Tore Hals Mejdells vei 12Røa
- Røa
- Tore Hals Mejdells vei 12
- Prisantydning
- 13 550 000,-
- Totalpris
- 13 919 498,-
- Felleskost/mnd
- 6 221,-
- BRA-i
- 122 m2
Sentralt på Røa
Stor 4-roms endeleilighet med 29 kvm solrik terrasse | Garasje | Heis | 2 bad | Kort vei til "alt"
Velkommen til Tore Hals Mejdells vei 12 - En flott endeleilighet i bygg fra 2015 med en god størrelse på 122 kvm. Boligen har en ideell beliggenhet i hjertet av Røa med alle servicetilbud rett utenfor døren. Leiligheten har en romslig og solrik terrasse i tillegg til en balkong i andre enden av leiligheten. Høydepunkter: - Endeleilighet med vinduer i 3 retninger - Solrik terrasse på 29 kvm - Balkong på 4 kvm - Tre gode soverom - To bad - Heis - Gasspeis - Balansert ventilasjon - Garasjeplass med elbillader - Sentralt med "alt" av servicetilbud rett utenfor inngangsdøren - Umiddelbar nærhet til T-bane og buss - Flytt rett inn
Nøkkelinformasjon
- Boligtype:
- Selveierleilighet
- Byggeår:
- 2015
- Etasje:
- 2
- Soverom:
- 3
- Prisantydning:
- 13 550 000,-
- Omkostninger:
- 352 320,-
- Totalpris:
- 13 919 498,-
- Fellesgjeld:
- 17 178,-
- Felleskost/mnd:
- 6 221,-
- Fellesformue:
- 34 591,-
- Totalt BRA:
- 127 m2
- Energimerking:
- C - rød
- Garasje:
- Ja
- Heis:
- Ja
- Veranda:
- Ja
Visninger
Presenteres av
Har du finanseringsbevis på plass?
I samarbeid med
En personlig rådgiver fra vår samarbeidspartner Storebrand Bank vil hjelpe deg å gjøre deg klar til budrunden.
Nøkkelinformasjon
Oppdragsnummer
22-0024/25
Boligtype
Selveierleilighet
Adresse og betegnelse
Tore Hals Mejdells vei 12, 0751 Oslo
Gnr. 11, bnr. 304, snr. 4 (ideell andel 1/1) i Oslo kommune.
Selger(e)
Kari Pape
Kjøpesum og omkostninger
13 550 000,- (Prisantydning) 17 178,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 13 567 178,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger: 339 170,- (Dokumentavgift) 260,- (Pantattest kjøper) 545,- (Tinglyst pantedokument) 545,- (Tinglyst skjøte) 11 800,- (Trygghetspakke kjøper* (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 340 520,- (Omkostninger totalt (uten Trygghetspakke kjøper)) 352 320,- (Omkostninger totalt (med Trygghetspakke kjøper)) -------------------------------------------------------- 13 907 698,- (Totalpris inkl. omkostninger (uten Trygghetspakke kjøper)) 13 919 498,- (Totalpris inkl. omkostninger (med Trygghetspakke kjøper)) -------------------------------------------------------- NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning. Dokumentavgiften er 2,5% av salgssummen. Det tas forbehold om endringer i offentlige avgifter/gebyrer. Andel fellesgjeld / Andel formue overtas av kjøper.
Om boligen
Byggeår
2015
Etasje
2
Arealer
BRA-i: 122 kvm
BRA-e: 5 kvm
Totalt BRA: 127 kvm
TBA: 33 kvm
Beskrivelse:
Underetasje:
BRA-e: 5 kvm. Kjellerbod.
Totalt BRA: 5 kvm
2. etasje:
BRA-i: 122 kvm. Entré, stue, kjøkken, to bad, tre soverom, vaskerom, omkledningsrom, gang.
Totalt BRA: 122 kvm
TBA: 33 kvm. Terrasse.
Antall soverom
3
Innhold
Leiligheten har en god planløsning og inneholder følgende: Entré, vaskerom, to bad, stue/kjøkken, tre soverom og omkledningsrom. Det medfølger i tillegg en kjellerbod på ca. fem kvm. og garasjeplass med elbil-lader.
