) i kjellerbodene og i bodene på øvre plan samt vifter i rømningstrapphuset. Avtrekk i de nederste leilighetene er generelt ikke optimalt, men av systematisk årsak er det ikke mulig å endre det. Ventilasjonsstyringen i kjelleren blir fulgt opp med vanlige serviceintervaller: klokkestyring og styrkeregulering fungerer standardmessig (trinn 3 på dagen og 2-3 på natten for de fleste viftere, trinn 5 skal ikke brukes overhodet og trinn 4 skal unngås pga. økt slitasje og støy). Serviceavtale følges opp med KBS også de årene fremover. Heis Heiswirene, drivskive, heisalarm m.fl. ble byttet, heisen er i god tilstand igjen etter utvidet service. Serviceavtale med Orona som skal stå ansvarlig for heisen også de årene fremover. Terrassedører Kun de skadde dørene repareres eller skiftes etter vurdering av etterspurte tilbud og borettslagets totaløkonomi. Vi er i kontakt med Byggmester Neteland for disse arbeider og følger opp med de mest berørte eiere – basert på vurdering fra fagfolk. Skadedyr Kartlegging av skjeggkre er gjennomført, ny runde av behandling med åte er gjennomført i fellesarealer og berørte leiligheter fra Anticimex. Styret følger med utviklingen også de årene fremover og planlegger nye kartlegginger og nye runder etter behov. Vedlikeholdsarbeider - Styret har siden 2020 jobbet med avdekket vanninntrenging i hovedtrappehus – inkludert tiltettede regnrenner og nedløp på svalgangene, samt mindre utbedringer mot lekkasjene. Omfattende byggeteknisk nødvendig renovering ble utført. Resterende arbeider (lukking av avvik som tettearbeider, strøm til dørlås m.fl.) følges opp også i neste periode etter vurdering av mottatte tilbud og borettslagets totaløkonomi, med egnete utførende. - Det ble oppdaget nye lekkasjer i taket over leilighet 33. Fagmessig blikkenslagerarbeid erstattet «løsningen» fra Villavent (som bare hadde montert treplater i sin tid) rundt takvifter, men det er åpenbart videre utettheter rundt takvinduene i det bratte partiet opp mot møne som TakOgBeslag følger opp. Videre arbeider vurderes i sammenheng med nødvendig stillas. Dette kan være fordelaktig med tanke på synergi med (1) malerarbeider til vinduer i fasaden mot Teglverksgata og (2) solceller på taket slik at vi får støtte også for stillas for grønne tiltak. Dette beskrives nærmere i Styrets innlegg til årsmøte. - Vedlikehold og investeringer tas alltid først etter en grundig vurdering av fordeler og ulemper med å utsette tiltak, generell budsjettutviklingen og stigende drifts-og vedlikeholdskostnader. Hensikten er å begrense økningen av felleskostnader med valg av bedre lånevilkår (bl.a. «grønne lån»), å følge med på rentesats og generell økte kostnader til strøm, fjernvarme som er fast knyttet til strømkostnadene og høyere fakturaer og priser for generell vedlikehold. - 5-års-EL-kontroll skal følges opp etter vanlig rutine også de årene fremover. - Problemer med våtrom og varme (spesielt ikke fungerende radiatorer) følges opp med beboere, Styret koordinerer felles gjennomgang av Andersen&Larsen i berørte leilighetene, selv om det ikke er grunnet fellesanlegg og skulle være eierens ansvar. - Baandfabrikken følger fortløpende opp tilstandsrapport og vedlikeholdsplan fra OPAK sammen med Lissefabrikken, Göteborggata og parkeringssameiet også i årene fremover. Det har fra fellesarealet i indre gård, øvre plan lekket vann inn ned næringslokalet, ned i Lissefabrikkens boder – og også helt ned i parkeringskjelleren. Sameiet har gjennomført flere punktuelle prøvegravinger for å følge opp OPAKrapportens anbefalinger med formål å finne og tette disse lekkasjene. Sameiet har ikke kommet til enighet med næringslokalets eiere om tette-løsning. Saken må følges opp også i neste styreperiode etter at Næringslokalets eiere har kommet med sine krav via advokat. Fare for «pågående tvist» er meldt inn i årsberetning. - Elektrisk og elektroniske installasjoner og