Olaf Schous vei 24Helsfyr - Sinsen
- Helsfyr - Sinsen
- Olaf Schous vei 24
- Prisantydning
- 3 900 000,-
- Felleskost/mnd
- 4 689,-
- BRA-i
- 34 m2
Sinsen
Tiltalende og lys 2-roms som ble oppusset i 2021 med nytt kjøkken og overflater. Bad fra 2014. Oppv. og VV inkl. IN-ord.
Velkommen til Olaf Schous vei 24! Gjennomtenkt 2-roms med god standard, fint beliggende på attraktive Sinsen! Leiligheten ligger fint til i 4. etasje og vender ut mot et rolig nabolag. Her får du en arealeffektiv planløsning med et romslig soverom, åpen stue- og kjøkkenløsning samt et bad med opplegg for vaskemaskin. Leiligheten ble oppusset i 2021 med nytt kjøkken, nymalte overflater og nytt gulv. Her bor du sentrumsnært, samtidig som du har kort vei til flotte turområder i marka. - Flytt rett inn! - Store vindusflater - Oppvarming og varmtvann inkl. - Bad fra 2014 - IN-ordning, mulighet til å redusere felleskostnadene til kr. 2 992,- - Mulighet for leie av parkeringsplass etter venteliste - Kort avstand til butikker, restauranter og byliv - Nærhet til buss, trikk og t-bane
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 1937
- Etasje:
- 4
- Soverom:
- 1
- Prisantydning:
- 3 900 000,-
- Omkostninger:
- 103 150,-
- Totalpris:
- 4 625 175,-
- Fellesgjeld:
- 172 025,-
- Felleskost/mnd:
- 4 689,-
- Fellesformue:
- 14 739,-
- Totalt BRA:
- 37 m2
- Tomteareal:
- 1 485,1 m2 (eiet)
- Energimerking:
- F - rød
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
29-0041/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Olaf Schous vei 24, 0572 Oslo
Gnr. 83, bnr. 178, snr. 40 i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
3 900 000,- (Prisantydning) 172 025,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 4 072 025,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 101 800,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 103 150,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 115 850,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 4 175 175,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 4 187 875,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
1937
Etasje
4
Arealer
BRA-i: 34 kvm
BRA-e: 3 kvm
Totalt BRA: 37 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 3 kvm. Kjellerbod
Totalt BRA: 3 kvm
4. etasje:
BRA-i: 34 kvm. Entré, stue, kjøkken, bad og soverom
Totalt BRA: 34 kvm
Fellearealer og rettigheter til bruk:
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Takstmannens kommentar til arealoppmåling:
Leiligheten disponerer en bod i kjeller på 2,7 m², merket med 410. Målene på bodene er avrundet opp eller ned til nærmeste hele m².
Leiligheten er målt til 33,5 m² og derfor justert opp til 34 m².
Antall soverom
1
Innhold
Leiligheten ligger i 4. etasje og inneholder: Entré, stue, kjøkken, bad og ett soverom. I tillegg disponerer leiligheten en kjellerbod på ca. 3m². Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Standard
Entré: Velkommen inn! Den innbydende entréen gir et flott førsteinntrykk og har god plass til både oppheng av yttertøy og praktisk oppbevaring av sko. Stue: Lys og luftig stue med en gjennomtenkt planløsning som gir rom for både avslapning og sosiale sammenkomster. Her er det rikelig med plass til sofaseksjon, TV-møbler og spisebord. De store vindusflatene slipper inn rikelig med naturlig lys og skaper en behagelig atmosfære. Utenfor vinduene finner du en brannbalkong. Overflatene er malt i en delikat farge, og gulvet er dekket med stilfullt laminat. Det er oppvarming via radiator under vinduet. Kjøkken: Et moderne og funksjonelt kjøkken fra 2021 med smart planløsning og rikelig oppbevaringsplass. Kjøkkenet er delvis åpent mot stuen, men likevel tilbaketrukket – perfekt for deg som ønsker både sosialt samvær og en skjermet kjøkkenkrok. Her finner du integrerte hvitevarer, inkludert stekeovn, platetopp, oppvaskmaskin og kjøl/fryseskap. Over stekesonen er det montert en kullfiltervifte. Bad: Pent flislagt bad med opplegg for vaskemaskin. Badet har moderne fliser, gulvvarme og downlights i taket. Badet ble oppusset i 2014 i regi av sameiet og fremstår som både tidløst og funksjonelt. Her finner du nedfelt servatskap med skuffeseksjon, vegghengt toalett og dusjhjørne med glassdører. Rommet har kun naturlig ventilasjon. Soverom: Et lunt og innbydende soverom med god plass til dobbeltseng og garderobeskap. Den delikate fargen på veggene og det stilrene laminatgulvet skaper en rolig og behagelig atmosfære – perfekt for en god natts søvn. Den store vindusflaten sørger for naturlig lysinnslipp. Det er oppvarming via radiator under vinduet. Innvendig overflater: - Gulv: Laminat i alle rom. Fliser på bad. - Vegger: Malte flater i alle rom. Fliser på bad. - Tak: Malte flater i alle rom. Takhøyde i stue på 2,55 m. Downlights med dimmer på: Kjøkken, stue og soverom