Standard
Entré: Romslig og innbydende entré med god plass til oppbevaring av både sko og yttertøy. Stue: Lys og romslig stue i en åpen løsning inn mot kjøkkenet. Stuen er lettmøblert med naturlige soner for både sofagruppe og spiseplass. Videre er det store vinduer i to retninger som slipper inn rikelig med naturlig lys. En gasspeis er montert sentralt i rommet, og styres med fjernkontroll. Peisen sikrer ekstra hygge og varme på de kjøligste dagene. Fra stuen er det direkte adkomst til den svært romslige terrassen på hele 29 kvm. med god plass til utendørs spiseplass, solstoler, grill etc. Kjøkken: Lyst og moderne kjøkken med glatte kjøkkenfronter. Kjøkkenet er utstyrt med foliert benkeplate, platetopp, kjøleskuff, fryseskap, ovn og oppvaskmaskin. Det er også en plassbygget sittebenk på kjøkkenet som utnytter rommet godt og skaper rom for en hyggelig spiseplass. Baderom 1: Leilighetens hovedbad ligger i tilknytning til hovedsoverommet. Badet er utstyrt med elektriske varmekabler i gulv og downlightsbelysning. Badet er innredet med vegghengt toalett, en moderne baderomsinnredning med dusjhjørne med innfellbare glassdører. Baderom 2: Boligens andre bad har adkomst fra soverom 2 og gangen. Badet er innredet med vegghengt toalett og dusjhjørne med innfellbare glassdører. Baderomsinnredning med tilhørende speil og veggskap. Varmekabler i gulv og downlights i himling. Vaskerom: Praktisk vaskerom med varmekabler i gulv, opplegg for vaskemaskin og hylle til oppbevaring. Rommet har flislagt gulv og malte veggflater. Soverom: Leiligheten inneholder tre soverom. Stort hovedsoverom med eget bad, walk-in garderobe og utgang til nordvendt balkong på ca. fire kvm. Soverommet er innredet med garderobeskap og får rikelig med lysinnslipp fra store vindusflater. Flott, langstrakt utsikt retning Holmenkollen. Balkongen er overbygget og har plass til en liten sittegruppe. Soverom to er nok et godt soverom med dobbeltseng og rikelig med oppbevaringsplass i store plassbygget skap. Fra soverommet har du adkomst til leilighetens andre bad. Soverom tre er romslig og er i dag innredet og benyttet som kontor og gjesterom, med plass til skrivebord og sovesofa. Rommet egner seg også godt som barnerom. Overflater: Gulv av enstavs lys eikeparkett. Vegger med glatt malt utførelse. Himling med glatt malt utførelse. Annet: Bod i kjeller på 5 kvm. Bod er merket med: A2 - 4. Takhøyde målt på tilfeldig sted i stue: 2,50m. Leiligheten har balansert ventilasjon.
Parkering
Til leiligheten medfølger garasjeplass med elbillader. Det er heisadkomst fra leilighetsplan til garasjeanlegget og garasjeplassen ligger lett tilgjengelig/nær heisen.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema
8. Vet du om det har vært utført kontroll av installasjoner for eksempel oljetank/ sentralfyr/ ventilasjon? Ja Beskriv: Vi har årlige tilsyn av alle funksjoner inne i fellesutgiftene. Gasspeisen, branntilsyn og ventilasjonsanlegg 13. Vet du om det er eller har vært feil med dreneringen? Eller om det er eller har vært fukt, sopp eller råteskader i underetasjen, kjeller eller krypkjeller? (herunder også sameiet/borettslagets fellesarealer) Ja Beskriv: Det har vært vannlekkasje i parkeringsanlegg, dette er tatt hånd om 20. Vet du om det er eller har vært feil på tilbehøret som følger med eiendommen? Ja Beskriv: Kjøleskuff på kjøkken holder for høy temperatur 23. Vet du om det er utført tidligere arealoppmålinger av boligen, eller om boligens areal er oppgitt i dokumenter som salgsoppgave, takstrapport, tilstandsrapport, byggesøknad eller lignende? Ja Hvilket dokument og når er målingen foretatt? Det var laget en salgsoppgave 22.08.2016 da leiligheten sist ble lagt ut for salg. 27. Vet du om det er forhold i nabolaget som medfører plager eller sjenanse som det kan være relevant for kjøper å vite om? Nei Eventuell kommentar: Det bygges på andre siden av T-banen men dette er ikke til noe plage for meg 30. Vet du om det finnes planer, vedtak eller forslag til vedtak som kan øke husleien/ festeavgiften / fellesutgiftene/ fellesgjelden? Ja Beskriv: Fellesutgiftene reguleres årlig
Bygningssakkyndig
Truls Herman Tofteng
Byggemåte
Følgende forhold har fått TG2 i tilstandsrapporten: Terrasse Det er påvist mose på overflater. (terrassedekke og rekkverk) Balkong Det er påvist mose på overflater. (terrassedekke og rekkverk). Det er påvist skjevheter og manglende beslag på rekkverk. Andre utvendige forhold Det er ikke fremlagt Tilstandsanalyserapport, vedlikeholdsplan e.l. for fellesdeler i bygget. Overflater Gulv - Vaskerom Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Overflater vegger og himling - Bad Silikon slipper fra overflater. Overflater Gulv - Bad Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Sluk, membran og tettesjikt - Bad Slukrist er ikke plassert rett over sluk. Ufagmessig utførelse. Overflater vegger og himling - Bad 2 Silikon slipper fra overflater.