adgangskontroll: våre 3 parallelle systemer med brikkelesere (til elektroniske transpondernøkler), Unloc (nøkler på mobilen som back-up til de fleste felles dørene) og Tidomat (calling-anlegg) fungerer stort sett bra og støtter hverandre. Dør til hagen har beholdt mekanisk låskasse, dør til postrommet og rømningstrapphus skal også få mekanisk låskasse tilbake som fysisk back-up hvis all elektronikk skulle svikte. Batteribytte til ikke strømtilkoblete lås (Scantron Sensolock m/vandalskjold og enklere Danalock i teknisk rom/vaktmesterrom) følges opp med vaktmestere og andre aktører (låsesmed/produsent/installatør Glenn Raanes). - Styret har avtalt et møte med Freia (og sameiets borettslagene) rundt nabolagssamarbeid. Brannsikring og HMS Brannkonsulent engasjeres til utarbeidelse av ny branninnstruks inkludert videre anbefalinger. Styret følger opp HMS-skjemaene som er lagt inn i Styrerommet – fra nå av elektronisk. Som del av disse rutinene fylles det ut dokumentasjon og planlegges bl.a. distribusjon av egenkontrollskjema for brannsikkerhet og batterier til brannvarslere. Styret gjør hvert år oppmerksom på at beboer har ansvar i forbindelse med å ivareta brannsikkerheten i egen seksjon og må huske på å skifte batterier i røykvarslere og etterse slokkeutstyr. Hjemmesiden ble oppdatert tilsvarende. Styret forbereder bytting av brannslukkere innen 2024. Beboere varsles at det ikke skal settes brannfarlig i rømningsveier (Styret har fulgt opp fjerning av rot som igjen og igjen samler seg opp i trappehusene). Spyling av rør Jevnlig vedlikeholdsspyling på dugnadsbasis (spyling med 2 flasker Mudin per leilighet, etter bruksanvisning med varmt vann. Gjennomføres samme dag etasjevis i tett tidsrekkefølge: først 1. så 2. 3., 4. og til slutt 5. etasje spyler) er lagt inn i vedlikeholdsplanen annethvert år – neste spyling iverksettes i april 2024 etter noen beboere har meldt om problemer i fjor. TV og internett til leiligheter som er med i kollektivavtalen Pågående avtale med Lynet ble overført til Globalconnect. Det eneste som utestår er moderne Wifi6-rutere og verifisering at modem til de 2 kontaktene i p-kjelleren også ble byttet. Nettet fungerer stort sett stabil nå, «barnesykdommer» som vi opplevde i transfer fra Lynet til Globalconnect ble løst. Avtale med Riks-TV opprettholdes. Bytte til en annen leverandør vurderes ikke før noen år har gått NB!: ingen ytterligere synlige ledninger skal installeres i nyoppusset trappehus.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i borettslaget.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 733 528,35,- pr. 19.02.2025
Selskapets totale lån og vilkår:
Bank: Husbanken
Lånenr.: 11495396
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 4,68%
Restsaldo 5 626 267,48
Innfrielsesdato: 01.08.2035
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 4
Bank: Husbanken
Lånenr.: 11495396 1
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 4,68%
Restsaldo 7 969 856,40
Innfrielsesdato: 01.08.2035
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 4
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98208392719
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 6,10%
Restsaldo 2 898 695,00
Innfrielsesdato: 30.08.2049
Type rente: Flytende rente
Terminer i året: 12
Vi gjør oppmerksom på at vi kan ha mottatt varsel om renteendring eller nye lån som ikke er iverksatt pr dags dato.
Det er mulighet for individuell nedbetaling på hele eller deler av fellesgjeld (IN-lån). IN innbetalingsterminer for andelseier er 1.mai og 1. november. OBS! innbetalingen må være OBOS ihende innen 20/4 og 20/10. Det er kun mulig å nedbetale lån så lenge det er flytende rente. Minimum nedbetaling på IN er på kr 60 000,-.
Borettslaget bekreftes tilknyttet Skadeforsikringsselskapet Borettslagenes Sikringsordning AS.
Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 733 528,35,-, pr. 19.02.2025.