Parkering
Sameiet har Sameiet har 13 parkeringsplasser som leies ut etter venteliste, styret administrerer denne. Styret opplyser pr. 27.02 at leien av parkeringsplass er kr. 650,- i mnd med i tillegg til administrasjonsgebyr på 825kr som må betales én gang ved oppstart. Ingen venteliste sist pt. Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene, parkeringssone A, B, C, D og E: Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 6.200 kroner for ett år Motorsykkel og moped: 3.100 kroner for ett år El-bil: 2.090 kroner for ett år El-motorsykkel og el-moped: 1.045 kroner for ett år Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
Moderniseringer og påkostninger
2021:
- Leiligheten ble pusset opp i 2021. Det ble revet en vegg for å bygge soverom og flytte på kjøkken.
- Arbeidet er gjort delvis selv og i samarbeid med en fagutdannet tømrer på dugnadsjobb.
- Kjøkken fra IKEA 2021.
- Gipsing av tak og vegger samt helsparkling og skjøtesparkling.
- Satt inn downlights.
- Nytt gulv. Laminat fra BerryAlloc over originalt furugulv.
- Ny kurs til kjøkken.
- Dobbel waterguard.
Vedlikehold i regi av sameiet:
2014: Alle bad ble pusset opp i regi av felleskapet, hvor det også ble lagt opp nye rør til badene.
2022: Hele fasaden ble pusset opp.
2024: Ventilasjonskanaler ble renset.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjennomgå dette nøye. Følgende opplysninger er spesielt viktig å merke seg: Når ble boligen overtatt av nåværende eier(e)? - 1. juli 2020 Har du kjennskap til eiendommen? - Ja Har du brukt eller vedlikeholdt boligen siste 12 måneder? - Ja Er boligen forsikret med hus- eller annen bygningsforsikring? - Polisenummer: 88272035 - Forsikret i: Gjensidige forsikring 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. 2014 i regi av sameiet utført av Sans Bygg AS. 1.1. Vet du om tettesjikt, membran eller sluk ble fornyet eller oppgradert? Ja, faglært. Alle bad pusset opp i 2014 i regi av sameie. Utførende: Sans Bygg AS. 1.2. Vet du om det finnes dokumentasjon på hvordan bad eller vaskerom er bygget opp? Nei, gjort i regi av sameie. 2. Vet du om det er gjort endringer eller reparasjoner på tak, fasade, pipe/ildsted, terrasse, garasje, bod eller lignende, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Oppussing av fasade. Ny murpuss og maling på vegg og brannbalkonger. Utført av Front Entreprenør. 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. I forbindelse med oppussing ble det lagt opp ny kurs til platetopp på kjøkkenet, for dette foreligger det samsvarserklæring. Denne jobben ble utført av front elektro. Videre er stikk og spotter utført av faglært på dugnad uten samsvarserklæring. Arbeid gjort i 2021. Foreligger det en samsvarserklæring? - Ja 5. Vet du om det er gjort arbeid på vann og avløp, enten i din eller tidligere eiertid? Ja, faglært. Rør, tilkobling og waterguard til kjøkken ble utført i 2021 av firma: Døgnvakta AS. 6. Vet du om boligen eller eiendommen har blitt endret eller bygget ut etter opprinnelig byggeår, enten av deg eller tidligere eiere, herunder bruksendringer kjeller/loft etc.? Ja, både faglært og ufaglært. Leiligheten ble pusset opp i 2021. For å lage soverom ble en innvendig bod fjernet og det arealet er nå en del av kjøkkenet. Arealet var da leiligheten ble kjøpt klassifisert som bod. Det ble satt opp nye vegger til soverom og overflater ble pusset opp. Arbeid gjort med egeninnsats og ved firma Slagen Bygg. Var tiltaket søknadspliktig? - Ja Har arbeidet blitt godkjent? - Nei 11. Vet du om det er eller har vært feil ved bad/vaskerommet, f.eks sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader? Ja, en kosmetisk sprekk/ripe i servant på bad. Ingen lekkasje da det virker å kun være i det ytterste laget. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja, takstrapport ved tidligere salg. 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/ festeavgiften/ fellesutgiftene/ fellesgjelden? Ja, overgang til A-konto for varmtvann og fyring og vedlikeholdsfond. Samsvarserklæring: Det fremgår av selgers egenerklæringsskjema / tilstandsrapporten at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring for deler av det elektriske arbeidet i boligen.