Innbo og løsøre
Integrerte hvitevarer medfølger.
Vedlagt salgsoppgaven følger NEF sin standardliste "Oversikt over løsøre og tilbehør". Med mindre annet fremkommer av salgsoppgaven gjelder denne listen.
Bo-consept-reolen i stue og sitte/oppbearingsbenkene på terrassen følger med.
Dersom det er noe i overnevnte liste som ikke finnes på eiendommen, vil det heller ikke medfølge. Produkter og installasjoner som medfølger overdras uten noen form for garantier, utover eventuell gjenværende leverandørgaranti. Hull og merker etter feste av innredning og utstyr som ikke følger med, aksepteres av kjøper.
Adgang til utleie
Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. Vedtektene inneholder ingen begrensninger av eiers utleieadgang.
Energi og oppvarming
Energimerking
C - rød
Alle eiendommer som selges/leies ut skal ha energiattest. Unntak gjelder blant annet for frittstående bygninger med bruksareal mindre enn 50 m². Det er eier som plikter å fremlegge energiattest og er selv ansvarlig for at opplysningene er riktig.
Dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått. Dette følger av forskrift om energimerking av bygninger og tekniske anlegg § 5 (3).
Energiattest er basert på nåværende eiers/ husstands senere års forbruk og utgifter. Dette vil kunne variere avhengig av antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur, egne fordelsavtale mv. Megler har intet ansvar for informasjon som fremgår av energiattesten.
Oppvarming
Gasspeis og elekrisk oppvarming.
Økonomi
Felleskostnader
Kr. 6 221,- pr. mnd
Inkluderer: Felleskostnadene inkluderer kommunale avgifter, renter og avdrag felles lån, garasjeplass, felles bygningsforsikring, kabel-tv/internett, bod, vaktmestertjenester, forretningsførsel, samt drift og vedlikehold mm.
Felleskostnadene er fordelt slik:
Felleskostnader: kr 5 601,-
Lånekostnader avdrag: kr 62,-
Lånekostnader renter: kr 106,-
Garasje: kr 360,-
Tilleggsytelser: tillegg bod: kr 92,-
På grunn av prisstigning og renteøkning er det påregnelig at felleskostnadene vil økes i takt med prisstigningen. Styreleder opplyser at etter hvert som bygningsmassen blir eldre påregner de å bruke mer på reparasjon og vedlikehold.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter betales gjennom felleskostnadene til sameiet. Eiendomsskatt faktureres seksjonen direkte.
Eiendomsskatt
I Oslo kommune er det eiendomsskatt på boliger og fast eiendom som overstiger en fastsatt verdi. Informasjonen over er hentet fra eiendomsskattelistene.
For mer informasjon rundt beregningsgrunnlaget for eiendommen, se http://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/eiendomsskatt
Formuesverdi
Primærbolig: Kr. 2 825 050,- pr. 2023
Sekundærbolig: Kr. 10 464 357,- pr. 2023
Skatteetaten beregner en boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til din boligs beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Formuesverdien er en prosentandeldel av denne boligverdien.
For mer informasjon om formuesverdi, se Skatteetatens nettsider.
TV/Internett/Bredbånd
Leverandør av tv/internett er pr. d.d. Telia.