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
2023 regnskap viser et overskudd på kr. 1 909 329,- Budsjettet for 2024 legger til grunn et overskudd på kr. 1 656 500,- Komplett budsjett og regnskap er tilgjengelig hos meglerforetaket. Ta kontakt med megler for å få dette oversendt.
Vedtekter og husordensregler
Borettslagets vedtekter og husordensregler ligger vedlagt. Det oppfordres til å sette seg godt inn i disse.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Det arrangeres dugnader.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt. Dyret kan forlanges fjernet dersom det er til vesentlig sjenanse for beboerne. Se mer om dyrehold i vedlagte husordensregler.
Borettslagets forsikringsselskap
Tryg Forsikring.
Polisenr. 1021292
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 549 kvm (eiet)
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik visningsskilt på oppsatte visninger.
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
I Teglverksgata bor du sentralt til på Sofienberg/Grünerløkka med et rolig og stemningsfullt miljø. Samt gangavstand til alt det Oslo har å by på. Leiligheten har en attraktiv beliggenhet med idylliske omgivelser og likevel nærhet til alt av nødvendige fasiliteter. Rett i nærheten finner du Sofienbergparken. Grünerløkka er en av byens mest spennende og stemningsfulle bydeler med et rikt utvalg av kafeer, restauranter, gallerier samt store, frodige parker. Olaf Ryes Plass, Sofienbergparken og Birkelunden er populære møteplasser som myldrer av liv på sommers tid. Grunerløkka skole, en godt likt og populær skole ligger bare et par minutters gange fra leiligheten. Det er også mange barnehager i nærheten. Alle "Løkkas" mest attraktive spise- og utesteder som Kaffebrenneriet, Villa Paradiso, Ben Reddik, Delikatessen og Parkteateret, for å nevne noen - ligger i nærheten. Kreative småretter finner du hos hos Bass. Vespa & Humla ligger i samme gate som leiligheten og er et veldig populært frokost/brunsj sted. Tim Wendelboe serverer kaffe i verdensklasse fra sin butikk i Grüners gate/Fossveien. Er kaffe din greie finner du også Supreme Roastworks i Thorvald Meyers gate. I samme gaten finner du også den ettertraktede frisøren Gevir hvor skjønnhet og velvære står i fokus! På vestsiden av Akerselva finner du også Vulkan, Oslos trendy kultur- og kreative næringssenter med den populære Mathallen som selger spennende råvarer og har flere serveringssteder. Her finner du også hoteller, treningssenter, klatresenter, squashbane, MAD at BAR, Dögnvill Bar & Burger, Smelteverket, Fyrhuset Kuba og mye mer. Mathallen Oslo har blitt en viktig attraksjon for Oslo og området rommer både kulturtilbud, treningssenter, hoteller og mye mer. Vespa & Humla ligger i samme gate som oss, som er et veldig populært frokost/brunsj sted, kanskje bedre å nevne denne? Det er også kort vei til Tøyen som er betydelig oppgradert. Tøyensenteret er blitt "trendy" med urbane spisesteder og attraktive butikkonsepter. Tøyen Torg har gjenoppstått som en attraktiv møteplass og et yrende kultur- og handelssenter. Her finner du Anatolia med tyrkisk mat, Melt Thai Kitchen og det meget populære utestedet Postkontoret. Se nærmere informasjon her: https://www.toyentorg.no. Tøyenbadet er under oppføring og blir byens største badeanlegg. Det nye anlegget skal blant annet inneholde et innendørsbad med fire basseng, et stort utendørs badeanlegg, vannsklie inne og ute, stupetårn inne og ute, samt kafeteria. Ulike badetemperaturer og store arealer med varierende vanndybder gir gode forhold for svømmeopplæring og forskjellige aktiviteter. Utebadet vil ligge i parken mot sør, og deler av familiebassenget inne forlenges i et utebasseng som vil være åpent hele året. Flerbrukshallen, som skal bygges i tilknytning til badeanlegget, er tilrettelagt for innendørs ballidrett og får en spilleflate tilsvarende en håndballbane på 20 x 40 meter. Badet planlegges ferdigstilt sommeren 2024 og vil ligge nær leiligheten. Offentlig kommunikasjon: Fra leiligheten er nærmeste busstopp kun to minutter å gå (Sofienbergparken), samt nærmeste bane tre minutters gange (Olaf Ryes plass). Her fra går det jevnlig avganger som tar deg dit du måtte ønske.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen vedrørende påbygging datert 20.04.2012. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det er avvik fra dagens plantegning sammenlignet med det som er byggemeldt. På de byggemeldte tegningene er planløsningen speilvendt fra hvordan leiligheten er i dag.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til byggeområde for boliger, forretning og kontor. Kommuneplan: Bebyggelse og anlegg (fremtidig) Området er avsatt til fremtidig bebyggelse og anlegg. Det kan være boligbebyggelse, fritidsbebyggelse, sentrumsformål, kjøpesenter, forretninger, bebyggelse for offentlig eller privat tjenesteyting, fritids- og turistformål, råstoffutvinning, næringsbebyggelse, idrettsanlegg, andre typer anlegg, uteoppholdsarealer og grav- og urnelunder. Pågående byggesaker: Teglverksgata 8 - 10 - Endring av terrasse - Riving av paviljong og oppføring av pergola Saksnummer: 202009817 Status: Søknad om endret tillatelse avslått Endringssøknaden omfatter utførelsen for deler av pergola med delvis overdekking, på eksisterende takterrasse på Teglverksgata 8-10, i bydel Grünerløkka. Deler av pergolaen søkes endret til en lukket konstruksjon med tett, skrått tak, tett bakvegg, vindusflater og skyvedør i glass. Bygningen er utformet i panel. Karlstadgata 10 B - Oppføring av boligbygg, riving av eksisterende bygg Saksnummer: 202119941 Status: Endret tillatelse gitt Byggesaken omfatter riving av eksisterende bakgårdsbygning og oppføring av et nytt boligbygg i bakgård med adresse Karlstadgata 10B, i bydel Grünerløkka. Søknad om endring omfatter justering av planløsninger i samtlige etasjer. Townhouseleilighetene over to plan i underetasje og 1. etasje fjernes. Det etableres med det en ny boenhet i underetasje og en egen boenhet i hele 1. etasje. Bygningen blir redusert 20 cm i lengde, som følge av oppmålingsteknisk prosjektering. Det gjøres i tillegg enkelte justeringer på plassering og antall av vinduer. Helgesens gate - Københavngata - Sykkeltilrettelegging Saksnummer: 202315773 Status: Igangsettingstillatelse gitt Søknaden omfatter tilrettelegging for sykkel i Helgesens gate fra Tøyenparken til Toftes gate, og oppstramming av deler av Københavngata fra Helgesensgate til Seilduksgata, i bydel Gamle Oslo og Grünerløkka. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside.
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/227/564: 23.03.2005 - Dokumentnr: 19002 - Registrering av grunn Denne matrikkelenhet opprettet fra: Knr:0301 Gnr:227 Bnr:180 10.02.2006 - Dokumentnr: 10172 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 1 Formål: Samleseksjon bolig Sameiebrøk: 2437/2622 Snr: 2 Formål: Næring Sameiebrøk: 185/2622 Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Borettslaget har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for betaling av felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på andelen.
Verneklasse/SEFRAK
Eiendommen er registert i byantikvarens gule liste. Dette innebærer at eiendommen er helt eller delvis bevaringsverdig, og kan ha betydning for fremtidig ombygging/restaurering mv. Byantikvaren skal gi en rådgivende uttalelse i byggesaker som berører eiendommen. For en fullstendig oversikt over eiendommens status, se: http://riksantikvaren.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=545b8e996b6e4e1fbcb65f69299a7167
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets fellesgjeld, men andelseierne må dekke borettslagets løpende utgifter. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der borettslaget sitter på fraflyttede og/eller usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne. Borettslaget har legalpanterett i andelen for krav på dekning av felleskostnader og andre krav fra borettslaget på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 70 335,- Grunnpakke Leilighet kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 19 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. Privatvisning er gratis. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 27 608,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 155 133,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 900,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Truls Martin Nygaard, Eiendomsmegler MNEF / Partner
476 29 151
t.nygaard@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Majorstuen Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 914449936
Sørkedalsveien 8C, 0369 OSLO
Bilder
Truls Martin Nygaard
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Majorstuen
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?