Bygningssakkyndig
Takstmann Murmester Trond Bratvold
Byggemåte
Informasjonen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport datert 20.02.2025. I forbindelse med salget er det utarbeidet en tilstandsrapport for boligen som viser boligens tilstandsgrad fra TG1-TG3, hvor TG1 er velfungerende forhold, TG2 er forhold som må påregnes utbedret på sikt, og TG3 er forhold som må påregnes utbedret omgående. Byggemåte: Grunn og fundamenter, generelt: Støpt armert betong, antas fundamentert til fast grunn. Yttervegger: Teglsteinsmur fra byggeår. Takkonstruksjon: Flatt tak i betongkonstruksjon, antatt tekket med papp/ folie. Taket er ikke inspisert, kun visuelt befart fra bakken. Trapper: Prefabrikkerte betongtrapper med stålrekkverk. Vinduer: Trerammer med 2-lags energiglass fra 1988. Lovlighet, Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk. Følgende forhold er kommentert med TG3: Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg: Noe av arbeidene i leilighetene er gjort på dugnad av elektrikere. Grunnet standardens strenge krav gir dette derfor TG 3. Da dette ikke er takstmannens kompetanseområde er noen av svarene gitt på et generelt grunnlag ut fra befaringsdagen. Det anbefales en utvidet el-kontroll av anlegget. Eier har fremvist samsvarserklæringer på elektriske arbeidet i sin eiertid. Da det ikke er framvist samsvarserklæring på alt av det elektriske blir det derfor TG 3. Kostnadsestimat: 10.000-50.000,-. Følgende forhold er kommentert med TG2: Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn: Målt høydeforskjell på mellom 10-20mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. AVVIK SOM IKKE KREVER UMIDDELBARE TILTAK: Utvendig > Vinduer: Vinduene synes å oppfylle tiltenkt funksjon. Det ble ved befaring ikke oppdaget punkterte vinduer, men på grunn av alder på vinduene kan det likevel ikke utelukkes punktering. Punktering av eldre vinduer er påregnelig som følge av vanlig slitasje. Tiltak: For å lukke avviket må vinduer vedlikeholdes/byttes. Våtrom > Ventilasjon: Rommet har kun naturlig ventilasjon. Tiltak: Elektrisk avtrekksvifte bør monteres for å lukke avviket. Det kan være at sameie har egne vedtekter som hindrer montering av mekanisk avtrekk fra rommet, anbefalt tiltak må derfor avklares nærmere med styret i sameie før det eventuelt kan gjennomføres Kjøkken > Avtrekk: Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. Tiltak: Om mulig bør det etableres mekanisk/forsert avtrekk ut fra kokesonen. Det kan være at sameie har egne vedtekter som hindrer montering av mekanisk avtrekk fra rommet, anbefalt tiltak må derfor avklares nærmere med styret i sameie før det eventuelt kan gjennomføres Tekniske installasjoner > Ventilasjon: Leiligheten er ombygd i forhold til original byggemeldt plantegning. Kjøkken er flyttet ut i en åpen stue/ kjøkkenløsning. Tiltak: Det kan være at sameie har egne vedtekter som hindrer montering av mekanisk avtrekk fra rommet, anbefalt tiltak må derfor avklares nærmere med styret i sameie før det eventuelt kan gjennomføres Tekniske installasjoner > Vannbåren varme: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på anlegg for vannbåren varme. Mer enn halvparten av forventet brukstid på rør til radiatorer. Tiltak: Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Følgende forhold er kommentert med TG-IU: Våtrom > Tilliggende konstruksjoner våtrom: Hulltaking er ikke foretatt da det ikke er fysisk mulig pga. tilliggende konstruksjoner/ murvegger. Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger, samt vaskemaskin.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Ved utleie av seksjonen må det meldes til styret for registrering omgående, ref. sameiets vedtekter §7. Dersom eier av seksjonen leier ut sin seksjon til plikter utleier å gjennomgå både vedtekter og husordensregler med leietaker.
