Stensberggata 14St.Hanshaugen - Ullevål
- St.Hanshaugen - Ullevål
- Stensberggata 14
- Prisantydning
- 8 790 000,-
- Felleskost/mnd
- 3 774,-
- BRA-i
- 76 m2
St.Hanshaugen/Pilestredet Park
Lys og åpen 3-roms hjørneleilighet med fantastisk beliggenhet, solrik balkong, heis og garasje
En lys og tiltalende 3-roms eierleilighet i 1(3)- etasje med solrik balkong, heis, garasjeplass i moderne bygg fra 2003. Fin hjørnebeliggenhet med lys fra flere sider og flott utsyn mot frodig parkområde og internstier. En sjelden anledning på St. Hanshaugen. Moderniseringsbehov.
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 2003
- Etasje:
- 3
- Soverom:
- 2
- Prisantydning:
- 8 790 000,-
- Totalpris:
- 9 071 100,-
- Omkostninger:
- 221 100,-
- Felleskost/mnd:
- 3 774,-
- Totalt BRA:
- 79 m2
- Tomteareal:
- 4 521,6 m2 (eiet)
- Energimerking:
- D - mørkegrønn
- Garasje:
- Ja
- Heis:
- Ja
- Veranda:
- Ja
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
14-0040/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Stensberggata 14, 0170 Oslo
Gnr. 208, bnr. 918, snr. 7 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Kjøpesum og omkostninger
8 790 000,- (Prisantydning) Omkostninger: 219 750,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 12 700,- (Boligkjøperpakke* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 221 100,- (Omkostninger totalt (uten Boligkjøperpakke)) 233 800,- (Omkostninger totalt (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- 9 011 100,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Boligkjøperpakke)) 9 023 800,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Boligkjøperpakke)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses et pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer.
Om boligen
Byggeår
2003
Etasje
3
Arealer
BRA-i: 76 kvm
BRA-e: 3 kvm
Totalt BRA: 79 kvm
TBA: 8 kvm
Beskrivelse:
Kjeller:
BRA-e: 3 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 3 kvm
3. etasje:
BRA-i: 76 kvm. Entré, stue, kjøkken, bad, soverom, soverom 2.
Totalt BRA: 76 kvm
TBA: 8 kvm. Balkong med utgang fra stue.
Antall soverom
2
Innhold
Leiligheten ligger i 3. etasje og består av entré, stue, kjøkken, bad, 2 soverom og innvendig bod. I kjelleren disponerer leiligheten én kjellerbod på ca. 3 m² i P1, bod nr. 7. Boden er tinglyst som tilleggsdel til seksjonen. Entré: Romslig entré/gang med plass til oppbevaringsmøblement til sko- og yttertøy. Stue: Lys og romslig hjørnestue med åpen løsning mot kjøkkenet. Det er god plass til både en hyggelig sofagruppe med tilhørende møbler og en spisegruppe. Den sosiale planløsningen skaper en luftig og innbydende atmosfære. Store vindusflater slipper inn rikelig med naturlig lys, og det er direkte utgang til balkongen. Balkong: Fra stuen er det utgang til en balkong på ca. 8 m². Kjøkken: Sigdal-kjøkkeninnredning fra byggeåret med hvite, slette fronter og heltre benkeplate. Kjøkkenet er utstyrt med nedfelt benkebeslag, ett-greps blandebatteri og integrerte hvitevarer, inkludert kjøl/frys, stekeovn og induksjonstopp. Det er opplegg for oppvaskmaskin samt mekanisk avtrekk fra ventilator. Bad: Flislagt bad med varmekabler i gulvet. Badet er innredet med heldekkende servant på underskap, speil og belysning, vegghengt klosett og dusj med dusjvegger i herdet glass. Opplegg til vaskemaskin. Soverom: Leiligheten inneholder 2 soverom med plass til seng, nattbord og garderobeskap. Bod: Praktisk innvendig bod med lagringsplass.