Sameiet
Om sameiet
Røa Bad Boligsameie er organisert etter de bestemmelser som følger av loven, og har til formål å drive eiendommen i samråd med, og til det beste for, eierne. Røa Bad Boligsameie ligger i Oslo kommune, og har organisasjonsnummer 915525466. Røa Bad Boligsameie består av 59 boliger og 2 næringslokaler. SAMMENDRAG FRA ÅRSMØTE 2024 Forretningsførsel og revisjon: - Forretningsfører er Boligbyggelaget Usbl - Revisor er KPMG. Forsikring: Røa Bad Boligsameie er fullverdiforsikret i If Skadeforsikring NUF, avtalenr SP960885. Ved skadesaker skal henvendelse gjøres til styret. Privat innbo/eiendeler må forsikres ved egen polise. Styrets arbeid: Det er god kontroll på driften og styret har bestrebet seg på å fortsette å gjøre Røa Bad Boligsameie til et attraktivt sted å bo. Årsmøtet i 2023 vedtok tre saker til oppfølging i den nye styreperioden. Disse var: 1 Installasjon av dørautomatikk, eget punkt nedenfor 2 Vannavrenning fra balkongene (forprosjekt), ikke prioritert foreløpig 3 Fjerning av «burotåker» på Kiwi-taket, eget punkt nedenfor I løpet av styreåret fra juni 2023 til juni 2024 har det vært avholdt 13 styremøter. Varmtvannet: Røa Bad er som kjent et kombinert bolig og næringsbygg med flere felles installasjoner. De primære installasjonene er strømforsyningen til varmtvann og oppvarming /ventilasjon av garasjeanlegget, vannforsyning med vann og avløpsstruktur. Styringen av disse aktivitetene er samlet i Varmesentralen som er lokalisert i U2 vegg i vegg med boligsameiets garasje. Drift av varmesentralen og annen infrastruktur i U1 og U2 er Næringssameiets ansvar På grunn av problemer med lite varmtvann særlig i helgene, ble det i april 2023 installert 2 nye varmtvannsberedere, hver på 1000 liter. Dette har hjulpet på varmtvannsmengden, men på samme tid har strømforbruket økt betraktelig. Styret arbeider med å finne ut om det er de to nye vannberederne alene som er årsak til dette. I oktober-november 2023 var det problemer med varmtvannet særlig i A blokken. Metro rørleggerbedrift ble kontaktet for å løse problemene. De mente først at det kunne være overslag av kaldtvann i et av blandebatteriene i A-blokka, slik det hadde vært ved et tidligere tilfelle. Alle leilighetene i A-blokka ble derfor undersøkt uten at det ble funnet noen feil. Etter dette ble derfor magnetventilene renset. Det ble også oppdaget noen magnetventiler man ikke var kjent med. Disse har ikke vært renset på lang tid. Disse ble også renset. Dette har hjulpet på vanntilførselen. Styret har bedt om tilbud på periodisk vedlikeholdsavtale. For å få ned strømforbruket har de to nye vannberederne blitt slått av i en prøveperiode. Dette har imidlertid ført til lite varmtvann i helgene når badet er mest besøkt. En mulig løsning vil bli å slå på berederne i helgen, men la de være avslått i ukedagene. Dette prøves ut nå. Gevinsten blir lavere strømforbruk på anlegget. Det er også blitt gjort andre utbedringer på anlegget. Styret håper at dette vil bedre vannsituasjonen i sameiet. Taket over Kiwi: Det har gjennom årene vært flere lekkasjer fra taket over Kiwi. Vann vandrer, og det har vært vanskelig å lokalisere kilden. Den sikreste måten vil være å fjerne all pukk (ballaststein) og jord for så å legge ny membran og topp-dekke. Dette vil bli svært kostbart, og styret har derfor konsultert flere taktekker-firmaer. Styret har foreløpig ikke inngått noen avtaler, men følger i første omgang råd som er gitt oss. Dersom vi blir nødt til å foreta større inngrep, må dette i så fall gjøres i samarbeid med eierne av bygningsmassen. Tv / Bredbånd: Dagens avtale med Telia måtte enten fornyes eller sies opp. Styret har i den anledning innhentet tilbud fra 3 leverandører for å sikre beboerne en ny avtale: Tilbud er innhentet fra Telia, Telenor og GlobalConnect/Riks-TV. TV og internett smelter mer og mer sammen, og brukermønstre har endret seg kraftig etter innføring av strømmetjenester. Lineær TV er i ferd med å fases ut, og på sikt vil også «vanlige» TV kanaler strømmes over internett. Innholdsleverandørene, som tidligere kun tilbød TV kanaler, søker nå i tillegg å tilby flest mulig strømmetjenester (HBO, SkyShowtime, Netflix, etc.) i sine innholdspakker. Behovet for rask og stabilt