Energi og oppvarming
Energimerking
F - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Selger har fylt ut fullstendig energiattest som er lagt ved salgsoppgaven. Megler har ikke ansvar for informasjonen som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet med radiatoranlegg.
Informasjon om strømforbruk
Selger opplyser at strømforbruket utgjør ca. 600 kWh pr kvartal. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 4 689,- pr. mnd
Inkluderer: De totale felleskostnadene pr. 19.02.25 utgjør kr. 4.689,- pr md.
Herav:
- Felleskostnader: 1.592,00,-
- Fjernvarme: 951,00,-
- TV/bredbånd: 379,00,-
- Adm. lån 2 (8332)- Akonto renter: 495,33,-
- Adm. lån 2 (8332) - Akonto avdrag: 201,83,-
- Adm. lån 1 (4578) - Akonto renter: 539,11,-
- Adm. lån 1 (4578) - Akonto avdrag: 530,72,-
* Vedlikeholdsfond: 184,- (fra 01.04.25)
Fremtidige endringer:
- Felleskostnadene vil fra 01.04.25 øke til kr. 4.873,- pr md, grunnet et vedlikeholdsfond på kr. 184,-. Det ble vedtatt på årets generalforsamling at sameiet oppretter et vedlikeholdsfond som skal være en økonomisk reserve for å dekke fremtidige vedlikeholdsbehov i sameier.
- Det er vedtatt at sameiet vil gå over til individuell måling og avlesning av fjernvarme fra mai. Seksjonseier vil bli fakturert et a-konto beløp sammen med ordinær innkreving av felleskostnader hver måned. Sameiet vil avregnet faktisk energiforbruk pr. år mot innkrevd akontobeløp. Ved etablering av individuell måling og avlesning vil det komme kostnader for installasjon som vil faktureres hver seksjon. For denne seksjonen er det opplyst kostander på ca. 2 525,-
Felleskostnadene inkluderer tv/bredbånd, varmtvann og fyring (pr nå. overgang til a-konto), vaktmestertjeneste, trappevask, felles strøm, kommunale avgifter, drift og vedlikehold, felles bygningsforsikring, forretningsførsel, styrehonorar.
In-ordning (Indivuiduell nedbetaling av lån):
Ved nedbetaling av lånet (172 025,-) vil felleskostnadene reduseres med kr. 1.766,99,- og de totale felleskostnadene vil da være på kr. 2.922,-. Ny andel fellesgjeld vil være på kr. 0,-, etter dagens lånebetingelser.
Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom felleskostnadene.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene. For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 897 554,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 3 590 216,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
TV og bredbånd betales via felleskostnadene.