Standard
Innvendige overflater: Vegger: Malte flater. Fliser på bad. Gulv: Eikeparkett. Fliser på bad. Himlinger: Malte flater på innvendige takoverflater. Overflater med normal bruksslitasje. Ingen betydelige skadeavvik ble registrert på befaringsdagen dog synlig slitasje på gulv. Innvendige dører: Fabrikkmalt slette innerdører fra byggeår. Dører fremstår med normal bruksslitasje og tiltenkt funksjon. Våtrom: Bad fra byggeår uten fremlagt dokumentasjon på badets oppføring. Høydeforskjell fra topp membran terskel til topp slukrist ble målt til ca. 7 mm. (Anbefalt er min. 25 mm) Tiltenkt fall på gulv dog fravikende teknisk forskrift. Det er plastsluk og smøremembran med ukjent utførelse. Det er balansert ventilasjon. Hulltaking er ikke utført da badet er av type kabinbad. Det indikerte ingen unormale høye fuktverdier ved fuktsøk inne på badet for øvrig. Kjøkken: Kjøkken vurderes å være i funksjonell og ingen unormale fuktverdier ble påvist i utsatte soner. Det er avtrekk via mekanisk avtrekksanlegg i boenheten. Komfyrvakt bør opparbeides. Tekniske installasjoner: - Vannrør fra byggeår av materialtype pex og kobber. Fordelerstokk plassert i bod. - Avløpsrør av plast fra byggeår. - Balansert ventilasjonsanlegg. - Felles varmtvannsystem. - Sikringsskap med automatsikringer og jordfeilbryter plassert i gang. Samsvarserklæring på selve er ikke fremlagt, kun på arbeider utført i 2022. - Brannslukkingsapparat. Felles røykvarslingssystem. Det er i forbindelse med salget utarbeidet en tilstandsrapport fra bygningssakkyndig. Tilstandsrapporten er en teknisk gjennomgang av boligen med oppdagede avvik. Forhold som har fått TG2 og TG3 må gjennomgås spesielt nøye, da disse indikerer avvik fra normal slitasje og/eller høy alder, med mulig behov for utbedring. Bygningsdeler som har fått TGIU er ikke undersøkt av takstmann. Bygningsdeler som har fått TG3: - Ingen. Bygningsdeler som har fått TG2 - Avvik som kan kreve tiltak: - Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger. Vurdering av avvik: Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Konsekvens/tiltak: Rekkverkshøyde må endres for å tilfredsstille krav på byggemeldingstidspunktet. - Innvendig > Overflater. Vurdering av avvik: Overflater har en del slitasjegrad utover det en kan forvente. Synlig slitasje på gulv. Konsekvens/tiltak: Overflater må utbedres eller skiftes. - Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn. Vurdering av avvik: Det er målt høydeforskjell på mellom 15-30 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Konsekvens/tiltak: For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. - Våtrom > 3. Etasje > Bad > Overflater vegger og himling. Vurdering av avvik: Ukjent tetteskjikt/membran. Ingen dokumentasjon foreligger. Konsekvens/tiltak: Ingen umiddelbare tiltak ansees som nødvendig, men konstruksjoner bør holdes under jevnlig oppsyn. - Våtrom > 3. Etasje > Bad > Overflater Gulv. Vurdering av avvik: Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet. Det er påvist avvik i fuger. Konsekvens/tiltak: Våtrommet fungerer med dette avviket. Det må foretaes lokal utbedring. Fornyelse av flisfuger og silikon må forventes av ny hjemmelshaver. - Våtrom > 3. Etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt. Vurdering av avvik: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på slukløsningen. Noe krakylert smøreme,bran i slukovergang der kommende lokale utbedringer er påregnelig på sikt. Konsekvens/tiltak: Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for når dette er nødvendig er vanskelig å si noe om. Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må slukløsningen skiftes ut og sannsynligvis må også membransjiktet skiftes/utbedres. Det er imidlertid vanskelig å si noe om tidspunktet for når dette er nødvendig. Det oppfordres til fortsatt bruk av dusjkabinett. - Våtrom > 3. Etasje > Bad > Sanitærutstyr og innredning. Vurdering av avvik: Dørhåndtak på dusjvegg mangler. Dusjdører bør smøres. Konsekvens/tiltak: Lokale utbedringer er påregnelig. - Kjøkken > 3. Etasje > Kjøkken > Overflater og innredning. Vurdering av avvik: Det er påvist skader på overflater/kjøkkeninnredning utover normal slitasjegrad. Synlig slitasje på fronter og benkeplate. Hengselsystem på skapfront til kjøleskap er defekt. Konsekvens/tiltak: Det må påregnes lokal utbedring/utskiftning. - Tekniske installasjoner > Vannledninger. Vurdering av avvik: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger. Konsekvens/tiltak: Tidspunkt for utskiftning av vannledninger nærmer seg. Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. - Tekniske installasjoner > Avløpsrør. Vurdering av avvik: Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger. Konsekvens/tiltak: I forbindelse med oppgradering av våtrom vil det være naturlig med utskiftning av rør. Tidspunkt for utskiftning av avløpsrør nærmer seg. - Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. Bygningsdeler som ikke er undersøkt (TGIU): - Våtrom > 3. Etasje > Bad > Tilliggende konstruksjoner våtrom. - Tekniske installasjoner > Varmtvannstank. TG1 er ikke listet opp her. Tilstandsrapport for boligen er vedlagt salgsoppgaven. Se denne for nærmere informasjon om tilstandsgrad.