bredbånd er derfor avgjørende med tanke på de endringer som er på vei. Styret har derfor valgt å tenke langsiktig for å sikre best mulig tilbud til beboerne, både med tanke på pris, bredbåndshastighet, og innhold (TV-kanaler, strømmetjenester). Basert på de mottatte tilbud og etter forhandlingsrunder har Styret inngått avtale med Global Connect /Riks-TV for de neste 6 årene. Global Connect (bredbånd) leverer tjenesten i samarbeid med Riks-TV (innhold). Installasjon av fiber i alle leiligheter er inkludert i avtalen, og alle leiligheter vil få 1000MB (1GB) bredbåndshastighet. I tillegg vil vi få den største kanalpakken til Riks-TV (Rikspakken) med over 60 TV kanaler og strømmetjenester. Dagens Telia avtale opphører først 31.03.2025. Den nye avtalen med Global Connect / RiksTV trer i kraft 1. april 2025 og avtalen med månedspris er låst i 6 år. I februar 2025 vil montører fra Global Connect starte arbeidet med å trekke inn fiber og bytte utstyr. Montørene vil trenge ca. 30-60 min i hver leilighet. Dagens Telia Ruter erstattes av en Global Connect ruter, og Telia boksen erstattes av en Riks-TV boks. Nettverker i leiligheten vil da få et nytt «navn», så PC, mobil, etc. må kobles på det nye nettet. Styret vil invitere til allmøte i god tid før installasjonen begynner. Her blir løsningen presentert, og alle eventuelle spørsmål vil bli besvart. Vedlikehold: Bygningsmassen er nå i sitt tiende år, og tiden er inne for å etablere et planlagt vedlikeholdsprogram som også innebærer utearealet. I den sammenheng kan det være aktuelt å vurdere et samarbeid med en profesjonell leverandør tilpasset vårt behov. På bakgrunn av rapport fra Heiskontrollen med feil av mindre alvorlig sikkerhetsgrad på alle fem heisene har Styret planlagt et vedlikeholdsprogram for heisene i samarbeid med Schindler. Dette vil iverksettes så snart Schindler har skaffet tilveie alle deler, og bli gjennomført i forbindelse med ordinær kontroll for å redusere utgiftene så mye som mulig. Anbud fra Schindler beløper seg til ca. 150 000kr for alle 5 heisene. Vi opprettholder samarbeidet med OnePark som drifter det kommersielle parkeringsanlegget i U1/U2, og gjennomfører minst en årlig helvask av garasjen. De to næringsseksjonene i boligsameie (seksjon 60 og 61): Boligsameiet har avsluttet en rekke inkassotvister for retten/forliksrådet med eier av seksjon 60 og 61.Dette er resultat av en konflikt som har gått over mange år. For å få en foreløpig slutt på sakene for retten har Borgarting lagmannsrett i dom av 06.02.24 dessverre pålagt sameiet å betale kr. 228 666 i saksomkostninger til seksjon 60 og 61. Beløpet er satt av i regnskapet for 2023, men betalt 16.02.24. Sameiet er av den oppfatning at disse kostnadene for en del kan føres tilbake til forhold som USBL har et ansvar for. Dette har styret tatt opp med USBL, og styret vil komme tilbake til dette i en senere melding til sameierne. Styret har ikke mottatt noen faktura for det arbeidet som er utført av Klare inkasso i forbindelse med de aktuelle sakene, men styret vil uansett se disse sakene i sammenheng. Ilagte saksomkostninger og våre egne saksomkostninger er hensyntatt i regnskapet under konto 2980 og konto 6720 jfr note 10. Forøvrig er saken bredt omtalt i meldingen om styrets arbeid i 2022. Fremtidsutsikter: Så langt i 2024 har vi ikke hatt noen ekstraordinære utgifter av betydelig størrelse, men må legge til at det heller ikke har vært utført noe vedlikehold utover det høyst nødvendige. Som det fremgår av omtale tidligere i denne meldingen er det fortsatt noen saker som ikke er endelig avsluttet. Det gjør at den økonomiske situasjonen fortsatt er noe usikker. Bygningsmassen nærmer ca. 10 år og vil kreve vedlikehold fremover jfr. punktet om vedlikehold. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i dokumenter fra Årsmøte, samt sameiets vedtekter og husordensregler. Dokumentene er vedlagt salgsoppgaven.
Forretningsfører
Boligbyggelaget Usbl
Styregodkjennelse
Overdragelsen krever ikke styregodkjennelse.
Informasjon om fellesgjeld
Andel fellesgjeld: Kr. 17 178,- pr. 18.02.2025
Spesifikasjon av sameiets totale lån:
Lånenummer: 93727004279, Handelsbanken
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 18.02.2025: 7.51% pa.