Sameiet
Om sameiet
Sameiet Olaf Schous Vei 20-24 er registrert i foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 975489582, og ligger i bydel Grünerløkka i Oslo kommune med gårds- og bruksnummer 83 og 178. Sameiet består av 49 boligseksjoner og 2 næringsseksjoner. Sameiet har Sameiet har 13 parkeringsplasser som leies ut etter venteliste, styret administrerer denne. Det ble under generalforsamlingen 2024 vedtatt følgende: - Etablering av vedlikeholdsfond. Et vedlikeholdsfond er en økonomisk reserve som opprettes for å dekke fremtidige vedlikeholdsbehov i sameier. For denne seksjonen vil felleskostnadene økte med kr. 183,60,- pr md ifm. fondet. - Omlegging til individuell måling og avlesning av fjernvarme. Styret har fått fullmakt til å inngå avtale for individuell måling av fjernvarme til oppvarming av radiatorer. Dette innebærer at hver enkelt leilighet faktureres faktisk forbruk av fjernvarme, dvs. oppvarming fra radiator. Utgifter til varme er blant de største utgiftspostene til sameiet og en omlegging vil være besparende. Sameiet har inngått avtale med ISTA. Utdrag fra årsberetningen 2024: Anbefalt arbeid fremover: - Gesims har noe armeringskorrosjon som fører til avskalling av betong. Gesimsbeslag sikrer til en viss grad mot nedfall av løs betong, men sameiet må følge med på tilstand til gesims. Anbefaler samme arbeid som er utført på brannbalkonger syd. - Utbedre brannsikkerheten i Sameiet etter anbefalingene i brannteknisk tilstandsanalyse utarbeidet av Bygårdsservice AS. Under forutsetning om at TG3 utbedres i 2024, bør fokuset være på TG2 som er å installere brannanlegg i bygget. - Gjennomgang elektrisk anlegg utvendig og utskifting av lamper utendørs. Det er å foretrekke at man velger lamper som er forenlig med byggeperioden på 30-tallet/funkis. Styret har i forbindelse med renoveringen av fasade funnet frem til lamper. Rådgivende arkitekt som ble benyttet på fasaderenoveringen har bekreftet at lampene er typiske for funkisperioden. - Drenering rundt blokk. - Reparasjoner av utvendig trapper og å anlegge ramper til barnevogn og sykler. Det er også nødvendig å gå over gelendere. Byantikvaren har her føringer på hvordan disse skal se ut. - Rekalibrering av ventilasjonsanlegget - Tak er ikke inspisert nærmere, men papp ser ok ut. Bør også følges opp. - Oppgradere sykkelbod - Restaurere oppganger.
Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS
Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i sameiet.
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 172 025,- pr. 19.02.2025
Selskapets totale lån og vilkår pr. 19.02.25.
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98207514578
Lånetype: Annuitetslån, 12 terminer pr år
Rentesats: 7,20%
Restsaldo 3.764.490,67,-
Innfrielsesdato: 30.11.2034
Type rente: Flytende rente
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98208028332
Lånetype: Annuitetslån, 12 terminer pr år
Rentesats: 7,20%
Restsaldo 4.553.688,87,-
Innfrielsesdato: 30.05.2042
Type rente: Flytende rente
Boligselskapet er ikke tilknyttet sikringsordning.
Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 172 025,74,-, pr. dags dato.
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98207514578
Restsaldo: 89.634,48,-
Kapitalkostnader: 1.056,43,-
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98208028332
Restsaldo: 82.391,26,-
Kapitalkostnader: 671,40,-
Sameiet har inngått administrasjons avtale vedrørende mulighet for innfrielse av andel fellesgjeld. Dette kan gjøres to ganger i året: 30.6. og 30.12.
Se selskapets vedtekter.
Ved nedbetaling av lånet vil felleskostnadene reduseres med kr. 1.766,99,- og de totale felleskostnadene vil da være på kr. 2.922,-. Ny andel fellesgjeld vil være på kr. 0,-, etter dagens lånebetingelser.
Fellesformue
Kr. 14 739,- pr. 31.12.2024
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Fjorårets regnskap viser et overskudd på kr. 1.133.822,-. Budsjettet for inneværende år legger til grunn et overskudd på kr. 338.800,- Budsjett 2024: I posten drift og vedlikehold er det beregnet kr 75.000 kr til vedlikehold av ventilasjon og kr 85 000 til brannsikring. Komplett budsjett og regnskap er tilgjengelig hos meglerforetaket. Ta kontakt med megler for å få dette oversendt.
Vedtekter og husordensregler
Sameiets vedtekter og husordensregler er vedlagt. - Det er ikke tillatt å installere mekanisk avtrekkventilasjon eller lignende tilkoblinger til ventilasjonsanlegget i seksjonen. Kun kullfilter er tillatt. Eier blir økonomisk ansvarlig for utbedringen, ref. sameiets vedtekter §16.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, protokoller, regnskap m.m. Dugnad må påregnes.