Parkering
Leiligheten disponerer parkeringsplass i P1, plass nr. 7 med ladeboks. Garasjeplassen er tinglyst som tilleggsdel til seksjonen. Lading via Electric Freeway-appen faktureres månedlig. Sameiet har nylig byttet til en ny ladeoperatør. Styret vil evaluere prisen på ladestrøm basert på erfaring over tid og forsøke å sette en pris som reflekterer sameiets faktiske kostnader så godt som mulig. Kostnader til etablering av ladepunkt, vedlikehold og strøm dekkes av den enkelte seksjonseier. Strøm betales etter målt forbruk der måler er installert eller ved et beløp fastsatt av styret dersom det ikke er egen måler. Parkeringsplassen kan bare selges sammen med hoveddelen. Parkeringsplassen kan fritt leies ut. Etter eierseksjonsloven § 26 kan styret, etter krav fra en seksjonseier med nedsatt funksjonsevne, pålegge en annen seksjonseier uten behov for tilrettelagt plass å bytte parkeringsplass. Dette gjelder kun dersom seksjonseieren med nedsatt funksjonsevne allerede disponerer en parkeringsplass i sameiet. Med samtykke fra styret kan en seksjonseier anlegge ladepunkt for elbil og ladbare hybrider ved parkeringsplassen som seksjonen disponerer, eller andre steder som styret anviser. Styret kan bare nekte å samtykke dersom det foreligger en saklig grunn, jf. eierseksjonsloven § 25.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
- Når ble boligen overtatt av nåværende eier(e)? 9. desember 2004. - Selges eiendommen på vegne av noen andre? Ja. Reiko Mori. - Selges eiendommen som et dødsbo? Nei. - Har du kjennskap til eiendommen? Ja. - Har du brukt eller vedlikeholdt boligen siste 12 måneder? Ja. Oppsummert fra selgers egenerklæring: 1. Vet du om det har det blitt utført arbeid på bad/våtrom, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Ringside rørleggerbedrift AS (orgnr 915407692) Satt inn dusjkabinett Februar 2022. 4. Vet du om det er gjort arbeid på det elektriske anlegget, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Ja, faglært. Foreligger det en samsvarserklæring? Svar: Ja. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Elektris (996 446 972) Rehabilitert kasse til downlights i stuen, skiftet ut gamle halogenspotter med nye led downlights. Skiftet trådløs styring og ny trådløs styring. Dimmer. 22. februar 2022. 4.2 Er det installert el-billader på eiendommen/boligen? Svar: Ja, faglært. Firmaets navn og beskrivelse av arbeidet: Gjort i regi av sameiet. Står i felles garasjeanlegg. 8. Vet du om det har vært utført kontroll av installasjoner for eksempel oljetank/sentralfyr/ventilasjon? Svar: Nei. Eventuell kommentar: sentralt varmeanlegg i bygget, styret har kontroll på dette. 10. Vet du om det er gjort radonmåling på eiendommen, enten i din eller tidligere eiertid? Svar: Nei. Eventuell kommentar: Leid ut via Utleiemegleren og Krogsveen siste år, det er mulig dette er gjort av dem. I så fall ikke hørt om nivå som tilsier tiltak. Leiligheten er langt over bakken. 14. Vet du om det er feil/utettheter i tak, terrasser/fasade/vinduer/garasje, og/eller er det synlige skader? Svar: Nei. Eventuell kommentar: I august 2006 oppsto en liten "fuktrose" (uttrykk vi fikk høre da) i taket på kjøkkenet, rett ved vinduet. Dette ble meldt til utbygger, som utbedret straks. Dette er altså 19,5 år siden, og det har ikke vært noe senere. 16. Vet du om det er eller har vært sprekker i mur/skjeve gulv/setningsskader eller liknende? Svar: Ja. Beskriv: Det kom sprekker i bygget de første årene, da Pilestredet park ble bygget opp, og det var mye sprenging i grunnen. Det er en større synlig sprekk i vegg gangen (ved dør inn mot stuen) som vi ikke har gjort noe med, og som var der ved overtakelse 20 år tilbake. 