Antall terminer til innfrielse: 54
Saldo per 18.02.2025: 1 612 595
Andel av saldo: 17 179
Første termin/første avdrag: 30.12.2020 ( siste termin 30.06.2038 )
Det er ikke vedtatt avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld.
Fellesformue
Kr. 34 591,- pr. 31.12.2024
Vedtekter og husordensregler
Vedtekter er vedlagt.
Dyrehold
Iht. sameiets Vedtekter kan bruker av boligseksjonen holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukere av eiendommen.
Sameiets forsikring
If Skadeforsikring NUF
Polisenr. SP960885
Tomt
Beskrivelse av tomt
Tomtestørrelse: 3 484 kvm (eiet)
Fellesområdene er pent opparbeidet med blant annet internstier, sittebenker, sykkelstativer, plenarealer og beplantning.
Tomten er fellesareal. At tomten er fellesareal innebærer at sameiet eier og disponerer over de aktuelle områdene i fellesskap. Dette gir ikke hver enkelt seksjon en eksklusiv rett til bruk eller å disponere arealene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt i avtale eller at det følger av vedtektene.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Nordvik Eiendomsmegling visningsskilt i forbindelse med fellesvisninger.
Radonmåling
Bygget er opplyst utført med radonsperre, ferdigattest foreligger og utbygger har gjennom søknad om ferdigattest bekreftet at alle kontrollerklæringer foreligger og at bygget er oppført iht gitte tillatelser og gjeldende forskrifter.
Områdebeskrivelse
Beskrivelse av nærområdet
Tore Hals Mejdells vei 12 har en sentral og attraktiv beliggenhet i Røa sentrum. Et nyere og populært sameie med dagligvarebutikk (Kiwi), Røa bad og Sats treningssenter i samme bygg. Området har et godt kollektivtilbud, og du finner både T-bane og buss innen to minutters gange. Utenfor inngangsdøren finner man «alt» av servicetilbud. Rett over veien ligger Røa Torg med flere populære spisesteder og over 20 butikker, bl.a. Coop Mega med post i butikk. Litt lengre opp i veien ligger Rema 1000 og Røa senter med bl.a. Meny, Japoniis sushi, frisør, apotek og diverse helsetjenester. Det er for øvrig kort vei til Majorstuen, CC Vest og handlegatene i Oslo sentrum. Røa sentrum er- og har vært i en rivende utvikling og det skjer mye positivt som vil gi nærområdet et ekstra løft. Røa Bensinstasjonen har nylig stengt for å gi mulighet for utvidelse av Røa senter med ytterligere servicetilbud. Det skal også etableres sykkelvei/felt i Griniveien. Området sokner til gode skoler og har et svært godt idrettstilbud for både sommer og vinteridretter. Det er kort vei til en rekke tur- og fritidsaktiviteter. Langs Lysakerelven er det fine gangveier som fører ned til Lysaker brygge, eller helt opp til Bogstadvannet. Man kan stoppe innom Grinidammen, eller ta en avstikker til Østern Brug Ridesenter ved Fossum. Man kan også følge Mærradalen opp til Bogstad og videre inn i marka. Bogstadvannet gir mulighet for bading om sommeren og ski/skøyter om vinteren. Ved vannet ligger Bogstad gård med kafé, butikker, museum og flere hyggelige tilbud for de yngste. Her finner du også Oslo Golfklubb som kan tilby en av Europas beste golfbaner. Fra leiligheten er det en kort kjøretur på ca. 10 minutter opp til nasjonalanlegget i Holmenkollen og ærverdige Frognerseteren, samt populære Tryvann sommer- og vinterpark. Sistnevnte er et unikt helårsanlegg med skibakker og terrengpark på vinterstid, og sykkel-/klatreanlegg sommerstid.
Skoler og barnehager
Skolekrets: Huseby barneskole Hovseter ungdomsskole
Offentlige forhold
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger Ferdigattest datert 03.11.2017 som omhandler oppføring blokk/bygård/terrassehus
Vei, vann og avløp
- Eiendommen har adkomst via offentlig veg eller gate - Eiendommen er tilknyttet offentlig vannforsyning via private stikkledninger - Eiendommen er tilknyttet offentlig avløpsnett via private stikkledninger
Regulerings- og arealplaner
Eiendommen er regulert til bolig/forretning eller privat tjenesteyting iht. S-4664. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside Følgende byggesaker er pågående i området: Griniveien 4 - 4 B og Vækerøveien 201 og 203 A - Riving av flere bygg Saksnummer 202214196 https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202214196 Griniveien 7 - Oppføring av bygg for handel, restauranter og kontor og riving av bensinstasjon - Røa senter Saksnummer 202310563 https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202310563 Hovseter T-banestasjon - Oppføring av pakkeboks Saksnummer 202206949 https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202206949
Odel
Det hviler ikke odelsrett på eiendommen.