Dyrehold
Dyrehold som er til sjenanse for beboerne er ikke tillatt. For hundehold gjelder politivedtektene.
Sameiets forsikring
Gjensidige Forsikring
Polisenr. 88272035
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 1 485,1 kvm (eiet)
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Adkomst
Se vedlagt kartskisse på høyre side i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra din startdestinasjon til boligen. På visningsdagen vil det bli skiltet med Nordvik Bolig visningsskilter. Velkommen til visning!
Radonmåling
Selger har ikke utført radonmåling. Det er ikke krav om dette med mindre boligen er helt eller delvis utleid.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Sameiet Olaf Schous vei 20-24 ligger i et fredelig og populært boligområde på Sinsen. Med sin flotte beliggenhet, på en høyde over nærliggende bebyggelse, er Schouterrassen kjent som en av de mest attraktive adressene i området. Området er meget sentrumsnært og ligger i gang-avstand til Carl Berners plass og Grünerløkka med et yrende folkeliv og alt av bymessige servicetilbud, handlegater, restauranter og kafeer m.m. Rett ved T-banestasjonen på Carl Berner, finner du Carl Berner Torg som er et flott nærsenter. Nærsenteret inneholder en stor Coop Mega-butikk med post i butikk og som byr på en velassortert ferskvaredisk. I nærsenteret finner du også Apotek 1, Mester Grønn, Kaffebrenneriet og Thai Avenue. Carl Berner Passasjen er et annet nabolagssenter hvor du finner blant annet lokal blomsterforretning, Apotek, Kiwi og Vinmonopol. Nærbutikken Schouterrassen er åpen alle dager i året og har også Postnord i butikk. Ikke langt unna ligger Rosenhoff Kiosk, en meget populær takeaway pizza som anbefales. Flere gode spisesteder og take-away restauranter i umiddelbar nærhet. Her finner man W.B Samson, thai, Bislettkebab, sushi, indisk/pakistansk - spesielt Shalimar som er regnet for en av Oslos beste indiske restauranter, i nærheten av boligen. Det er gangavstand til Rodeløkka med sin sjarmerende trehusbebyggelse og nostalgiske atmosfære, og går du et par minutter til kommer du til Grünerløkka som er kjent for sine mange hyggelige kafeer, restauranter og utesteder. Noen som er verdt et besøk er blant annet The Nighthawk diner, Südøst, Munchies, Delicatessen, Villa Paradiso etc. Populære utesteder som Ryes, Aku Aku. Blå og Parkteatret byr på god atmosfære. Det er mange flotte grøntområder i nærområde. Populære Ola Narr/Tøyenparken er en liten spasertur unna og er perfekt for soling og grilling på sommertid, samt aking og lek på vinteren. I Tøyenparken arrangeres også Øyafestivalen i august hvor flere kjente og internasjonale artister opptrer. Botanisk Hage ligger også i nærheten og blomstrer flott på vår og sommeren. Videre finner man Torshovdalen, folkerike Sofienbergparken og Birkelunden med søndagsmarked og andre arrangementer i gangavstand. Forøvrig er det flotte tur- og rekreasjonsmuligheter langs Akerselva. For den som liker å holde seg aktiv er det et godt utvalg av treningsmuligheter i området, med blant annet Sats/Elixia, Fresh Fitness og Mudo Gym. Er det ønskelig med litt annen type aktivitet kan man besøke Tøyenbadet eller Naturhistorisk museum. "Hemmelig" tips: I Hekkveien 5 holder Norsk billedhoggerforening til. I eplehagen deres stilles jevnlig ut nye skulpturer og statuer og hagen er åpen for gjennomgang. Carl Berner er et knutepunkt for offentlig kommunikasjon og fra leiligheten er det kun få min til T-banestasjonen (Carl Berner) med linje 4 og 5, med linjer til Nydalen (BI), Blindern, Ullevål, Sentrum m.m. Både buss bl.a. 20 og 21 går fra Carl Berner, mens holdeplass for flybussen, trikk nr. 17 og buss nr. 31 finner du få minutters gange fra leiligheten (på Rosenhoff holdeplass). 31-bussen går i tillegg 24 timer i døgnet fra bl. annet sentrum.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 03.06.1938. Det foreligger ferdigattest for: - Modernisering av bad, datert 05.02.2015. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk. Det er gjort endringer hvor rominndelingen har blitt endret. Det er revet og satt opp ny vegg for å bygge soverom og kjøkkenet er flyttet ut i en åpen løsning mot stuen. Kjøper bærer selv risikoen for fremtidig bruk og for eventuelle pålegg eller krav om tilbakeføring til opprinnelig planløsning fra det offentlige eller borettslaget. Dette omfatter også risikoen for om søknad om godkjennelse av inngrepet og alle kostnader i den forbindelse.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/ Eiendommen er regulert til boligbebyggelse iht. reguleringsbestemmelse S-5239. Øvrige bestemmelser: bevaring kulturmiljø og kombinert bebyggelse og anleggsformål. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Pågående plansak i området: Hasleveien 28, 30, 36, 38 og Sinsenveien 11 - bolig og næring - Saksnummer: 202451391 Status: Forslag Hensikten med reguleringsplanen er å muliggjøre en transformasjon av dagens lukkede næringsbygg til et åpent og levende bygg med bolig, næring, kultur og servicefunksjoner.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/83/178/40: 22.07.1936 - Dokumentnr: 8600 - Best. om vann/kloakkledn. Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v. Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:178 Gjelder denne registerenheten med flere 25.09.1936 - Dokumentnr: 10762 - Bestemmelse om veg Bestemmelse om kloakkledning Bestemmelse om gjerde Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:83 Bnr:178 Gjelder denne registerenheten med flere 21.03.1975 - Dokumentnr: 5479 - Erklæring/avtale PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 5,000 Gjelder denne registerenheten med flere 21.03.1975 - Dokumentnr: 5479 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 40 Formål: Bolig Sameiebrøk: 144/10000 EIENDOMMEN ER OPPDELT I 51 SEKSJONER Seksjon 1 og 2 tinglyst med feil formål Rettet etter tingl. §18 23.11.2017 Arkivref. 17/05639-4
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Styret opplyser i e-post pr. 27.02.25 at: - Det er ingen større vedlikeholdsplaner som er nært forestående eller besluttet. Styret er opptatt av å holde felleskostnader nede og har opprettet et vedlikeholdsfond slik at sameiet har større forutsigbarhet mtp. utgifter i forbindelse med fremtidig vedlikehold. - Det var observert rotter i en isolert jordkjeller i oppgang 20. Jordkjelleren ble utbedret i 2023 og det er ikke registrert rotter etter dette - Telia er leverandør av tv og internett til sameiet. Ny leverandøravtale skal fremforhandles frem i inneværende år. - Leien av parkeringsplass er kr. 650,- i mnd med i tillegg til administrasjonsgebyr på 825kr som må betales én gang ved oppstart. Ingen venteliste sist pt. - Sameiet vil fra mai konvertere til a-konto fjernvarme. Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Eiendommen overdras med innredning og utstyr som etter lov, forskrift eller annet offentlig vedtak skal være der, jf. avhendingsloven § 3-4. Varig innredning og utstyr, som enten er fastmontert eller særskilt tilpasset boligen medfølger, med mindre annet er avtalt mellom kjøper og selger, jf. avhendingsloven § 3-5. Tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) er vedlagt salgsoppgaven, og gjelder dersom ikke annet er særskilt avtalt.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 1,00% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 39 000,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. digital salgsoppgave kr. 22 900,- Oppgjørshonorar kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 25 608,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 128 798,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 625,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Joachim Lindhjem, Eiendomsmegler / Partner
941 58 144
j.lindhjem@nordvikbolig.no
Megler
Joachim Lindhjem, Eiendomsmegler / Partner
941 58 144
j.lindhjem@nordvikbolig.no
Megler 2
Ine-Camilla Fiskum Graven, Eiendomsmegler
901 84 046
i.graven@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Sagene Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 927685000
Vogts gate 47, 0477 OSLO
Video og 3D
Bilder
Joachim Lindhjem
Eiendomsmegler / Partner
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Ine-Camilla Fiskum Graven
Eiendomsmegler
Torshov
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?