19. Vet du om det er eller har vært feil ved installasjoner slik som radiator, sentralfyr, varmepumpe, balansert ventilasjonsanlegg eller liknende? Svar: Nei. Eventuell kommentar: Ikke feil, men det er viktig å bytte batteri i varmesensorene i hvert rom for at disse skal fungere. Siste leietaker gjorde ikke det, noe som gjorde at hele systemet måtte resettes. Vi brukte tekniker til dette nå i 2025, og til å se over. Han opplyste at dette skjer om sensorene står mer enn to uker utladet. Normalt holder batteriet i tre år, anbefaler utskiftning hvert 2. år 20. Vet du om det er eller har vært feil på tilbehøret som følger med eiendommen? Svar: Ja. Beskriv: Alle hvitevarer på kjøkken er fra byggeår. Siste leietaker har meldt fra om at lokket til dispenser for oppvasktablett i oppvaskmaskin er knekt av. I tillegg er øverste hengsel på kjøleskapdøren defekt. Komfyren ble ikke nevnt, men vi har ikke testet den. I og med at alle hvitevarer er over 20 år gamle, regner vi med feil. Vi har heller ikke testet brannslangen. En av persiennene i stuen har kjørt seg fast (innvendig persienne). Den kan tas opp og ned, men ikke vris slik at lysinnslipp kan reguleres når den er nede. Disse persiennene er også over 20 år gamle. 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Svar: Ja. Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Ifbm salg/kjøp i 2004. 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/festeavgiften/fellesutgiftene/fellesgjelden? Svar: Ja. Beskriv: Det er planlagt å øke husleie og a-konto varmtvann noe fra 2 kvartal. Årsmøte avholdes 6. mars. Styret opplyser at utgiftene fortsatt er lave sammenlignet med andre sameier i parken. 32. Vet du om det er noe annet ved eiendommen som det kan være viktig for kjøperen å vite om? Svar: Nei. Eventuell kommentar: Boligen har vært utleid via to ulike utleiemeglere de siste årene 6-7. Før dette stått en del tom, og sporadisk lånt til familie/venner eller brukt som en slags fritidsbolig i byen. Eier har aldri bodd der fast. For nærmere informasjon se egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Bygningssakkyndig
Takstportalen Aleksander Olsen
Byggemåte
Boligblokk med flatt tak tekket med takfolie e.l. Yttervegger i betong utvendig fasade i pusset om malte overflater. Etasjeskillere i betong. Bygget er fundamentert direkte mot grunn. Fabrikkmalte trevinduer med isolerglass fra byggeår. Vinduer fremstår med normal bruksslitasje og tiltenkt funksjon. Fabrikkmalt balkongdør med isolerglass fra byggeår. Dør fremstår med normal bruksslitasje og tiltenkt funksjon. Finert slett ytterdør B30/35 db fra nyere årstall. Dører fremstår med normal bruksslitasje og tiltenkt funksjon. Balkong med utgang fra stue på ca. 8 m². Betongdekke. Rekkverkshøyde på 95 cm. Balkongen fremstår for øvrig med tiltenkt funksjon uten å påvise nevneverdige avvik
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Ved ønske om at vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper eller lignende lamper som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt skal følge med i handelen, må det tas forbehold om dette ved inngivelse av bud. Det samme gjelder brunevarer.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Omfattende korttidsutleie, pensjonat-, hotelleller hospitslignende virksomhet er ikke tillatt. Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.