Konsesjon
Kjøp av eiendommen er ikke konsesjonspliktig. Dersom eiendommen er større enn 2 mål plikter kjøper å undertegne dokumenter i forbindelse med søknad om konsesjonsfrihet.
Tinglyste heftelser og forpliktelser
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver: 301/11/304/4: 29.01.1968 - Dokumentnr: 1288 - Bestemmelse om vannledn. Bestemmelse om septiktank m.v. Bestemmelse om vann/kloakkledning Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 15.03.2007 - Dokumentnr: 263025 - Erklæring/avtale Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven Kan ikke slettes uten samtykke fra Plan- og bygningsetaten. Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 01.03.2013 - Dokumentnr: 175223 - Bestemmelse om gjerde Rettighetshaver: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 01.03.2013 - Dokumentnr: 175223 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Oslo Kommune Org.nr: 958 935 420 Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.m. Bestemmelse om adkomstrett Med flere bestemmelser Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 10.03.2015 - Dokumentnr: 218728 - Erklæring/avtale Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Rett til nødvendig bruk av grunn for reparasjon og vedlikehold av eksisterende bygningsmasse Kan ikke slettes eller endres uten samtykke fra Oslo kommune Overført fra: Knr:0301 Gnr:11 Bnr:304 Gjelder denne registerenheten med flere 24.02.2025 - Dokumentnr: 213867 - Registerenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver Rettighetshaver: Nordvik Oppgjør AS Org.nr: 814 449 912 Elektronisk innsendt 10.03.2015 - Dokumentnr: 218731 - Seksjonering Opprettet seksjoner: Snr: 4 Formål: Bolig Sameiebrøk: 122/7501 13.03.2019 - Dokumentnr: 303520 - Bruksrett Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:1 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:2 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:3 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:4 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:5 Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:311 Bnr:1 Snr:6 Gjelder areal skravert vedlegg 2, som er innendørs og under bakkenivå Gjelder denne registerenheten med flere
Legalpant
Kommunen har legalpant som sikkerhet for riktig betaling av kommunale avgifter og eventuell eiendomsskatt. De øvrige seksjonseierne i sameiet har legalpant på inntil 2G som sikkerhet for krav som følger av sameieforholdet, typisk vil dette gjelde felleskostnader. Legalpant er pant som ikke kommer frem av grunnboksutskriften, og har bedre prioritet enn for eksempel lån til bank som er tinglyst på seksjonen. Legalpant til kommunen har prioritet foran legalpant til sameiet.
Øvrige kjøpsforhold
Diverse
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med. Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp. Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne standard kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål. Selger leverer eiendommen i ryddig og rengjort stand.
Overtagelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger. Før boligen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport/boligsalgsrapport. Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakkyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor. På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker. Forbrukerkjøp - definisjon Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker – avtalevilkår Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Eiendommen overdras med innredning og utstyr som etter lov, forskrift eller annet offentlig vedtak skal være der, jf. avhendingsloven § 3-4. Varig innredning og utstyr, som enten er fastmontert eller særskilt tilpasset boligen medfølger, med mindre annet er avtalt mellom kjøper og selger, jf. avhendingsloven § 3-5. Tilbehørsliste utarbeidet av Norges Eiendomsmeglerforbund (NEF) er vedlagt salgsoppgaven, og gjelder dersom ikke annet er særskilt avtalt.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Se selgers egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgaven.