Energi og oppvarming
Energimerking
D - mørkegrønn
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Boligen har følgende oppvarmingskilder: - Fjernvarme via radiatorer. - Elektriske varmekabler på bad. Dersom rom mangler fast installert oppvarmingskilde på visning, følger ikke dette med i handelen.
Informasjon om strømforbruk
Selger har ikke bebodd leiligheten og har derfor ikke kjennskap til strømforbruket. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 3 774,- pr. mnd
Inkluderer: A konto energi, fibernett fra Global Connect, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, diverse drift- og vedlikeholdskostnader av sameiet.
Totale fellesutgifter pr. mnd. kr. 3 773,98,-
Herav:
Andel felleskostnader kr. 3 077,98,-
Akonto energi kr. 422,-
Internett kr. 199,-
Brannvarslingsanlegg kr. 75,-
Kostnader til fjernvarme inngår i felleskostnadene, herunder kostnader til varmt tappevann i leilighetene, radiatoranlegg etc. Det er installert individuell måling for hver eierseksjon. Kostnadene fordeles iht. målt forbruk. Det kreves inn et månedlig akontobeløp som avregnes iht avtalt periode.
Felleskostnadene justeres etter sameiets faktiske kostnader og er besluttet å øke med 15% fra 2. kvartal.
Samtidig økes á konto beløpet for varme med 10% for å møte prisstigningen de to siste årene.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnadene.
Eiendomsskatt
Informasjon om eiendomsskatt er innhentet fra eiendomsskattelistene til Oslo kommune.
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 1 812 660,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 7 250 639,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
Sameiet
Om sameiet
Sameiets navn er Stensberggaten 10-14 Boligsameie. Sameiet består av 152 boligseksjoner på eiendommen gnr. 208, bnr. 918 i Oslo kommune. Sameiet/seksjonseierne disponerer 153 parkeringsplasser. Parkeringsplassene er seksjonert som tilleggsdeler til de enkelte seksjoner. Sameiet eier 8,6% etter arealbrøk av Pilestredet Park Økodrift Sameie (PPØ). Selskapet har prorataansvar for sin forholdsmessige andel av gjelden i PPØ som utgjør kr. 100 093,-. Gjennomført vedlikehold: - Installasjon av nye pumper i teknisk rom vinteren 2021. - Inngåelse av årlig spyleavtale med Rørlegger sentralen AS på rørene i garasjen. - Installasjon av magnetittfilter i teknisk rom sommeren 2021. Planlagte utbedringer/påkostninger - Hva skjer i sameiet: Årsmøte skal avholdes den 6. mars 2025. For å kunne ta større oppgraderinger og å sikre en robust økonomi fremover, har styret besluttet å øke fellesutgiftene med 15% fra 2. kvartal. Felleskostnadene er fremdeles lave ift. andre sameier. Samtidig økes á konto beløpet for varme med 10% for å møte prisstigningen de to siste årene. Planlagt oppgradering av brannvarsling og to heiser er de største utgiftspostene. Skulle det komme andre uforutsette utgifter, vil styret vurdere å utsette oppgradering av neste heis. Styret kjenner ikke til andre større utgifter i 2025 enn budsjettert. Heiser: Det er skiftet wire og gjort nødvendige reparasjoner på alle tre heiser. Men dessverre er de fremdeles ustabile og står for ofte. Styret er klar over at en del beboere er helt avhengig av heis og prioriterer en større oppgradering av alle tre heiser. Oppgradering av heisen i nr. 12 er satt i bestilling med oppstart 2. juni og beregnet ferdigstillelse 30. juni. Denne tiden vil heisen være stengt. Kostnaden er 850´. Styret håper å få oppgradert en heis til i år og den siste i 2026. Brannvarsling: Brannsentralene er fra bygget var nytt og det kan ikke skaffes reservedeler. Skulle det skje noe vil sameiet stå uten brannvarsling til nye sentraler er på plass. Styret har derfor prioritert å oppgradere sentralene etter anbefalinger og diskusjoner med Branntek. I tillegg må sameiet montere noen sensorer iflg. gjeldende regler. Kostnaden er 490´. Styret legger opp kabler slik at sentralene er på nett. Dvs. at leverandør enkelt har full oversikt ved evt. feil. Varmestyring: Techem opplyser at målerne for varmtvann til forbruk og varme bør skiftes fordi batterilevetiden er nådd. Dvs. at rørlegger må bytte målerne i alle leiligheter. Tilbudet er på rett under en million. Styret har sjekket muligheten for andre leverandører og vurderer hvilke løsninger som er best og mest økonomisk. Når målere skal byttes har styret bestemt at det faktureres som en engangskostnad til hver leilighet/eier. Budsjettpris er 4.300,- pr leilighet. Styret regner med utskifting av utstyret til vinteren eller våren 2026. Videre oppgaver: Styret ønsker å få epoxymalt gulvene i garasjen. Vi ønsker å oppgradere en eller flere takterrasser både for å sikre mot lekkasjer og for å få et hyggeligere sted som vil brukes oftere. Vi ønsker også å oppgradere atriet og etter hvert må fasadene males. Samtidig ønsker ikke styret å øke felleskostnadene mer enn nødvendig, og utsetter disse oppgraderingene foreløpig. Løpende vedlikehold, både små og store prosjekter, må påregnes.
Forretningsfører
Agio Forvaltning AS
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse. Sameiets styre skal underrettes skriftlig om alle overdragelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel av fellesgjeld pr. 28.01.2025: kr. 0,00 Sameiet har per tid ingen fellesgjeld.
Regnskap/budsjett/Kostnadsøkninger
Forrige års regnskap viste er overskudd på kroner 839 462. I inneværende år er det budsjettert med et underskudd på kroner 251 000.
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter og husordensregler er vedlagt.
Beboernes forpliktelser og dugnader
Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i sameiets vedtekter, husordensregler, protokoller, regnskap m.m. Dugnad må påregnes.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt så lenge dette ikke på en urimelig eller unødvendig måte er til skade eller ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
Sameiets forsikring
Protector Forsikring ASA
Polisenr. 2287622
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 4 521,6 kvm (eiet)
Eiendommen har en relativt flat tomt. Tomten er opparbeidet med asfalt, beplantning, forstøtningsmurer.
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra din startdestinasjon til boligen. På visningsdagen vil det bli skiltet med Nordvik Eiendomsmegling visningsskilt. Velkommen til visning!
Radonmåling
Ikke relevant da leiligheten ligger i 3. etasje.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Stensberggata 14 ligger i et svært ettertraktet og familievennlig boligområde på St. Hanshaugen/Bislett. Her får du det beste av bylivet med en urban atmosfære, hyggelige handlegater, et bredt utvalg av restauranter, caféer og et levende uteliv, samtidig som området byr på grønne parker og rolige boliggater. Boligen har gangavstand til populære St. Hanshaugen park, hvor du finner et rikt utvalg av servicefasiliteter, inkludert Kaffebrenneriet, Pascal, Java, Kiwi, apotek og spesialforretninger som "Gutta på Haugen" og en fiskehandler. I nærområdet finnes også flere anerkjente spisesteder med høy kvalitet. Dagligvarehandelen kan gjøres hos Coop Prix, Coop Mega eller Kiwi. Beliggenheten gir enkel tilgang til byens mest populære områder, med kort vei til Karl Johan, Nationaltheatret, Slottet, Bogstadveien, Grünerløkka, St. Hanshaugen og Bislett. Alt av nødvendige fasiliteter som butikker, post, bank og offentlig kommunikasjon er lett tilgjengelig. Området har et trivelig bomiljø og er barnevennlig med flere barnehager i Pilestredet Park og skoler i nærheten. Svært gode transportmuligheter: Offentlig transport er lett tilgjengelig, med busstopp for linjene 21 og 37 kun få minutters gange unna. Disse gir rask og direkte forbindelse til Sentrum, Nydalen, Grünerløkka, Frogner, Aker Brygge og Helsfyr/Bryn. I tillegg er det kun 10 minutters gange til Nationaltheatret med tilgang til både t-bane, tog og flytog. Trikkestoppet på Holbergs Plass ligger bare 2-3 minutter unna, og flybussen går hvert 20. minutt fra Radisson Blu, kun 5 minutters gange fra boligen. Nærhet til utdanningsinstitusjoner: Gangavstand til Tannlegehøyskolen og OsloMet gjør området svært attraktivt for studenter. I tillegg er det kort vei til Høyskolen Kristiania, Universitetet i Oslo (Blindern), BI og flere andre høyere utdanningsinstitusjoner, enten til fots eller med kollektivtransport.