Trygghetspakke kjøper
I samarbeid med Storebrand og HELP tilbyr Nordvik Boligkjøperpakke til våre boligkjøpere. Boligkjøperpakken er et gunstig forsikringskonsept som inneholder alle de forsikringene du trenger til den nye boligen din. Boligkjøperpakke Leilighet inneholder: Boligkjøperforsikring fra HELP, flytteforsikring og innboforsikring Super. Boligkjøperforsikring er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen. Forsikringen gjelder i 5 år fra overtakelsen. Flytteforsikring dekker skade på eiendeler under flytting ved plutselig og uforutsett hendelse som oppstår under transport eller i forbindelse med bæring mellom bolig, bil eller lagringssted. Forsikringen varer i 1 år fra overtakelsen. Innboforsikring Super dekker tingene dine ved blant annet tyveri, brann eller vannskader. Vår beste innboforsikring Super inkluderer blant annet uflaksforsikring, bistand ved ID-tyveri og psykologhjelp ved alvorlige hendelser hjemme. Forsikringen gjelder i 3 måneder fra overtakelsesdatoen av ny bolig. Velger du Boligkjøperpakke Leilighet+ får du i tillegg renteforsikring: Renteforsikringen kan hjelpe deg med rentekostnaden og forsikringspremien på din primærbolig som skal selges, hvis salgsprosessen fører til at du må betale rentekostnader på to lån. Forsikringen gjelder i 9 måneder (3 måneder karenstid) og dekker inntil 15 000 kroner i måneden. Boligkjøperforsikring fra HELP kan også kjøpes separat og inkluderer da flytteforsikring fra Storebrand. Boligkjøperpakke/Boligkjøperforsikring må tegnes senest ved kontraktsignering og gjelder fra overtakelsen. Kjøper blir kontaktet av Storebrand med et tilbud på videre forsikring av innbo. Se pris og mer informasjon om forsikringene i produktarket vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Betalingsbetingelser
Oppgjør skal betales i en samlet innbetaling fra norsk bank. Betaling fra utlandet tillates kun i unntakstilfeller og dersom det er avklart med megler i anledning avtaleinngåelse (budaksept).
Viktig informasjon om budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen «gi bud» eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven. Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig. For mer informasjon om budgivningsprosessen, se «Forbrukerinformasjon om budgivning», som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Tilbud på finansiering
Du kan søke om boliglån hos vår samarbeidspartner Storebrand, og få svar på dagen. Med boliglån i Storebrand kan du være trygg på at du til enhver tid har blant markedets mest konkurransedyktige renter. Du vil bli tatt godt vare på av et av Norges beste servicemiljøer innen bank. Som kunde i Storebrand Bank får du en fast kontaktperson å forholde deg til, som vil gi deg gode råd og god hjelp med kort svartid. Søk om boliglån i Storebrand og få • Enkel søknad - og etableringsprosess • Svar på dagen • Fast kontaktperson å forholde deg til • Trygghet for at du alltid har konkurransedyktige betingelser Ta kontakt på telefon 22 31 22 21 eller nordvik@storebrand.no. Les mer på storebrand.no/nordvik. Meglerforetaket kan motta provisjon ved formidling av finansielle tjenester.
Hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven. Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Personopplysningsloven
Personopplysninger blir behandlet i samsvar med personopplysningsloven.
Om oppdraget
Eiendomsmeglers vederlag
Vederlag: Provisjon: 0,90% av salgssum (min. kr. 45 000,-) – estimert til kr. 121 654,- Grunnpakke Leilighet/tomt kr. 12 500,- Markedspakke Basis inkl. trykket salgsoppgave kr. 24 900,- Oppgjørshonorar** kr. 7 990,- Tilrettelegging kr. 19 900,- Visningshonorar/overtagelseshonorar per stk. kr. 3 500,- Utlegg: Selger skal betale utlegg i samsvar med oppdragsavtalen, stipulert til ca. 28 983,-. Dette inkluderer normalt sett innhenting av informasjon fra kommune og evt. forretningsfører, samt kopi av tinglyste dokumenter. Samlet skal selger betale kr. 219 428,- for vederlag og utlegg ved salg til prisantydning. Dersom oppdraget utløper eller blir sagt opp, uten at handel er kommet i stand, har megler krav på et rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (tilrettelegging, markedsføring og avholdte visninger) samt eventuelle utlegg. Ved beregningen av vederlaget skal det tas utgangspunkt i timeprisen som er kr. 3 625,-.
Vedlegg til salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Joakim Swartling, Eiendomsmegler / Partner
988 22 420
j.swartling@nordvikbolig.no
Megler
Marcus Nielsen Rommen, Eiendomsmeglerfullmektig
904 72 375
m.rommen@nordvikbolig.no
Megler 2
Joakim Swartling, Eiendomsmegler / Partner
988 22 420
j.swartling@nordvikbolig.no
Meglerforetaket
Juridisk navn: Oslo Vest Eiendomsmegling AS
Org. nr.: 924873396
Tore Hals Mejdells vei 9C, 0751 OSLO
Bilder
Marcus Nielsen Rommen
Eiendomsmeglerfullmektig
Røa
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?
Hva er din bolig verdt?
Joakim Swartling
Eiendomsmegler / Partner
Røa
Selge bolig?
Slik hjelper jeg deg til
et godt salg
Er du klar til budrunde?