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for eiendommen datert 09.10.2003. Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for bygget er oppført i henhold til tillatelsen og gjeldende regelverk eller at det senere er utført arbeid på bygget som ikke er byggemeldt eller godkjent. Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, som stemmer med dagens bruk.
Vei, vann og avløp
Eiendommen er tilknyttet offentlig vann og avløp. Stikkledninger fra eiendommen og ut til kommunalt nett er private, vedlikeholdsansvaret påhviler sameiet. Adkomst via offentlig vei.
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til byggeområde for boliger felt H gjennom reguleringsplan for Pilestredet 32, S-3619 vedtatt 19.11.1997. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Plan/byggesaker i nærområdet: Saksnummer 202458207 - Byggesak: Stensberggata 17 B - Ombygging. Status: Tillatelse gitt. Saksnummer 202307233 - Byggesak: Stensberggata 11 - Bruksendring av eksisterende garasjebygg til vinbar. Status: Rammetillatelse gitt. Saksnummer 202301731 - Byggesak: Pilestredet park 11 C - Etablering av balkong - H0302. Status: Rammetillatelse gitt. Saksnummer 201309759 - Byggesak: Ullevålsveien 31 - Ombygging av garderobe og dusjrom i kjeller - Oslo katedralskole. Status: Tillatelse gitt. Saksnummer 201309759 - Byggesak: Ullevålsveien 31 - Ombygging av garderobe og dusjrom i kjeller - Oslo katedralskole. Status: Tillatelse gitt. Saksnummer 201209679 - Byggesak: Pilestredet Park 32 - Oppdeling av bruksenheter. Status: Tillatelse gitt. Saksnummer 202313891 - Byggesak: Ullevålsveien 10 - Oppdeling av femromsleiligheter i 2.-5. etasje. Status: Rammetillatelse gitt. Saksnummer 202210910 - Byggesak: Zetlitz' gate 3 B - Utbygging av loft. Status: Rammetillatelse gitt. For mer informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 2003/5919-2/105 30.01.2003 ERKLÆRING/AVTALE Denne seksjon har tilleggsdel - bygning. GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE 2003/5919-1/105 30.01.2003 SEKSJONERING Opprettet seksjoner: SNR: 7 Formål: Bolig Sameiebrøk: 757/98845 Bestemmelser om tilleggsdel, se under servitutter. Gjelder seksjon nr. 1-153. EIENDOMMENS RETTIGHETER: 2005/64819-2/105 30.09.2005 ERKLÆRING/AVTALE Rettighet hefter i: KNR: 0301 GNR: 208 BNR: 948 Bestemmelse om vann/kloakkledning Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Eiendommen vil ikke bli ytterligere vasket før overtagelse og kjøper godtar dette.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,85% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 76 500,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 16 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 900,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 23 217,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 165 907,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 625,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Megler
Kristian Karlsrud, Eiendomsmegler MNEF / Partner
984 99 490
k.karlsrud@nordvikbolig.no
Megler 2
Nikolai Strickland, Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
988 80 642
n.strickland@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: P33 Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 915491065
Parkveien 33b, 0258 OSLO
Bilder
Kristian Karlsrud
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Frogner
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Nikolai Strickland
Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
Frogner
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?